Για το Renault Austral στο πλαίσιο της διεθνούς εκθέσεως στο Παρίσι και στη συνάντηση των μελών του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest με τον Φαμπρίς Καμπολάιβ, ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Το αυτοκίνητο της Renault, φέρει νέα ονομασία καθώς υπογραμμίζει ότι πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο σε τεχνολογία, σχεδίαση, ποιότητα.
Και αυτό θα το καταλάβετε περισσότερο μόλις το οδηγήσετε στην περιοχή της Μαδρίτης».
Στην Ισπανική πρωτεύουσα, 500 εκπρόσωποι των διεθνών ΜΜΕ θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το νέο Austral, και άλλοι 450 από τα τμήματα leasing και ενοικιάσεων.
Τι είναι λοιπόν το Austral.
To νέο SUV της γαλλικής μάρκας, που αντικαθιστά το Kadjar.
To Αustral φέρει διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.510 χλστ./1.825 χλστ./1.644 χλστ. με μεταξόνιο 2.667 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 180 χλστ.
To αυτοκίνητο διακρίνεται για τις πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως η πλούσια σε διαστάσεις μάσκα, οι μεγάλοι προβολείς σε σχήμα μπούμερανγκ, ντιζάιν που ακολουθούν και τα πίσω φώτα τα οποία σχεδόν καλύπτουν όλο το πλάτος του γαλλικού αυτοκινήτου. Επίσης, αναλόγως της έκδοσης διαφορές παρουσιάζουν και οι προφυλακτήρες.
Alpine Esprit
To Αustral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που φέρει τα νέα logo Αlpine Esprit.
Θα είναι εκδόσεις με top εξοπλισμό, διχρωμίες, και άλλες ζάντες, με τo lοgo Alpine Esprit να αρχίζει κοσμεί σε βάθος χρόνου και τα άλλα μοντέλα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η ψηφιοποιημένη επιφάνεια με τις δύο ενωμένες οθόνες να αποτελούν ανάποδο “L”. Αντιπροσωπεύουν μια από τις μεγαλύτερες ψηφιοποιημένες επιφάνειες που έχει ενσωματώσει η Renault σε μοντέλο της.
Αυτή, μπροστά στον οδηγό, είναι 12 ιντσών και η κάθετη 12,3 ιντσών που απαιτεί, όμως, πολύ καλή μελέτη των λειτουργιών της πριν αρχίσετε να τη χρησιμοποιείτε.
Επίσης, πολύ εντυπωσιακή και μοντέρνα η χειρολαβή που μετακινεί το κάλυμμα της θήκης των μικροαντικειμένων μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, ενώ τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά 160 χλστ. με το χώρο των αποσκευών να κυμαίνεται μεταξύ 430-550 λίτρων.
Σημείο αναφοράς είναι, φυσικά, το ηχοσύστημα Harman/Kardon με ενισχυτή 485 Watts μετατρέποντας το εσωτερικό σε αίθουσα μουσικής.
Το Austral έχει αναπτυχθεί στην πλατφόρμα CMF-CD για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Υβριδικοί κινητήρες κινούν το νέο Austral με την γκάμα να αρχίζει με τον 3κύλινδρο των 1.2 λίτρων με ήπιο υβριδικό σύστημα ισχύος 130 ίππων και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η συνέχεια με τον 1.33 λίτρων με ήπιο υβριδικό σύστημα απόδοσης 140 ίππων και σε δεύτερη έκδοση με τον ίδιο κινητήρα να αποδίδει 160 ίππους. Στις εκδόσεις αυτές τα κιβώτια είναι μηχανικά 6τάχυτα ή αυτόματα 7 σχέσεων.
Η πιο ισχυρή έκδοση είναι η E-Tech Full Ηybrid με τον θερμικό 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων 130 ίππων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, 25 και 50 kW, συνολικής απόδοσης 200 ίππων που συνδυάζεται με νέας τεχνολογίας αυτόματο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη.
Σε αυτήν την έκδοση τα μπροστινά φρένα είναι 320 χλστ. και τα πίσω 292 χλστ. με ελαστικά 235/45-20.
Πολύ προηγμένη είναι και η ανάρτηση με γόνατα McPherson για μπροστά ενώ για πίσω ο άξονας είναι πολλαπλών συνδέσμων με το νέο σύστημα 4διεύθυνσης (4 control το ονομάζει η Renault) που με ταχύτητες έως 50 χλμ. στρίβουν ως 5 μοίρες αντίθετα από τις μπροστινές ρόδες.
Με υψηλές ταχύτητες ή σε δρόμο με στροφές με ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και 1 μοίρα προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς.
Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην προσθήκη ενός ενεργοποιητή διεύθυνσης, τοποθετημένου στον πίσω άξονα, ο οποίος ελέγχει τις πληροφορίες που προέρχονται από το υδραυλικό τιμόνι, τον κινητήρα και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP).
