To εμβληματικό Renault 5 επέστρεψε στη ζωή ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο και φυσικά πέρασε από το «μικροσκόπιο» του EuroNCAP.
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός, βαθμολόγησε με τέσσερα αστέρια το Renault 5 για τις επιδόσεις του στις δοκιμές πρόσκρουσης.
Renault 5: Προστασία ενηλίκων
Η καμπίνα του Renault 5 στη μετωπική πρόσκρουση παρέμεινε σταθερή, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των μπροστινών επιβατών.
Ωστόσο η δομή του ταμπλό δε διασφαλίζει ότι οι επιβάτες διαφορετικού σωματότυπου ή σε διαφορετικές στάσεις θα έχουν το ίδιο επίπεδο προστασίας και έτσι υπήρξε ποινή από τον EuroNCAP. Σημειώνεται ακόμα ότι το στήθος του οδηγού είχε οριακή προστασία.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινητό εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το Renault 5, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν επικίνδυνο για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας, το Renault 5 τα πήγε καλά με εξαίρεση το στήθος του πίσω επιβάτη που είχε οριακή προστασία, σύμφωνα με τις δυνάμεις συμπίεσης που δέχτηκε.
Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο, όλα τα κρίσιμα σημεία στα σώματα των επιβατών είχαν καλή προστασία. Διαπιστώθηκε όμως ότι ο βαθμός συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, ήταν οριακός, ενώ το Renault 5 δε διαθέτει σχετικά προστατευτικά συστήματα για το μετριασμό τραυματισμών των μπροστινών επιβατών.
Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια οπίσθια πρόσκρουση. Οι πόρτες και τα παράθυρα του οχήματος θα μπορούσαν να ανοίξουν για να επιτρέψουν στους επιβάτες να διαφύγουν σε περίπτωση βύθισης στο νερό.
Renault 5: Προστασία παιδιών
Οι ανήλικοι επιβάτες, 6 και 10 ετών, του Renault 5 δεν κινδύνεψαν στις μετωπικές και πλευρικές προσκρούσεις. Μοναδική εξαίρεση η περιοχή των λαιμών τους στη μετωπική πρόσκρουση, όπου η προστασία ήταν απλά επαρκής. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει για τη λειτουργία του συστήματος.
Από το Renault 5 απουσιάζει το σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών στα πίσω καθίσματα, ενώ το πίσω κεντρικό κάθισμα δε μπορούσε να φιλοξενήσει σωστά τα παιδικά καθίσματα που χρησιμοποιούνται από τον EuroNCAP.
Renault 5: Προστασία πεζών
Το κεφάλι του πεζού ή του ποδηλατιστή είχε κατά κύριο λόγο επαρκή προστασία στο καπό του Renault 5, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Καλή προστασία είχαν τα πόδια και η λεκάνη στα περισσότερα σημεία που εξετάστηκαν.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Renault 5 μπορεί να εντοπίσει, εκτός από άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόδοση του συγκεκριμένου συστήματος ήταν καλή απέναντι στα άλλα οχήματα, επαρκής στους πεζούς, καλή στους ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές.
Renault 5: Συστήματα ασφαλείας
Στο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνεται υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά και στα πίσω καθίσματα, σύστημα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού αλλά όχι της απόσπασης προσοχής του, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και ανίχνευση τοπικών ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογήςm μέσω του περιοριστή ταχύτητας. Τη λίστα συμπληρώνει το eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης και το σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν δευτερεύουσες.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Renault 5 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 80%
Προστασία παιδιών: 80%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 68%