Ο αγώνας “Red Grey Louna-Eesti Rally” δεν ήταν απλά ένας γύρο για το πρωτάθλημα Εσθονίας, αλλά και ένας αγώνας-προετοιμασίας- στο πλαίσιο του παγκοσμίου πρωταθλήματος, όπου η Εσθονία θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά αγώνα του WRC (4-6 Σεπτεμβρίου).
Στο πλαίσιο αυτό 8 εργοστασιακοί οδηγοί έδωσαν το παρόν σε αυτόν τον αγώνα που κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ως αγώνας εξέλιξης.
Τα 8 ζευγάρια ήταν με Toyota Υaris WRC, Οζιέ-Ινγκρασιά, Έβανς-Μάρτιν, Ροβάνπερα-Χαλτούνεν, με Hyundai i20 WRC Τάνακ-Γιαρβέογια, Νεβίλ-Γκιλσούλ, με Ford Fiesta WRC Λάπι-Φερμ, Γκρος-Μόλντερ και με Ford Fiesta R5 οι Σουνίνεν-Λέχτινεν.
Ο αγώνας αρχικά ήταν σχεδιασμένος με 11 Ειδικές Διαδρομές, αλλά στη συνέχεια μειώθηκαν στις 8, οι οποίες ήταν πολύ γρήγορες με μ.ω.τ. μεταξύ 117-133 χλμ. στην ίδια ακριβώς φιλοσοφία Ειδικών Διαδρομών με το ράλι Εσθονίας.
Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές 2019 Τάνακ- Γιαρβέογια κέρδισαν τις 7 Ειδικές Διαδρομές και τη μία οι Ροβάνπερα-Χαλτούνεν, δίνοντας το μήνυμα ότι είναι το μεγάλο φαβορί για τον αγώνα της πατρίδας τους.
Πάντως ο αγώνας αυτός έδειξε ότι ο μεγάλος αντίπαλος του Τάνακ προέρχεται από την πρώην ομάδα του, την Toyota Gazoo Racing. Ο Ροβάνπερα έδειξε ότι είναι ο μεγάλος αντίπαλος του Εσθονού, καθώς σε 50’ περίπου αγώνα τερμάτισε δεύτερος με 13’’7 δευτ. διαφορά. Ο 19χρονος Φινλανδός έδειξε οτι μαθαίνει πολύ γρήγορα και σε αυτές τις επιφάνειες ήταν ταχύτερος των Οζιέ (3ος + 29 από την κορυφή) και Έβανς.
Μάλιστα οι Έβανς-Μάρτιν είχαν μια έξοδο (όντας 4οι) καταστρέφοντας το Υaris WRC, ευτυχώς χωρίς να χτυπήσουν.
Απροσδόκητα 4οι οι Λάπι-Φερμ, λόγω της ποινής 1’30’’ των Νεβίλ-Γκιλσούλ. Το Ford Fiesta WRC έδειξε ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των Yaris WRC/i20 WRC, παρά το γεγονός ότι οι Νεβίλ-Γκιλσούλ αντιμετώπισαν μάλλον με ψυχραιμία τον αγώνα.
Οι Χουτούνεν-Λούκα με Hyundai i20 R5 ήταν οι ταχύτεροι σε αυτήν την κατηγορία, μια ανάσα μπροστά από τους Γκριάζιν-Αλεξαντρόφ (+3’’.6) με ίδιο αυτοκίνητο, Πιεταρίνεν-Λινακέτο (Skoda Fabia R5) +11’’, Βέιμπυ-Άντερσον (Hyundai i20 R5) +13’’.5 ενώ πολύ πίσω οι Σουνίνεν-Λέχτινεν με το Ford Fiesta R5 +30’’.6
Να είναι άραγε το ράλι Εσθονίας ένας μονόλογος των περσινών παγκόσμιων πρωταθλητών στον αγώνα της πατρίδας του, που αναμένεται να είναι ο ταχύτερος του πρωταθλήματος, λόγω της ακύρωσης του ράλι Φινλανδίας.
Να σημειωθεί ότι με το ράλι Φινλανδίας ανοίγει ο δεύτερος κύκλος του πρωταθλήματος μετά την παύση λόγω της πανδημίας. Ο πρώτος ήταν οι τρείς αγώνες σε Μόντε Κάρλο, Σουηδίας και Μεξικό πριν τον εγκλεισμό.