Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης επιστρέφει πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου της CRAM Motorsport στην πίστα της Ίμολα για το πρωτάθλημα της Ιταλικής Formula 4 powered by Abarth το Σαββατοκύριακο 25-27 Ιουλίου
Είναι ο 4ος γύρος του πρωταθλήματος που θα διεξαχθεί στο Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, όπως ονομάζεται η ιταλική πίστα.
Στο πλαίσιο της σωστότερη προετοιμασίας ο 16χρονος μαθητής πέρασε ένα 2ήμερο δοκιμών και μοιράστηκε τις εντυπώσεις του με μια σειρά ερωτήσεων.
Πόσο χρήσιμες ήταν οι δοκιμές που έκανες στην Imola;
Τ.Μ.Με δεδομένο ότι ήταν μια άγνωστη για εμένα πίστα, έχοντας ολοκληρώσει ένα διήμερο δοκιμών υπό συνθήκες παρόμοιες με αυτές του επικείμενου αγώνα, θεωρώ ότι έχω πλέον ολοκληρωμένη αντίληψη των μυστικών της πίστας, καθώς και μια εκτενή σειρά μετρήσεων και δεδομένων τα οποία μελέτησα και θα αξιοποιήσω στον αγώνα.
Τι έμαθες;
Τ.Μ. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα απαιτητική και τεχνική πίστα, με διαφορετικών ειδών στροφές. Τα δύο chicane που αποτελούν το πρώτο τμήμα της χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες. Στη συνέχεια, το δεύτερο κομμάτι διακρίνεται για τις υψομετρικές διαφορές που αλλάζουν διαρκώς τα σημεία φόρτισης του αυτοκινήτου. Τέλος, το τελευταίο τμήμα της περιέχει το πασίγνωστο κράσπεδο της Variante Alta, το οποίο απογειώνει πλήρως το αυτοκίνητο για μερικά δευτερόλεπτα, καθώς και ένα κατηφορικό σημείο φρεναρίσματος, στο οποίο παρατηρούνται συχνά μπλοκαρίσματα των μπροστινών τροχών λόγω της υπερβολικής φόρτισης.
Μίλησέ μας για τις ιδιαιτερότητες της θρυλικής πίστας, δυσκολίες – παγίδες που κρύβει…
Τ.Μ. Το σύμπλεγμα στροφών Aqua Minerali αποτελεί μία πασίγνωστη παγίδα για οδηγούς, καθώς πρόκειται για κατηφορική ζώνη φρεναρίσματος η οποία υπερφορτίζει το μονοθέσιο στην αριστερή του πλευρά λόγω της δεξιάς στροφής που προηγείται. Ακόμη, η τυφλή έξοδος της γρηγορότερης στροφής της πίστας (Piratella) χρειάζεται ιδανική γραμμή καθώς παραμονεύει ο τοίχος. Τέλος, ο ακριβής υπολογισμός της απογείωσης στο κράσπεδο της Variante Alta, ώστε να τοποθετηθεί σωστά το μονοθέσιο για την αριστερή στροφή που ακολουθεί αμέσως μετά την προσγείωση, αποτελεί μεγάλη πρόκληση με δεδομένο ότι δεν υπάρχει οπτική επαφή, λόγω του ύψους του κερμπ και της καμπύλης του δρόμου.
Ποιο σημείο της πίστας σε δυσκολεύει περισσότερο;
Τ.Μ. Το δεύτερο τμήμα της πίστας είναι αυτό που με δυσκόλεψε περισσότερο, καθώς για να επιτευχθεί υψηλή απόδοση απαιτείται η λήψη μεγάλων ρίσκων.
Επιδέχεται βελτίωσης η εξοικείωσή σου με την πίστα της Imola;
Τ. Μ. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη πίστα και θεωρώ πως επιδέχεται βελτίωσης η εξοικείωσή μου, όμως ήδη έχουμε κάνει σημαντικά βήματα κατά την διάρκεια του διημέρου δοκιμών.
Πόση διαφορά είχε η οδήγηση σ’ αυτή την πίστα σε σχέση με τον προσομοιωτή;
Τ. Μ.Η αίσθηση που προδίδει το άλμα στην Variante Alta δεν αντανακλάται τόσο έντονα στον προσομοιωτή, όπως άλλωστε και οι έντονες υψομετρικές διαφορές.
Τι σε προβλημάτισε περισσότερο σ’ αυτή τη διαδρομή;
Τ. Μ. Με προβλημάτισε η δυσκολία να βελτιώσω την επίδοσή μου κατά την διάρκεια της πρώτης ημέρας, όμως μετά από έντονη μελέτη και ορισμένες αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου, η δεύτερη μέρα αποδείχθηκε πολύ καλύτερη από άποψη αποτελεσμάτων.
Είχες την ευκαιρία να γνωρίσεις ένα κορυφαίο Ιταλό οδηγό αγώνων, τον Jarno Trulli, καθώς ο γιος του έκανε δοκιμές στην ίδια ομάδα με σένα. Τι έμαθες απ’ αυτόν;
Τ.Μ. Σε συζήτηση με τον θρύλο της Formula 1, Jarno Trulli, μας εκμυστηρεύτηκε πως ο τεχνικός χαρακτήρας της πίστας απαιτεί ιδιαίτερη επιμονή και επιμονή για να αποκαλύψει κανείς τα μυστικά της. Οποιαδήποτε βιασύνη ενδέχεται να αποβεί επικίνδυνη.
Ποιος είναι ο στόχος που θέτεις στον επικείμενο τέταρτο γύρο της σεζόν;
Τ. Μ. Κύριο κομμάτι που επιδέχεται βελτίωση είναι η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών, που εξασφαλίζει μία ικανοποιητική θέση εκκίνησης από την οποία μπορώ να αναρριχηθώ στην κατάταξη με μεγαλύτερη ευκολία και λιγότερο κίνδυνο. Στόχος μου είναι να τερματίσω τους τρεις αγώνες χωρίς εγκατάλειψη, σε μία καλή θέση σε αυτήν την άγνωστη μέχρι προχθές για εμένα πίστα, γεγονός που θα μου δώσει αυτοπεποίθηση για τους επόμενους αγώνες που θα λάβουν μέρος σε πίστες που γνωρίζω καλά.
Φαντάζομαι πως οι συνομήλικοί σου αυτή την εποχή είναι διακοπές, πόσο δύσκολο είναι να συνεχίσεις να δουλεύεις σκληρά;
Τ. Μ. Η συμμετοχή σε αυτούς τους παγκοσμίου επιπέδου αγώνες είναι συναρπαστική αλλά απαιτεί σημαντικές θυσίες σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Μετά την Imola όμως, υπάρχει η καλοκαιρινή διακοπή του πρωταθλήματος για τον Αύγουστο, οπότε θα έχω την ευκαιρία να δω την οικογένειά μου και να διασκεδάσω με τους φίλους μου. Χρειάζεται όμως ακόμη υπομονή, προς το παρόν το μυαλό μου είναι επικεντρωμένο στους αγώνες!
Το πρόγραμμα του τριημέρου:
Παρασκευή 23/7, 12.20 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 1
Παρασκευή 23/7, 17.40 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 2
Σάββατο 24/7, 10.40 ώρα Ελλάδας, Κατατακτήριες Δοκιμές 1
Σάββατο 24/7, 11.05 ώρα Ελλάδας, Κατατακτήριες Δοκιμές 2
Σάββατο 24/7, 17.10 ώρα Ελλάδας Αγώνας 1
Κυριακή 25/7, 11.20 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 2
Κυριακή 25/7, 18.15 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 3