Το ράλι Στερεάς Ελλάδας ήταν ο δεύτερος γύρος του πανελληνίου πρωταθλήματος χώματος με διοργανωτή το σωματείο ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.
Είχε 5 Ειδικές Διαδρομές, μια Υπερειδική στην πόλη της Θήβας και 55 συνολικά συμμετοχές, από τις οποίες 19 Ιστορικά.
Στο κυρίως μενού τα 7 πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας R5/Rally2 θυμίζοντας άλλες εποχές.
Στη μάχη της κορυφής είχε ανατροπές, από την αρχή μέχρι το τέλος.
Γνωστά τα γεγονότα, καθώς έχουμε αναφερθεί.
Οι Τσουλόφτας-Ηλίας με το VW Polo R5 που όπου συμμετέχουν πρωταγωνιστούν, πήραν κεφάλι, αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό τους έριξε πολύ πίσω στη γενική κατάταξη.
Αλλά ανάκτησαν το χαμένο χρόνο και τερμάτισαν 2οι πίσω από τους Παπαδημητρίου-Πετρόπουλου με Skoda Fabia Evo Rally2, που πήραν την πρωτοπορία μετά κλαταρισμένο ελαστικό του κυπριακού πληρώματος.
Ράλι Στερεάς Ελλάδας: Κανονισμοί και ποινές
Έλα όμως που οι νικητές τέθηκαν εκτός καθώς υπερέβησαν το χρόνο των 5 λεπτών μεταξύ ΣΕΧ και αφετηρίας, λόγω ελαστικού.
Και εδώ έγινε το μπέρδεμα καθώς ο νέος κανονισμός αναφέρει ότι μετά το πέρας των 5 λεπτών η συμμετοχή τίθεται εκτός.
Το πλήρωμα όμως το οποίο ρωτήσαμε, μας επιβεβαίωσε ότι άλλαξαν ελαστικό μεταξύ ΣΕΧ-αφετηρίας εντός 3 λεπτών και ο κριτής δεν τους άφησε να ξεκινήσουν.
Σε αυτό το περιστατικό ο κριτής ρωτήθηκε από τους αγωνοδίκες καθώς κατά το παρελθόν κριτές με λάθος αποφάσεις έχουν αλλάξει τη ροή των τελικών αποτελεσμάτων.
Σίγουρα οι κριτές, όπως και τα πληρώματα βρίσκονται και αυτοί σε υπερένταση, κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ πολλές φορές έχουμε αναφερθεί, το πόσο σημαντικό είναι το έργο τους.
Όμως ουδείς αλάνθαστος.
Τα λάθη είναι για τους ανθρώπους. Που κάθε λάθος έχει το κόστος. Τι να κάνουμε, έτσι είναι η ζωή…
Λάθη που κρίνουν τα αποτελέσματα
Εδώ κάνουν λάθος πληρώματα επαγγελματίες που 24ώρες την ημέρα, 7ημέρες την εβδομάδα ασχολούνται μόνο με αυτό, χάνοντας αγώνες αλλά και τίτλους.
Και φυσικά δεν πυροβολούμε τον πιανίστα.
Από την άλλη οι κανονισμοί είναι μεταφρασμένοι κατά τέτοιον τρόπο, που χρειάζεται ακόμα μια μετάφραση σε βάθος για να αποδοθούν σωστά όλες οι έννοιες.
Να θυμίσουμε ότι σε προηγούμενα χρόνια σε τέτοιες περιπτώσεις αλλαγής ελαστικού μεταξύ ΣΕΧ και αφετηρίας Ειδικών Διαδρομών το πλήρωμα είχε στη διάθεσή του 5 λεπτά.
Το χρόνο των 3 λεπτών μεταξύ ΣΕΧ-αφετηρίας, πλέον 2 λεπτών.
Αυτό λοιπόν άλλαξε.
Ψυχραιμία λοιπόν, τους Παπαδημητρίου-Πετρόπουλο θέλουμε να τους ξαναδούμε στους αγώνες.
Είναι από τα παλιά «κόκκαλα» που η συμμετοχή τους ανεβάζει το επίπεδο.
Πέρα από τους νικητές ομάδων και κατηγοριών, να αναφέρουμε την επιστροφή του Μανώλη Παναγιωτόπουλου με την Χρυσούλα Δικοπούλου στην 2η θέση της κλάσης C6 με Toyota Yaris, Αθανάσουλα-Μπασιούκα με Toyota Starlet 2oι κλάσης D1, τους Δημόπουλο-Σκαλτσά (Toyota Starlet), Ντάβαρη-Μακρινό(Mitsubishi Evo IX),
Τα κλαταρισμένα ελαστικά έπαιξαν το ρόλο τους, όπου πέρα από τον Τσουλόφτα, είχαν οι Κεχαγιάς, Σερδερίδης, Νικολάου,
Από ημιαξόνια εγκατέλειψαν οι Πολυκάρπου-Βότσης (Peugeot 208 Rally4), Καρανικόλας-Κακαβάς(Ford Fiesta Rally4), από διαφορικό οι Λευκαδίτης-Άκρατος(Peugeot 208 Rally4), από ηλεκτρικά οι Παντιέρας-Κουρτίδου(Toyota Yaris), από κινητήρα οι Μελάς-Βαρδαξής(Porsche 911), από κιβώτιο ταχυτήτων οι Καφαντάρης-Κόντος(Subaru Impreza), από έξοδο οι Σταματόπουλος-Σαϊνης(Mitsubishi Evo IX),, και από ημιαξόνιο Παραδείσης-Στεργίου(Ford Escort).
Για τα υπόλοιπα το σωματείο έδειξε σεβασμό στην υπόθεση της ενημέρωσης.
Οι 55 συμμετοχές ήταν μια άνοιξη στη μιζέρια των ελληνικών αγώνων.
Μη ξεχνάμε οτι το 2022 ήταν η χειρότερη χρονιά στην ιστορία του ελληνικού motorsport (με αποχή, αντιπαραθέσεις, αντιπαλότητες, εκνευρισμούς), με εξαίρεση φυσικά το Ράλι Ακρόπολις, καθώς εκεί δεν εμπλέκεται η ΟΜΑΕ σε ρόλο πρωταγωνιστικό (ευτυχώς) αλλά οι επαγγελματίες της motorsport Greece.
telika-apotelesmata-sterea-ellada