Ο φρέσκος «άνεμος» που πνέει από τη Renault στην κατηγορία των C-SUV έφτασε και στην Ελλάδα, έχοντας «νότια» κατεύθυνση, αλλά κα ένα βραβείο στις «αποσκευές» του, καθώς το νέο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας απέσπασε το “Best Buy Car of Europe” για το 2023, από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest.
Austral λοιπόν, το όνομα του οποίου προέρχεται από τη λατινική λέξη “australis” που σημαίνει νότια ακτή. Πόσα όμως «μποφόρ» σηκώνει στο πέρασμα του ο αντικαταστάτης του Kadjar, με τον οποίο είχαμε την πρώτη μας επαφή στα πάτρια εδάφη;
Ελκυστικό
Ξεκινώντας με το αισθητικό κομμάτι, ας μας επιτραπεί η έκφραση, αλλά το νέο Austral «φυσάει», καθώς είναι κομψότατο και συνάμα δυναμικό. Σημεία αναφοράς αποτελούν οι έντονες «νευρώσεις» στο εμπρός καπό, τα Led εμπρός-πίσω φωτιστικά σώματα στο χαρακτηριστικό σχήμα “C” της Renault, το νέο μεγαλύτερο έμβλημα της γαλλικής εταιρείας που δεσπόζει στην πλατιά μάσκα με τις πολλές επιχρωμιωμένες πινελιές, η διχρωμία ανάμεσα στο γκρι αμάξωμα και στη μαύρη οροφή, οι όμορφες 19αρες ζάντες και τα τονισμένα πίσω φτερά που το κάνουν να δείχνει πιο μυώδες.
Προηγουμένως αναφέραμε ότι το νέο Austral ανήκει στην κατηγορία των C-SUV κάτι που επαληθεύουν οι εξωτερικές του διαστάσεις, με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να βρίσκονται στα 4.510 χλστ., 1.843 χλστ. και 1.644 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το αμάξωμα απέχει από το έδαφος 180 χλστ. Σημειώνεται ότι έχει αναγερθεί στην πλατφόρμα CMF-CD με όλα τα επακόλουθα οφέλη.
Κόκπιτ
Αν δηλώνετε ήδη ενθουσιασμένοι με την αμφίεση του νέου Austral, τότε ετοιμαστείτε να εντυπωσιαστείτε και με τον εσωτερικό του κόσμο. Το σκηνικό στα ενδότερα με δυο λέξεις είναι high-tech και ποιοτικό. Το ψηφιακό του κόκπιτ σε σχήμα ανάποδου “L” παραπέμπει στο νέο Megane E-Tech Electric. Οι δυο εφαπτόμενες οθόνες του συστήματος “OpenR Link” είναι 12,3 ιντσών (ανάλυση 1.920 x 720 pixel) για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και 12 ιντσών (ανάλυση 1.250 x 1.562 pixel) για την κεντρική κάθετα τοποθετημένη οθόνη στραμμένη-ελαφρώς προς τον οδηγό με διαρκώς μεταβαλλόμενη φωτεινότητα, με σύστημα πολυμέσων που υποστηρίζει λειτουργικό της Google, το οποίο αποδείχτηκε εξαιρετικά πρακτικό στην πράξη. Χρησιμοποιεί γυαλί Gorilla-Glass, όπως τα smartphones και τα tablets, το οποίο είναι εξαιρετικά ανθεκτικό σε γρατσουνιές, χτυπήματα και στο επαναλαμβανόμενο καθάρισμα. Είναι η μεγαλύτερη ψηφιακή επιφάνεια που φέρει μοντέλο της Renault.
Από τον κόσμο της αεροναυπηγικής και της ωρολογοποιίας, εμπνεύστηκε η Renault τη συρόμενη ψηλά τοποθετημένη χειρολαβή στη βάση της κεντρικής κονσόλας, κάτω από την οποία υπάρχουν ποτηροθήκες και αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα και στο πάνω τμήμα επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση του smartphone. Από την κεντρική κονσόλα έχει απελευθερωθεί χώρος, καθώς ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού, ωστόσο πρέπει να συνηθίσεις λίγο τη χρήση του, μέχρι να σταματήσεις να τον μπερδεύεις με αυτόν των υαλοκαθαριστήρων.
