Το είχε πει από την αρχή ο Μάλκολμ Γουίλσον, της M-Sport: «Γιατί να μην κερδίσει ο Τάνακ»;
Και να, λοιπόν, που, ο Εσθονός με τον συμπατριώτη του Γιαρβέογια έδωσαν την πρώτη νίκη στην ομάδα στον 2ο μόλις αγώνα, για φέτος, με το Puma Rally1.
Αυτό σημαίνει την επιστροφή της M-Sport στις νίκες και στον ανταγωνισμό. Είχε να κερδίσει από το περυσινό Ράλι Μόντε Κάρλο, όταν ο Λεμπ τερμάτισε πρώτος στο Πριγκιπάτο. Από τότε, όλα πήγαν στραβά για τη βρετανική ομάδα. Φέτος, έκανε τη σωστή μεταγραφή και έφερε ένα παγκόσμιο πρωταθλητή, που διψάει για νίκες και τίτλους, τον Οτ Τάνακ.
Η επιλογή της δικαιώνεται, αντίθετα με τις μη επιλογές του Λάτβαλα. Η συνέχεια του πρωταθλήματος, βέβαια, θα είναι άκρως ανταγωνιστική, με Μ-Sport και Hyundai πιο δυνατές από πέρυσι και την Toyota να περιμένουμε να αντιδράσει.
Ο Μπριν, φυσικά, ήταν ο άνθρωπος του αγώνα. Ο Ιρλανδός κράτησε στο μεγαλύτερο μέρος την πρώτη θέση οδηγώντας άψογα το i20 του. Όμως, προδόθηκε από ένα κλατάρισμα στο ελαστικό του, που του κόστισε την πρωτιά. Βέβαια, ο Τάνακ είχε μυρίσει …«αίμα», πολύ πριν ο Μπριν πάθει το κλατάρισμα. Με τον Ροβάνπερα ανήμπορο να αντιδράσει και τον Λάπι εκτός, ο Εσθονός θα έπρεπε απλά να κυνηγήσει τον Μπριν.
Τα φαβορί καταποντήστηκαν και η Toyota, όχι μόνο δεν κέρδισε στο “δικό της”ράλι, αλλά δεν ήταν καν στο βάθρο των νικητών του αγώνα.
Το χρονικό της Κυριακής
Όμως, για να δούμε τι έγινε σήμερα. Πως κέρδισε ο Τάνακ και πως έχασε την τρίτη θέση ο Ροβάνπερα;
Στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας ο Οτ Τάνακ, πήρε ένα ισχυρό προβάδισμα έναντι του Μπριν. Ο Ιρλανδός θα είχε την ευκαιρία να μαζέψει ή και να καλύψει τη διαφορά του, από τον Εσθονό στην επόμενη ειδική διαδρομή. Ο αγώνας περιλάμβανε, μόνο μια επαναλαμβανόμενη ειδική και την powerstage.
Την πρώτη ειδική, ήδη, την είχε κερδίσει ο Τάνακ. Ο Μπριν όντως, αντεπιτέθηκε στην επόμενη, δεν κατάφερε, παρά ταύτα, να καλύψει τη διαφορά ή να βρεθεί κοντά στον Τάνακ. Μπήκαν στην powerstage με σχεδόν την ίδια διαφορά, που είχαν όταν ξεκινούσαν το πρωί. Ο Τάνακ ήταν μπροστά 8,7 δευτερόλεπτα και η powerstage ήταν μόλις 10 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ο Τάνακ, το μόνο που φοβόταν ήταν ο εαυτός του ή κάποιο κλατάρισμα.
«Προσπάθησα να είμαι συγκεντρωμένος όσο περισσότερο μπορούσα, αλλά σε ένα-δυο σημεία ήμουν υπερβολικός. Δυστυχώς, έτσι έχει το παιχνίδι», είπε ο Μπριν. «Το σημαντικό είναι ότι έχουμε φτάσει μέχρι εδώ χωρίς λάθη».
Ο Τάνακ από τη μεριά του, αισθανόταν πλέον, πολύ άνετα με το Puma του και ήλεγχε άψογα το υπόλοιπο του αγώνα.
«Στην αρχή της ειδικής διαδρομής (της επαναληπτικής) όλα ήταν καλά στην αρχή», δήλωσε ο Τάνακ και συνέχισε, «στη μέση της ειδικής διαδρομής περίπου έχασα τα φρένα και προς το τέλος της, ήταν πολύ δύσκολα γιατί το τελευταίο μέρος της ήταν αυτό με τις στροφές».
