Η Renault φέρνει το μέλλον στα αυτόματα κιβώτια στο σήμερα, αλλά η ερώτηση είναι η εξής.
Πόσες ταχύτητες μπορεί να έχει ένα αυτόματο κιβώτιο ; Η Horse Powertrain απαντά 15 και βάζει τα αυτόματα κιβώτια σε μια νέα διάσταση. Η βρετανική εταιρεία που ανήκει στη Renault και τον όμιλο Geely, ενώ στο σχήμα «παίζει» και η Aramco, ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την παραγωγή του νέου DB49, του αυτόματου κιβωτίου με τις 15 ταχύτητες που θα τοποθετηθεί στο νέο plug-in υβριδικό Renault Rafale.
Renault: Αυτόματο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη
Μεταξύ των κύριων χαρακτηριστικών του είναι η παντελής απουσία μονάδας συμπλέκτη, η οποία έχει αντικατασταθεί πλήρως από ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων που είναι υπεύθυνοι για την κίνηση του αυτοκινήτου και τη διαχείριση των ταχυτήτων.
Το νέο κιβώτιο που εξοπλίζει το plug-in υβριδικό Renault Rafale, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, είναι το πρώτο το οποίο σχεδιάζεται εσωτερικά από την Horse Powertrain και μπορεί να εφαρμοστεί σε ηλεκτρικά, υβριδικά ή οχήματα με θερμικούς κινητήρες.
Για να φτάσουμε στις τεχνικές λεπτομέρειες αυτού του κιβωτίου ταχυτήτων, το αυτόματο κιβώτιο DB49 είναι μια μονάδα χωρίς συμπλέκτη. Χάρη σε όλες τις διάφορες σχέσεις και τους δύο ηλεκτροκινητήρες που είναι εγκατεστημένοι στο εσωτερικό, σας επιτρέπει να δημιουργήσετε έως και 15 συνδυασμούς διαφορετικών σχέσεων – επομένως 15 ταχύτητες – και είναι σε θέση να διαχειριστεί μέγιστη ροπή 470 Nm, με το συνολικό βάρος να είναι 99 κιλά.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται μέσω του νέου Power Electronics Box (PEB), μιας υπερσύγχρονης ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής μονάδας που παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Αβέιρο της Πορτογαλίας, όπου πρόσφατα έγινε εγκατάσταση 11.700 ηλιακών πάνελς, το οποίο περιλαμβάνει βελτιστοποιημένο υλικό και λογισμικό για τη σημαντική μείωση της χρήσης φόρτισης αλλά και της μπαταρίας.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο Patrice Haettel, διευθύνων σύμβουλος της Horse Powertrain, δήλωσε:
«Η έναρξη της παραγωγής του κιβωτίου DB49 είναι κάτι περισσότερο από ένα τεχνολογικό ορόσημο. Επιβεβαιώνει τον στρατηγικό ρόλο που διαδραματίζει η Horse Powertrain στο παγκόσμιο οικοσύστημα κινητικότητας. Το DB49 είναι ένα υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων, μια εξέλιξη της DB35, σχεδιασμένο για τον κινητήρα που χρησιμοποιείται στο Renault Rafale.
Είναι το αποτέλεσμα της αμείλικτης καινοτομίας που στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για ένα πιο υπεύθυνο και βιώσιμο μέλλον, καλύπτοντας παράλληλα τις ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς για μια σύγχρονη καινοτόμα μονάδα που βρίσκεται στην «καρδιά» κάθε αυτοκινήτου».
Για να δούμε λοιπόν μετά το Rafale, ποιο μοντέλο έχει σειρά στο να τοποθετηθεί αυτό το καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.