Το νέο Renault 5 E-Tech electric αποκαλύπτεται σταδιακά, μέσα από teaser φωτογραφίες που δημοσιοποίησε η γαλλική εταιρεία.
Η πρεμιέρα του θα πραγματοποιηθεί στις 26 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου στη Γενεύη. Είναι εμφανές ότι έμπνευση αντλήθηκε από τη σιλουέτα του εμβληματικού Renault 5, το οποίο έκανε τη διαφορά το 1972, όπως αποκαλύπτουν οι πρώτες επίσημες τμηματικές φωτογραφίες.
Για παράδειγμα οι «φουσκωμένοι» θόλοι των τροχών παραπέμπουν στο θρυλικό R5 Turbo. Ομοιότητα με τον πρόγονό του υπάρχει επίσης στα μπροστινά οριζόντια Led φωτιστικά σώματα που σχηματίζουν δυο ακμές στο κάτω τμήμα τους, ενώ πάνω δεξιά διακρίνουμε τη γαλλική σημαία. Τα πίσω τώρα, κάθετα τοποθετημένα, επίσης Led φώτα επεκτείνονται προς την πλευρική επιφάνεια, για λόγους αεροδυναμικής.
Τα βλέμματα όμως κεντρίζει η επιφάνεια – «οθόνη» στο εμπρός καπό, η οποία μέσω λυχνίας ανάβει και προβάλει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας με μια ματιά, ενώ όταν είναι πλήρως φορτισμένη σχηματίζεται ο αριθμός 5. Στο σημείο αυτό του πρώτου Renault 5 υπήρχε μια εισαγωγή αέρα, η οποία τώρα δεν είναι απαραίτητη, καθώς δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας που να έχει ανάγκη ψύξης.
Στόχος του νέου Renault 5 E-Tech electric είναι να εκδημοκρατίσει την ηλεκτροκίνηση, η οποία παραμένει ακριβή για το ευρύ κοινό. Έτσι η αρχική τιμή του θα κυμαίνεται κοντά στα 25.000 ευρώ. Ο αστικός του χαρακτήρας προκύπτει από το μήκος του, το οποίο περιορίζεται στα 3,92 μέτρα. Αρχικά θα διατίθεται με μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh, η οποία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 400 χλμ. (μέτρηση WLTP). Αργότερα θα προσφέρεται και με μικρότερη μπαταρία, χωρητικότητας 40 kWh.
Η ανέγερση του νέου Renault 5 E-Tech electric θα γίνει στην πλατφόρμα AmpR Small (πρώην CMF-B EV), ενώ θα τοποθετηθεί πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η οποία συναντάται κυρίως σε μοντέλα ανώτερων κατηγοριών, ώστε να ενισχυθεί η άνεση, η σταθερότητα και τα κράτημα. Μέσα στο όχημα βρίσκεται το reno, το επίσημο avatar της Renault, το οποίο θα φέρει μια νέα ψηφιακή εμπειρία.
Ειδική μνεία γίνεται στην τεχνολογία V2G (vehicle-to-grid), καθώς το Renault 5 E-Tech electric είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που την αποκτά. Πρόκειται για έναν αμφίδρομο ενσωματωμένο φορτιστή που του επιτρέπει να παρέχει ενέργεια στο δίκτυο και στους ιδιοκτήτες τη δυνατότητα να μειώσουν το λογαριασμό, πουλώντας ηλεκτρική ενέργεια πίσω στο δίκτυο. Η τεχνολογία V2G σε πρώτη φάση θα είναι διαθέσιμη σε Γαλλία και Γερμανία το 2024, ενώ το 2025 θα προσφέρεται και στη Βρετανία.