To Rallye Hivernal du Dévoluy, αγώνας του γαλλικού πρωταθλήματος, ήταν η πρώτη συμμετοχή των Fourmaux-Coria με Hyundai i20 Rally1 ενώ στις συμμετοχές φιγουράριζαν και οι Rovanpera-Halttunen με Toyota Yaris Rally1.
Ενας αγώνας ασφάλτινος κατά κύριο λόγο, που είχε απ’ όλα. Και στεγνά κομμάτια, και βρεγμένα και χιονισμένα καθώς και βραδινά.
Rallye Hivernal du Dévoluy: Πρώτη γεύση από ελαστικά Hankook
Ήταν επίσης ο πρώτος επίσημος αγώνας που τα αυτοκίνητα συμμετείχαν με ελαστικά Hankook καθώς από το 2025 θα είναι ο επίσημος προμηθευτής όλων των κατηγοριών στο WRC.
Και ο αγώνας στη Γαλλία ήταν μια γερή πρώτη δοκιμή, εν όψη της πρεμιέρας του WRC 2025, το ράλι Μόντε Κάρλο.
Από πλευράς ελαστικών, η πρεμιέρα του WRC στο μικρό πριγκιπάτο της μεσογείου είναι σίγουρα ο πιο περίπλοκος αγώνας της σεζόν και τα τελευταία χρόνια το Rallye Hivernal du Devoluy έχει γίνει ένας από τους πλέον ιδανικούς αγώνες δοκιμών για το ράλι Μόντε Κάρλο, καθώς το χιόνι και οι μεταβαλλόμενες χειμερινές συνθήκες δεν λείπουν ποτέ.
Στο πρώτο σκέλος με τις πιο ανόμοιες συνθήκες, με χιονισμένες διαδρομές, πολύ λιωμένο χιόνι, βρεγμένο και υγρό οδόστρωμα και σε μερικές περιπτώσεις με πάγο, οι συνθήκες έθεσαν αμέσως σε δοκιμή τα ελαστικά Hankook, τα οποία συνόδευε ένα μεγάλο ερωτηματικό δεδομένου ότι στις συνθήκες του ράλι Μόντε Κάρλο τα Hankook δεν έχουν δοκιμαστεί ποτέ.
Τα Hankook, που έφτασαν σε περιορισμένο αριθμό ελαστικών, τοποθετήθηκαν τόσο Rally1 Cars όσο και με ορισμένα Rally2, όπου έγινε επίσης σύγκριση με τα Pirelli, για να συλλέξουν οι τεχνικοί δεδομένα και να κατανοηθούν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των ελαστικών.
Για προφανείς λόγους κανείς δεν έκανε κανένα σχόλιο, ούτε για να διευκρινίσει τις φήμες ότι τα ελαστικά που τοποθετήθηκαν στα δύο Rally1 Cars δεν θα ήταν αρκετά για να καλύψουν ολόκληρο τον αγώνα για τους Fourmaux και Rovanpera.
Μερικά πληρώματα με Rally2 Cars παραπονέθηκαν για σημαντική έλλειψη πρόσφυσης, ένας παράγοντας που τονίστηκε ξεκάθαρα από τους Fourmaux και Robvanpera που εναλλάσσονταν μεταξύ Hankook και Pirelli, και για τους Κορεάτες η πτώση στην απόδοση ήταν αναμφισβήτητα σημαντική.
Στις ιδιαίτερες οδικές συνθήκες του γαλλικού αγώνα, οι υψηλοί χρόνοι αντιστοιχούν σε χαμηλότερη πρόσφυση, αλλά θα ήταν σοβαρό λάθος να αρχίσουν οι επικρίσεις επειδή όλα τα ελαστικά έχουν ένα όριο και η ικανότητα κατανόησης και ερμηνείας εξαρτάται από την ευαισθησία/ερμηνεία των οδηγών.
Στα του αγώνα, με τις 10 Ειδικές Διαδρομές των 133,19 χλμ. οι Fourmaux-Coria με το Hyundai i20 Rally1 σημειώνοντας τους ταχύτερους χρόνους σε 4 τέσσερις ειδικές διαδρομές κερδίζοντας τον αγώνα στην πρώτη τους επαφή με το κορεάτικο αυτοκίνητο.
Στο βάθρο τους νικητές «συνόδεψαν» οι Rovanpera-Halttunen με Toyota Yaris Rally1 με διαφορά 15,5 δευτ. έχοντας γράψει τον ταχύτερο χρόνο σε 5 ειδικές διαδρομές, ενώ μια κέρδισαν, την πρώτη, οι Dorche-Bourreou με Peugeot 206 SX.
Στην τρίτη θέση, χωρίς καμία επαφή με την κορυφή οι Hirschi-Greppin με Citroen C3 Rally2.
Δείτε το βίντεο: