Οι Τάνακ-Γιαρβέογια εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τις συνθήκες που επικρατούν στις ειδικές διαδρομές, καθώς και την καλή σειρά εκκίνησης.
Kαι είναι πρώτοι στη γενική κατάταξη, μετά από τις τρεις πρώτες σημερινές ειδικές διαδρομές. Να θυμίσουμε ότι το πρώτο σκέλος περιλαμβάνει τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές και το απογευματινό σπριντ στην Ούμεα.
Ο Κάλε Ροβάνπερα κέρδισε το χθεσινό σπριντ και ήταν επικεφαλής στη γενική κατάταξη του αγώνα, σήμερα το πρωί. Όμως, ο Τάνακ, αμέσως μετά την πρώτη ειδική, πήρε τα ηνία του αγώνα και εξακολούθησε μετά από τρεις ειδικές διαδρομές να τα κρατά.
Μάλιστα, ο Ροβάνπερα ήταν 12.5 δευτερόλεπτα αργότερος του ταχύτερου όλων Μπριν στην 1η ειδική, στην προσπάθεια του, να βρει πρόσφυση καθαρίζοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους. Ο Μπριν κέρδισε την ειδική διαδρομή, αλλά ο Τάνακ ήταν αυτός που κυριάρχησε στην κατάταξη.
Πίσω από τον Εσθονό, μετά από τις τρεις πρωινές ειδικές διαδρομές, είναι τα δυο Hyundai με τους νεοφερμένους στην ομάδα Μπριν και Λάπι.
Μετά την απώλεια χρόνου στην πρώτη ειδική διαδρομή ο Ροβάνπερα επανήλθε κερδίζοντας ειδικές διαδρομές προβληματίζοντας τον Τάνακ.
«Μάλλον θα έπρεπε να είμαστε πιο γρήγοροι, σίγουρα καθαρίζει;», είπε ο Tάνακ απορημένος για την απόδοση του Κάλε. «Θα έπρεπε να είναι καλύτερα, αυτή τη στιγμή δεν είναι σίγουρα, τόσο εύκολο».
Ο Ροβάνπερα από τη μεριά του, είπε: «Σίγουρα αυτές οι δύο ειδικές ήταν καλύτερες από την πρωτη, αλλά και πάλι ήταν πολύ δύσκολο να ανοίγω το δρόμο.Προσπάθησα να πιέσω και να είμαι καθαρός. Στα γρήγορα σημεία, όπου είναι καθαρό το χιόνι, θα μπορούσα να είμαι γρήγορος, αλλά χάνεις χρόνο στις διασταυρώσεις, επειδή σε αυτά τα σημεία δεν έχεις πρόσφυση».
Το προβάδισμα του Τάνακ στο ράλι είναι 2,1 δευτερόλεπτα έναντι του Μπριν, ο οποίος αύξησε τη διαφορά του από τον team mate του, τον Λάπι, σε ακριβώς δύο δευτερόλεπτα. Χαρακτηριστικό είναι, ότι ο Ροβάνπερα απέχει μόλις 0,6 δευτερόλεπτα από το βάθρο.
«Ήμουν πολύ κοντά στο να χάσω το φρενάρισμα σε μια διασταύρωση», είπε ο Μπριν. «Έπρεπε κυριολεκτικά να χρησιμοποιήσω ένα “snowbank” για να επιβραδύνω. Ευτυχώς δεν είχαμε δράματα».
Πάντως, στην τελευταία ειδική διαδρομή αυτός, που έκανε την έκπληξη ήταν ο Κατσούτα με το Yaris του. Ο Ιάπωνας ήταν ο ταχύτερος όλων.
«Οι ταχύτητες είναι πολύ, πολύ υψηλές και νιώθω άνετα με το αυτοκίνητο», δήλωσε ο Κατσούτα.
Ο Κατσούτα είναι 5ος στη γενική κατάταξη πίσω από τον 4ο Ροβάνπερα στον πρώτο του αγώνα, ως βασικός οδηγός της Toyota και μέχρι στιγμής τα πάει περίφημα.
Πολύ πιο πίσω στη γενική κατάταξη είναι ο Έβανς στην 6η θέση και ο Νεβίλ στην 7η.
Την οκτάδα στη γενική κλείνει ο Πιερ Λουί Λουμπέ αρκετά πιο πίσω από τον 7ο. Όμως, ο Κορσικανός έχει μια αποστολή και αυτή είναι να αποκτήσει εμπειρία και να φέρει πίσω στον τερματισμό αλώβητο το Puma του.
Πρώτος από τα WRC2 είναι ο Όλιβερ Σόλμπεργκ με το Fabia Skoda, ενώ τη δεκάδα κλείνει o Iταλός Μπερτέλι με Yaris.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 4 ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
1 Τάνακ-Γιαρβέογια Puma Rally1 28:24.5
2 Μπριν-Φάλτον i20 N Rally1 +2.1 +2.1
3 Λάπι-Φερμ i20 N Rally1 +2.0 +4.1
4 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 +0.6 +4.7
5 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +2.4 +7.1
6 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +8.4 +15.5
7 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 N Rally1 +1.5 +17.0
8 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +20.0 +37.0
9 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Fabia RS WRC2 +56.5 +1:33.5
10 Μπερτέλι-Σκατολίν GR Yaris Rally1 +1.2 +1:34.7