Το Ράλι Σουηδίας (9-12 Φεβρουαρίου) είναι ο δεύτερος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Η ομάδα της Hyundai μετά το θετικό αποτέλεσμα στον πρώτο γύρο στο πριγκιπάτο, θέλει να διατηρήσει τη δυναμική από το σταθερό ξεκίνημα και στη Σουηδία.
Ο αγώνας είναι ο μοναδικός με χιονισμένες Ειδικές Διαδρομές, σε όλο το πρωτάθλημα. Το ράλι μάλιστα είναι ένα από τα γρηγορότερα του παγκόσμιου ημερολογίου.
Τα χειμερινά ελαστικά με καρφιά παρέχουν τα απαραίτητα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης στις παγωμένες συνθήκες, ενώ οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα περίφημα “snowballs”, (τα χιόνια στις άκρες των δρόμων) που τους βοηθούν στις στροφές.
Βέβαια, αυτό μπορεί να αποδειχθεί ένα επικίνδυνο παιχνίδι, γιατί πολλές φορές οι χιονισμένες άκρες του δρόμου, μπορεί να κρύβουν εκπλήξεις.
Μάλιστα ,όταν η θερμοκρασία είναι ελαφρώς υψηλότερη, οι άκρες μπορεί να διαλυθούν, όταν πέφτει το αυτοκίνητο πάνω τους, να μη το κρατήσουν και αυτό να εγκλωβιστεί στο βαθύ χιόνι.
Η κορεάτικη ομάδα κατεβαίνει σε πλήρη σύνθεση- μόνο ο Σόρδο δεν θα ακολουθήσει.
Οι Νεβίλ-Γουάιταγκε, Λάπι-Φερμ και Μπριν-Φούλτον δηλώνουν πανέτοιμοι για τον αγώνα. Και τα τρία πληρώματα θα επιδιώξουν να έχουν ένα σταθερό ρυθμό στις παγωμένες Ειδικές με στόχο ακόμα και τη νίκη.
Ο Nεβίλ θα είναι ξανά η αιχμή του δόρατος για την ομάδα του. Ο Βέλγος έχει 4 τερματισμούς στο βάθρο στη Σουηδία, συμπεριλαμβανομένης και μιας νίκης το 2018.
Μαζί με τον Γουάιταγκε, ο Νεβίλ ελπίζει να έχει ακόμα ένα δυνατό αποτέλεσμα, μετά και την τρίτη θέση στο ράλι Μόντε Κάρλο.
Από την άλλη ο Λάπι με τον Φερμ, που έψαχναν τα πατήματά τους στο πριγκιπάτο, γνωρίζουν πολύ καλά τι πρέπει να κάνουν για να έχουν ένα καλό αποτέλεσμα στη Σουηδία.
Οι Μπριν-Φούλτον, που θα οδηγήσουν το τρίτο Hyundai i20 στη Σουηδία, επιστρέφουν στην ομάδα μετά από ένα χρόνο απουσίας και ξεκινούν με το ράλι Σουηδίας.
Και τα τρία πληρώματα έχουν κάνει δοκιμές σε συνθήκες παρόμοιες με το Σουηδικό ράλι, ενώ οι Λάπι-Φερμ συμμετείχαν στο rally Kuopio της Φινλανδίας, που είχε τις ίδιες συνθήκες το σαββατοκύριακο που μας πέρασε.
Ο Διευθυντής της Ομάδας Hyundai Motorsport Σιρίλ Αμπιτέμπουλ δήλωσε: «Αν και φύγαμε από το Μόντε Κάρλο λίγο απογοητευμένοι από τον ρυθμό μας, μπορούμε να είμαστε σχετικά ικανοποιημένοι με την κατάσταση στο πρωτάθλημα. Οι Νεβίλ-Γουάιταγκε, έκαναν εξαιρετική δουλειά για να ανέβουν στο βάθρο και οι Λάπι-Φερμ, πήραν πολύτιμο χρόνο με το αυτοκίνητο.
Στόχος μας στη Σουηδία είναι, να δείξουμε βελτίωση και να επιτρέψουμε στα τρία πληρώματά μας να ανταγωνιστούν για τις θέσεις στο βάθρο. Όλοι οι οδηγοί μας είχαν επιτυχία στη Σουηδία στο παρελθόν, και από το Μόντε Κάρλο εργάζονται με τους μηχανικούς και τους μηχανικούς για να ρυθμίσουν το Hyundai i20 N Rally1 σωστά, για αυτές τις δύσκολες συνθήκες.
Ας ελπίσουμε, ότι μπορούμε να βρούμε τη σωστή ισορροπία και να φύγουμε από τη διοργάνωση με με την καλύτερη δυνατή συγκέντρωση βαθμών για το πρωτάθλημα».