Στη Μαδρίτη
Για τους εκπροσώπους των διεθνών ΜΜΕ, λίγο έξω από τη Μαδρίτη, η Renault είχε στη διάθεσή τους για την πρώτη αυτή γνωριμία, την έκδοση με τους 200 ίππους σε Alpine Esprit σε δύο διαφορετικούς χρωματισμούς.
Το παραδοσιακό μπλε της Alpine με μαύρη οροφή και το γκρι επίσης με μαύρη οροφή.
Ο καιρός ήταν βροχερός, πολύ βροχερός μάλιστα, οπότε είχαμε ρυθμίσει τους καθαριστήρες στο max της απόδοσης.
Στη διαδρομή μετά από το εθνικό δίκτυο τηρώντας τον ΚΟΚ στρίψαμε δεξιά με πορεία προς το χιονοδρομικό κέντρο Valdesquí ski resort σε υψόμετρο 1,860 μ.
Στο δρόμο -δεν σταμάτησε να βρέχει ούτε ένα λεπτό-, αυτό που πραγματικά χαρήκαμε ήταν η ηχομόνωση, αλλά και η οδική συμπεριφορά.
Ο δρόμος προς το χιονοδρομικό πέρα από την πολύ καλή επιφάνεια της ασφάλτου ήταν μια πρόκληση λόγω των πολλών και συνεχόμενων στροφών.
Παρά το βρεγμένο οδόστρωμα, με υψηλό όμως δείκτη πρόσφυσης, το Austral έστριβε ακολουθώντας την προδιαγεγραμμένη πορεία με το άμεσο τιμόνι, χωρίς να δημιουργεί κάποιους δισταγμούς. Κάπως πιο ζωηρό θα θέλαμε το κιβώτιο καθώς παρουσιάζει μια υστέρηση εκεί που αναζητάς την άμεση δύναμη στη διαδικασία προσπέρασης.
Η ανάρτηση του Austral αποτελεί ένα καινούργιο κεφάλαιο στη γαλλική παράδοση που έχει να κάνει με το ζήτημα της οδικής συμπεριφοράς και της άνεσης.
Θα προσθέσουμε και τους εξτρά προβολείς Matrix Led Vision που έκαναν τη νύχτα μέρα, καθώς ξεκινήσαμε από την περιοχή της Σεγόβια (μεταξύ Καστίλλης και Λεόν), άγρια χαράματα για να προλάβουμε την πτήση από το αεροδρόμιο της Μαδρίτης, από τα χειρότερα που έχουμε συναντήσει το οποίο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτά της Βαρκελώνη και της Βαλένθια…
Επιστροφή, όμως, στο Austral Ε- Τech Full Hybrid, με τη βροχή να μη λέει να σταματήσει. Ενεργοποιήσαμε τον κλιματισμ,ό καθώς η υγρασία σε «πιρούνιαζε», ενώ οι μελωδίες από το ηχοσύστημα είχαν δημιουργήσει την πλέον κατάλληλη ατμόσφαιρα στο να ταξιδεύεις στο βαθύ σκοτάδι μέσα σε ένα πολύ φροντισμένο περιβάλλον.
Τα χιλιόμετρα «έφευγαν» με άνεση, ενώ από το μπουτόν στο δεξί κάτω μέρος του τιμονιού επιλέγεις το drive mode με επιλογές Eco, Comfort, Sport, με δυνατότητα ρύθμισης το κάθε ένα από τα 3 προγράμματα, σε 13 διαφορετικά επίπεδα.
Οι ρυθμίσεις αφορούν στη συμπεριφορά του πλαισίου καθώς και στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα, τον έλεγχο της πρόσφυσης και τον έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, με την επιλογή να γίνεται και από την οθόνη.
Τα καθίσματα με το logo Αlpine στα προσκέφαλα συμπληρώνουν την premium εικόνα που θέλει να δώσει η Renault στο Austral.
Όμως, όποια επιλογή κάνετε από πλευράς κινητήρων, σε όλες τις εκδόσεις η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 175 χλμ./ώρα, ενώ οι επιταχύνσεις είναι διαφορετικές αναλόγως της ισχύος που στην περίπτωση της πιο ισχυρής έκδοσης με τους 200 ίππους ο χρόνος είναι 8,4 δευτ. με τα C02 104 γρμ./χλμ. και με αλλαγή λιπαντικών κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χλμ. για όλα τα Austral.
Παρκάροντας το Ausrtal στο Suites Melia Hotel, κοντά στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης θυμηθήκαμε τα λόγια του Φαμπρίς Καμπολάιβ.
Το Austral δεν έχει καμία σχέση με το Kadjar. Άλλη ποιότητα στο εσωτερικό, άλλη οδική συμπεριφορά, άλλη εικόνα.
Βέβαια, όλα έχουν το τίμημά τους.
Στην Ευρώπη οι τιμές ξεκινούν από τα 33.400 ευρώ, ενώ στη χώρα μας αναμένεται τη νέα χρονιά.
Για το Austral θα ξαναμιλήσουμε, ωστόσο, σύντομα καθώς έχουμε ένα νέο ραντεβού μαζί «του» στην Ευρώπη, λίαν προσεχώς…
Διαβάστε ακόμα