Υλικά
Μας άρεσε επίσης το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι μικρής διαμέτρου, στο οποίο ενσωματώνεται το στρογγυλό κουμπί “Multi Sense” για τις εναλλαγές των προγραμμάτων οδήγησης, ενώ και εδώ δίνει το «παρών» το νέο λογότυπο της Renault. Μαλακό πλαστικό καλύπτει σχεδόν ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, ενώ μόνο στα χαμηλότερα σημεία έχει τοποθετηθεί σκληρό πλαστικό. Ωστόσο ακόμα και η επένδυση στις εμπρός κολόνες και στο εσωτερικό της οροφής είναι αρκετά προσεγμένη. Στα πάνελ των εμπρός θυρών και απέναντι από το συνοδηγό υπάρχει κρυφός φωτισμός, το χρώμα του οποίου αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Χώροι
Στην πίσω σειρά καθισμάτων οι επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.667 χλστ.) με τους ακροβολισμένους στα άκρα τροχούς να παίζουν ρόλο εδώ, ενώ υπάρχει αρκετός «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Ο μεσαίος πίσω επιβάτης θα έχει επίσης μια άνετη διαμονή, καθώς το κεντρικό δάπεδο είναι ελάχιστα υπερυψωμένο. Πόντους στην πρακτικότητα προσδίδουν τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων (σε μια διαδρομή 160 χλστ.) αυξομειώνοντας έτσι, ανάλογα με τις ανάγκες, τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 500 έως 575 λίτρα. Αν τώρα αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 1.525 λίτρα.
Mild Hybrid
Το Austral των φωτογραφιών χρησιμοποιεί ήπιο υβριδικό σύστημα που συνδυάζει τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.33 λίτρων, μοτέρ εκκίνησης, μπαταρία ιόντων λιθίου 12V και βελτιωμένο σύστημα Start&Stop. Παράγει 160 ίππους (5.250-5.500 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.800-3.750 σ.α.λ.). Για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 9,7 δευτ. και η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα.
Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, ωστόσο διαθέτει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές 7 «προκαθορισμένων» σχέσεων. Σε σύγκριση με τα περισσότερα CVT αυτόματα κιβώτια ξεχωρίζει για τη στρωτή του λειτουργία και το σημαντικά περιορισμένο βουητό που εμφανίζει στις εντονότερες επιταχύνσεις.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 8,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 6,2-6,5 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 στα 141 γρ./χλμ.) αριθμός λογικός για τα δεδομένα, ενώ με πιο συνετή οδήγηση μπορείς να τον μειώσεις, αλλά λίγο.
Οδηγώντας
Εμείς είχαμε κυρίως επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Eco, στο οποίο η απόκριση στο γκάζι είναι πιο εξασθενημένη, σε αντίθεση με το Sport που δίνει σαφώς περισσότερη σπιρτάδα στο δεξί πεντάλ και ταυτόχρονα μεταβάλει την κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου. Στις μεγάλες ευθείες του αυτοκινητόδρομου το Austral ξεδιπλώνει την εξαιρετική του ποιότητα κύλισης, διατηρεί τη σταθερότητα και την ηχομόνωση, ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες. Στις πιο κλειστές στροφές η μαλακή ανάρτηση-απόφοιτος της γαλλικής σχολής στην άνεση-επιτρέπει κλίσεις στο στιβαρό κατά τ’ άλλα αμάξωμα, χωρίς όμως να ξεφεύγει από την προδιαγεγραμμένη τροχιά. Το τιμόνι παρέχει επαρκή πληροφόρηση, αν και στην κατηγορία αυτή δεν αναζητάς ακρίβεια χιλιοστού, ενώ αποτελεσματικά κρίνονται και τα φρένα.
Συνοψίζοντας
Το Austral έχει χτίσει το δικό του ισχυρό χαρακτήρα, προβάλλοντας κυρίως την εξηλεκτρισμένη γκάμα, τη φινετσάτη εξωτερική εικόνα, το ευρύχωρο, πρακτικό και ποιοτικό εσωτερικό, την πιο ώριμη οδική συμπεριφορά, το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και τον πλούσιο εξοπλισμό του. Στη φαρέτρα του έχει επίσης το βαρύτιμο τίτλο “Best Buy Car of Europe 2023” όπως προαναφέραμε, σημαντικό βραβείο, που του απένειμε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός δημοσιογραφικός οργανισμός AutoBest με 32 μέλη από αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες. Με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 160 ίππων, στην εξοπλιστική έκδοση Techno, κοστολογείται στα 42.950 ευρώ.
Διαβάστε ακόμα: