Με το νέο Renault Austral αναζητήσαμε έναν κοντινό προορισμό, ώστε να πάρουμε μια ανάσα δροσιάς από την «πυρακτωμένη» αυγουστιάτικη πρωτεύουσα.
Ελάτε λοιπόν να κάνουμε μια εκδρομή στην ιστορική Επίδαυρο, εκεί όπου χιλιάδες χρόνια πριν άκμασε ο αρχαίος μας πολιτισμός.
Renault: Βόλτα στη Νέα Επίδαυρο
To ταξίδι μας προς το νομό Αργολίδας ξεκινάει, θέτοντας ως προορισμό στο σύστημα πλοήγησης (με λογισμικό της Google) τη Νέα Επίδαυρο,
Απέχει από την πρωτεύουσα περίπου 120 χλμ. Ήταν μια καλή ευκαιρία για το Renault Austral να μας αποδείξει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, καθώς μετά από σχεδόν 2 ώρες οδήγησης, εντυπωσιαστήκαμε με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, τη σταθερότητα και την ηχομόνωση, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, στις μεγάλες ευθείες του αυτοκινητόδρομου.
Στις διαδοχικές στροφές του τοπικού ορεινού οδικού, που ξεκινάει λίγο μετά τα Ίσθμια, η μαλακή ανάρτηση-απόφοιτος της γαλλικής σχολής στην άνεση-επιτρέπει κλίσεις στο στιβαρό κατά τ’ άλλα αμάξωμα, κυρίως όμως αν υπερβάλεις. Πρώτη στάση στην κεντρική πλατεία όπου δεσπόζει η ψηλή αναθηματική στήλη της Α΄ Εθνοσυνέλευσης του επαναστατημένου ελληνικού κράτους το Δεκέμβριο του 1821.
Συνεχίζουμε για την Παλιά Επίδαυρο και το αρχαίο θέατρο, που είναι ο τελικός προορισμός μας.
Μικρή απόσταση από τη Νέα Επίδαυρο και απολαμβάνουμε το Hi-Fi στο Renault Austral
Πιο γραφική και τουριστική, χάρη στο λιμανάκι της, απέχει από τη Νέα Επίδαυρο μόλις 7,6 χλμ. Κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής ραστώνης τα πολλά ταβερνάκια και οι καφετέριες, δίπλα στα απάνεμα νερά του Σαρωνικού Κόλπου, είναι γεμάτα από κόσμο. Εκεί βρίσκεται το μικρό αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.
Η κατασκευή του ξεκίνησε τον 4ο αιώνα π.Χ και ήταν αφιερωμένο στο Θεό Διόνυσο. Είχε αρχική χωρητικότητα 2.000 θεατών, ενώ η ανασκαφή του ξεκίνησε το 1972.
Στη συνέχεια απολαύσαμε τη θεά από ψηλά στο προαύλιο της επιβλητικής εκκλησίας του Αγίου Νικολάου, όσο το Austral πόζαρε στο λιμάνι πλάι στο φάρο.
Η φυσική ομορφιά του τοπίου μας οδήγησε να τσεκάρουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, δηλαδή την ένδειξη κατανάλωσης καυσίμου, η οποία βρίσκονταν στα 8,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 6,2-6,5 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 στα 141 γρ./χλμ.). Ικανοποιητικός αριθμός για το μέγεθος και το βάρος του οχήματος, ενώ την αποδοτικότητα του τετρακύλινδρου turbo άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα-1,33 λίτρων με ισχύ 160 ίππων και ροπή 270 Nm-υποστηρίζει το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V.
Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, ωστόσο διαθέτει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές 7 «προκαθορισμένων» σχέσεων. Σε σύγκριση με τα περισσότερα CVT αυτόματα κιβώτια ξεχωρίζει για τη στρωτή του λειτουργία και το σημαντικά περιορισμένο βουητό που εμφανίζει στις εντονότερες επιταχύνσεις. O πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Προορισμός Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Το καλλίγραμμο και πληθωρικό Austral «αισθάνθηκε» δέος μπροστά στην αρχιτεκτονική του εμβληματικού Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου, το οποίο κατασκευάστηκε από τον Πολύκλειτο τον Νεότερο, ενώ ολοκληρώθηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. Χτισμένο στη δυτική πλαγιά του Κυνόρτιου όρους, σε απόσταση 16 χλμ. από την παλιά Επίδαυρο.
Μέχρι σήμερα υμνείται για την αισθητική και την ακουστική του, ενώ έχει χωρητικότητα μέχρι 14.000 θεατές.
Από την πλευρά του το Austral μπορεί να φιλοξενήσει στην ευρύχωρη καμπίνα μέχρι 5 επιβάτες (μεταξόνιο 2.667 χλστ.), με τα πίσω καθίσματα να είναι συρόμενα (σε μια διαδρομή 160 χλστ.), αυξομειώνοντας ανάλογα με τις ανάγκες, τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, από 500 έως 575 λίτρα.
Αν τώρα αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 1.525 λίτρα.
Στο αρχαιολογικό Μουσείο, τα σπουδαία ευρήματα από τις ανασκαφές στον αρχαιολογικό χώρο του ιερού του Ασκληπιού φυλάσσονται στο μικρό μουσείο.
Τα εκθέματα χρονολογούνται από την αρχαϊκή έως τη ρωμαϊκή εποχή, περιλαμβάνουν μεγάλα και μικρότερα αγάλματα, στήλες, επιγραφές και τμήματα σημαντικών αρχαίων κτηρίων από το ιερό του Ασκληπιού. Ίσως στο μακρινό μέλλον, σε κάποιο μουσείο τεχνολογίας, να βρεθεί το ψηφιακό κόκπιτ με τις δυο μεγάλες εφαπτόμενές οθόνες του Austral (12,3 ιντσών για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων).
Αν το νέο Austral είχε «φωνή» σίγουρα θα δήλωνε εντυπωσιασμένο από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, όπως τον γνώρισε στην Επίδαυρο.
Εμείς θα θέλαμε να του εκφράσουμε το θαυμασμό μας για τη φινετσάτη εξωτερική εικόνα, το ευρύχωρο, πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό, την ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και τον πλούσιο εξοπλισμό του.
Με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 160 ίππων, στην εξοπλιστική έκδοση Techno, κοστολογείται στα 42.950 ευρώ.