Ο Nεβίλ τόνισε: «Οι δρόμοι του ράλι Σουηδίας είναι πολύ γρήγοροι, οπότε το κλειδί είναι να βρεις μια καλή γραμμή και να μεταφέρεις, όσο το δυνατόν περισσότερη ταχύτητα στο δρόμο. Δείξαμε ότι μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στο χιόνι και στον πάγο πέρυσι, οπότε ελπίζουμε να είμαστε γρήγοροι και πάλι στη Σουηδία. Η συνέπεια στο αποτέλεσμα, το Σαββατοκύριακο θα είναι ζωτικής σημασίας, κάτι που είναι πάντα πιο εύκολο, όταν το αυτοκίνητο είναι άνετο στην οδήγηση, πράγμα που σημαίνει, ότι η ρύθμιση του θα είναι πολύ σημαντική.
Η θέση εκκίνησης στο δρόμο, μπορεί επίσης να παίξει έναν παράγοντα. Αν έχει κρύο και έχουμε πάγο, τότε είναι καλύτερο να είσαι νωρίς στην αρχική σειρά. Ωστόσο, αν έχει φρέσκο χιόνι, τότε είναι καλύτερα να είσαι στη σειρά εκκίνησης αργότερα.
Θέλουμε να παλεύουμε για τις θέσεις του βάθρου από την αρχή μέχρι το τέλος και φυσικά θα προσπαθήσουμε να νικήσουμε, όσο το δυνατόν περισσότερους από τους βασικούς ανταγωνιστές μας στο πρωτάθλημα».
Οι Λάπι-Φερμ πέρυσι ανέβηκαν στο βάθρο του σουηδικού αγώνα και φέτος θέλουν κάτι παραπάνω.
«Το ράλι Σουηδίας πάντα το αισθάνομαι σαν ένα αγώνα της δεύτερης πατρίδας μου, γιατί μοιάζει πολύ με τους γρήγορους φινλανδικούς δρόμους, που γνωρίζω καλά» είπε ο Λάπι. «Πιστεύω ότι θα έχουμε τις κατάλληλες χειμερινές συνθήκες φέτος, επιτρέποντάς μας να διασκεδάσουμε πολύ μεταξύ των μεγάλων “snowballs”. Το δεύτερο πέρασμα των Ειδικών Διαδρομών στη Σουηδία, είναι πάντα ξεχωριστό, λόγω των στενών αυλακώσεων στο δρόμο, που απαιτούν να προσαρμόσουμε γρήγορα την οδήγησή μας. Οι προετοιμασίες για το ράλι είναι σημαντικές, επομένως έπρεπε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις δοκιμές, πριν από τον αγώνα και την εμπειρία μας στο φινλανδικό πρωτάθλημα ράλι. Αν καταφέρουμε να τα συγκεντρώσουμε όλα, θα επιστρέψουμε ξανά στο βάθρο, όπως πέρυσι».
Οι Μπριν-Φούλτον συμμετέχουν πρώτη φορά με τη νέα τους ομάδα στο φετινό πρωτάθλημα. Ο Μπριν το 2018 είχε τερματίσει δεύτερος στο ράλι Σουηδίας.
«Το Ράλι Σουηδίας είναι πάντα ένα γεγονός, που απολαμβάνω και ένα μέρος, όπου μπόρεσα να φέρω μερικά από τα καλύτερα αποτελέσματα μου, στο παρελθόν» είπε ο Μπριν. «Έχουμε μόνο ένα ράλι το χρόνο, όπου μπορούμε να οδηγήσουμε σε πραγματικές χειμερινές συνθήκες με ελαστικά με καρφιά, οπότε αυτό κάνει τη Σουηδία ακόμα πιο ξεχωριστή. Οι Ειδικές Διαδρομές είναι με μεγάλες ευθείες και πολύ γρήγορες, που σημαίνει ότι πρέπει να δεσμευτείς να είσαι γρήγορος. Με αρκετές Ειδικές Διαδρομές, που γίνονται βράδυ, είναι πολύ σημαντικό να βεβαιωθείς, ότι οι σημειώσεις σου είναι ακριβείς.
Σε έναν ιδανικό κόσμο, θα ήθελα πολύ να φύγω από τη Σουηδία έχοντας σταθεί ξανά στο βάθρο, αλλά καθώς είναι η πρώτη μου συμμετοχή με το Hyundai i20 N Rally1, αυτό θα είναι μια πρόκληση. Τελικά, ο κύριος στόχος μου είναι να απολαύσω την εμπειρία».
Το Ράλι Σουηδίας ξεκινά την Πέμπτη με το shakedown και με μια και μοναδική απογευματινή ειδική διαδρομή, την Umeå Sprint (5.16 χλμ.)
Την Παρασκευή ο αγώνας περιλαμβάνει δύο σκέλη των τριών ειδικών διαδρομών, που χωρίζονται από ένα flexi service, μετά από το δεύτερο λούπ τα πληρώματα οδηγούν ξανά στην Umeå Sprint.
Το Σάββατο είναι η πιο μεγάλη μέρα του αγώνα με 7 ειδικές διαδρομές, 126.22 αγωνιστικών χιλιομέτρων συνολικά.
Την Κυριακή ο αγώνας τελειώνει με τρεις ειδικές διαδρομές συμπεριλαμβανομένης της powerstage των 10.08 χιλιομέτρων.
Διαβάστε ακόμα