Ένα πολυαναμενόμενο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας είναι αναμφισβήτητα το Renault 5, το οποίο θα επανέλθει στη ζωή ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Πλέον το Renault 5 βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών εξέλιξης, καθώς το εμπορικό του λανσάρισμα έχει προγραμματιστεί για το επόμενο έτος. Οι συνθήκες που θα κληθεί να αντιμετωπίσει στην πραγματική του ζωή το μελλοντικό Renault 5 προσομοιάζονται στο Τεχνικό Κέντρο της εταιρείας που βρίσκεται στο Aubevoye της Νορμανδίας.
Εκεί συγκεντρώνεται όλη η τεχνολογία αιχμής της Renault, καθώς υπάρχουν συνολικά 35 πίστες που καλύπτουν 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροδυναμικές σήραγγες και 18 θάλαμοι διάβρωσης, ενώ οι εγκαταστάσεις του Τεχνικού Κέντρου Aubevoye βρίσκονται μέσα στο πυκνό δάσος, ώστε τα πρωτότυπα οχήματα να προστατεύονται από τα αδιάκριτα βλέμματα.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι έχουν δημιουργηθεί συνολικά εννέα πρωτότυπα Renault 5, τα οποία όμως ακόμα δε μοιάζουν με το μοντέλο παραγωγής, αλλά βασίζονται στη σιλουέτα του Clio, με τη σημαντική διαφορά ότι διαθέτουν θύρα φόρτισης. Ωστόσο η πλατφόρμα, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και η μπαταρία τους είναι τεχνικά ίδια με το Renault 5 παραγωγής.
Renault 5: Τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα
Πέρα από την ασφάλεια που προσφέρει το Τεχνικό Κέντρο στο Aubevoye τα πρωτότυπα Renault 5 δοκιμάζονται και σε πραγματικές συνθήκες στο Arvidsjaur της σουηδικής Λαπωνίας, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Εκεί καλούνται να αποδείξουν την αντοχή τους σε ακραίες θερμοκρασίες ακόμα και στους -30 βαθμούς Κελσίου, όπου πνέουν ισχυρότατοι άνεμοι.
Ταυτόχρονα πάνω στο χιόνι και στις παγωμένες λίμνες οι μηχανικοί καταγράφουν δεδομένα που αφορούν την πρόσφυση, την απόδοση του συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ΕSC), τη θέρμανση και το ξεθάμπωμα. Επιπλέον δοκιμάζονται τα φρένα και τα αμορτισέρ, ενώ ελέγχεται αν συσσωρεύεται χιόνι στα φρένα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσλειτουργίες του οχήματος.
Ειδική μνεία γίνεται στην πλατφόρμα CMF-B EV, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά από το Renault 5. Το 70% των εξαρτημάτων της προέρχονται από την πλατφόρμα CMF-B, στην οποία βασίζονται τα Clio και Captur. Σε σύγκριση με το ηλεκτροκίνητο ZOE, η πλατφόρμα CMF-B EV είναι 30% φθηνότερη και πιο εύκολη στην κατασκευή. Η πλατφόρμα CMF-B EV επιτρέπει τη χρήση της από ηλεκτρικά οχήματα διαφόρων κατηγοριών με ρυθμιζόμενα μετατρόχια και μεταξόνια.
Τo Renault 5 θα έχει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που συνήθως συναντάμε σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Χαμηλό κέντρο βάρους εξασφαλίζει η εγκατεστημένη στο δάπεδο μπαταρία, η οποία αποτελείται από τέσσερις μονάδες αντί για δώδεκα του ΖΟΕ, ενώ είναι 15 κιλά ελαφρύτερη.
Ο ηλεκτρικά διεγερμένος σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας του Renault 5, σε σύγκριση με έναν μόνιμου μαγνήτη, έχει καλύτερη απόδοση, δεν απαιτεί μέταλλα σπάνιων γαιών και έτσι μειώνει το κόστος παραγωγής μεγάλης κλίμακας, όπως και τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις.
Ο ηλεκτροκινητήρας θα επωφεληθεί από μια νέα εσωτερική αρχιτεκτονική, που συνδυάζει τρία κύρια στοιχεία, το μετατροπέα DC/DC που μετατρέπει τα 400V της μπαταρίας σε 12V, το φορτιστή μπαταρίας και τη μονάδα που διαχειρίζεται τη διανομή ρεύματος. Το μέγεθος και το βάρος του έχουν περιοριστεί, ενώ ζυγίζει περίπου 20 κιλά λιγότερο σε σύγκριση με του ΖΟΕ.