Πιο πίσω στη μάχη για την τρίτη θέση, που οδηγεί στο βάθρο ο Νεβίλ πήρε κεφάλι, έναντι του Ροβάνπερα, που τον κυνηγούσε. Ο Βέγλος χθες στην τελευταία ειδική του σκέλους κατόρθωσε να περάσει τρίτος, μπροστά από τον Ροβάνπερα και ξεκίνησε σήμερα το πρωί με +3.8.
Στην πρώτη ειδική διαδρομή ο Ροβάνπερα κέρδισε και μείωσε τη διαφορά του από τον Βέλγο κατά 1,1 δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός είχε ένα μικρό πρόβλημα στην απλή, το οποίο και διόρθωσε, παρόλα αυτά κέρδισε την ειδική.
«Στα στενά μέρη της ειδικής έπρεπε να οδηγώ πιο καθαρά, το πάλευα όλο το Σαββατοκύριακο στα στενά κομμάτια» είπε ο οδηγός της Toyota. «Eίχαμε ένα μικρό θέμα στην απλή, ένας μικρός χαμός πριν την ειδική, αλλά τελικά όλα πήγαν καλά στην ειδική».
Ο Νεβίλ ήταν πια +2.7 μπροστα από τον Ροβάνπερα, αλλά δεν ανησυχούσε και αυτό γιατί: «Είχα μια καλή ειδική, αλλά ήταν (ο Ροβάνπερα) με 4 νέα ελαστικά, ενώ εγώ μόνο με δυο. Αυτό σημαίνει, πως θα έχω καλύτερα ελαστικά στην απογευματινή ειδική διαδρομή», είπε ο Νεβίλ. «Ήταν μια καλή ειδική χωρίς να πιέζω ιδιαίτερα».
Πράγματι, στην επαναλαμβανόμενη σημερινή ειδική διαδρομή ο Νεβίλ κέρδισε την ειδική διαδρομή, ενώ αύξησε ταυτόχρονα τη διαφορά του, από τον Ροπάνπερα στα +8.7. Game over. Δύσκολα ο Βέλγος θα έχανε την τρίτη θέση.
Έτσι στην powerstage….
Η πρώτη πεντάδα της ειδικής διαδρομής ήταν: Λάπι,Έβανς,Ροβάνπερα,Τάνακ και Μπριν. Στη γενική κατάταξη δεν άλλαξε τίποτα – εκτός από την άνοδο στην 7η θέση του Λάπι- και οι Τάνακ-Γιαρβέογια κέρδισαν με το Puma του πανηγυρικά το Ράλι Σουηδίας.
Στη δυναμική κατηγορία WRC2 νικητής ήταν οι Σόλμπεργκ-Έντμοντσον με Skoda Fabia. O Σόλμπεργκ δεν απειλήθηκε ουσιαστικά ποτέ από κανέναν και έκανε ένα αλάνθαστο αγώνα.Πίσω του ο τρομερός Νορβηγός Βεϊμπί με το Polo του και συνοδηγό τον Έρικσεν. Τρίτοι ήταν οι Πάγιαρι-Μάλκονεν και αυτοί με Skoda Fabia.
Το καραβάνι του WRC ταξιδεύει τον επόμενο μήνα εκτός Ευρώπης, μιας και ο αγώνας είναι στο Μεξικό (16-19 Mαρτίου). Το χωμάτινο ράλι στο Μεξικό ήταν τελευταία φορά μέρος του παγκόσμιου ημερολόγιου, το 2020 και, φέτος, επανήλθε πανηγυρικά.
ΤΕΛΙΚΑ AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΑΛΙ ΣΟΥΗΔΙΑΣ
1 Τάνακ-Γιαρβέογια Puma Rally1 2:25:54.5
2 Μπριν-Φάλτον i20 N Rally1 + 18.7
3 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 N Rally1 +1.3 +20.0
4 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 +5.1 +25.1
5 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +58.9 +1:24.0
6 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +4:35.0 +5:59.0
7 Λάπι-Φερμ i20 N Rally1 +1:43.4 +7:42.4
8 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Fabia RS WRC2 +5.7 +7:48.1
9 Βεϊμπί-Έρικσεν Polo GTI WRC2 +42.3 +8:30.4
10 Πάγιαρι-Μάλκονεν Fabia RS WRC2 +32.8 +9:03.2