Το Renault Captur, “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021 για την Ελλάδα” διατίθεται με ένα νέο βενζινοκινητήρα, 1.0 λίτρου απόδοσης 91 ίππων, με 160 Nm ροπής, χρειάζεται 14 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και έχει 168 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Μπορεί οι ίπποι να φαίνονται σχετικά λίγοι, όμως το σωστό «γρανάζωμα» του 6τάχυτου κιβωτίου (ο προηγούμενος κινητήρας των 100 ίππων είχε πεντάρι κιβώτιο) είναι πραγματικά ό,τι χρειάζεται κάποιος για τους αστικούς δρόμους, δηλαδή το περιβάλλον όπου το Captur θα κάνει τις περισσότερες διαδρομές του.
Κατανάλωση
Οι αλλαγές σε κινητήρα και κιβώτιο είχαν επιπτώσεις και σε κατανάλωση και ρύπους, με αμφότερα τα μεγέθη να μειώνονται. Έτσι, η κατανάλωση με το προφίλ ECO ενεργοποιημένο και συνετή οδήγηση κυμάνθηκε στα 6.7 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι μεταξύ 130 – 141 γρ. CO2/χλμ. Δηλαδή στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων κάτω από το όριο των 140 γρ. CO2/χλμ. που ορίζει ο Πράσινος Δακτύλιος.
Renault Captur 1.0 TCe LPG: Mε δυο καύσιμα δε σταματάς να ταξιδεύεις
Συμπλέκτης-τιμόνι
Στοιχείο που εκτιμά κάποιος στην καθημερινή συμβίωση με το Captur είναι ο πολύ ελαφρύς συμπλέκτης, ο οποίο σε κάνει σχεδόν να ξεχνάς ότι κάνεις χειροκίνητα τις αλλαγές. Πολύ ελαφρύ είναι και το τιμόνι. Αυτή η επιλογή αποδεικνύεται “χρυσός” όταν κινείσαι στα στενά και ακόμα περισσότερο όταν παρκάρεις. Ωστόσο, όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν η αίσθηση παραμένει ίδια. Εκεί θα θέλαμε πιο «βαρύ» σύστημα διεύθυνσης. .
Τα ψηλά ελαστικά βοηθούν
Ένα άλλο σημείο που μας άρεσε λόγω των Ελληνικών δρόμων είναι τα ελαστικά με ψηλό προφίλ που τοποθετούνται στο Captur. Συγκεκριμένα, οι διαστάσεις τους είναι 215/60/R17, οπότε συμβάλλουν στην απόσβεση των κραδασμών. Επιπλέον οι σφιχτές αναρτήσεις περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές ενώ με καλό βαθμό παίρνει η ηχομόνωση.
Ποιότητα και τεχνολογία
Η καμπίνα του Captur είναι στα θετικά του αυτοκινήτου. Αρχικά, έχει ποιοτικά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος της. Φυσικά οι τεχνολογικές λύσεις είναι παρούσες, με τις δύο οθόνες να παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Η μία αντικαθιστά τον αναλογικό πίνακα οργάνων και η άλλη είναι εκείνη μέσω της οποίας γίνεται ο χειρισμός του infotainment. Η διαγώνιος και στις δύο περιπτώσεις είναι 7 ίντσες, ωστόσο, έχουν διαφορετικό σχήμα ενώ εκείνη στη μέση του ταμπλό χειρίζεται με την αφή.
Εργονομία
Σε γενικές γραμμές το Captur μας ικανοποίησε με την εργονομία του. Διακόπτες και χειριστήρια είναι σε σημεία που ο οδηγός τα βρίσκει και τα φτάνει εύκολα. Εκείνο που ίσως χρειαστεί κάποια εξοικείωση είναι το μενού του infotainment. Στοιχείο που πάντα κερδίζει θετικούς πόντους είναι η χρήση παραδοσιακών διακοπτών για τον κλιματισμό. Μάλιστα, στο Captur οι εν λόγω διακόπτες έχουν και όμορφο φινίρισμα.
Χώροι και πορτ-παγκάζ
Αναλύοντας τη λίστα με τις προδιαγραφές του γαλλικού μοντέλου δε γίνεται να μη σταθείς στη χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ. Τα διαθέσιμα λίτρα για τς αποσκευές είναι από 422 μέχρι 536 (με κανονική ρεζέρβα από κάτω). Ο λόγος που υπάρχουν δύο τιμές είναι ότι το πίσω κάθισμα μετακινείται. Έτσι, ανάλογα με τις ανάγκες μπορούμε να “ευνοήσουμε” το πορτ-παγκάζ ή την καμπίνα. Σε κανονική διαμόρφωση, δηλαδή με το κάθισμα όσο πιο πίσω γίνεται, ο χώρος για τους επιβάτες είναι πραγματικά καλός. Διαθέσιμο ύψος, περιθώριο για τα γόνατα αλλά και εσωτερικό πλάτος δε θα προβληματίσουν, εκτός πολύ ειδικών περιπτώσεων.
Εξωτερική εμφάνιση
Για το τέλος αφήσαμε την εξωτερική εμφάνιση, το πιο υποκειμενικό στοιχείο σε ένα αυτοκίνητο. Οι γραμμές του Captur δεν απέχουν ιδιαίτερα από εκείνες της προηγούμενης γενιάς. Φυσικά, έχει δεχτεί παρεμβάσεις που το κάνουν πιο σύγχρονο με τα φώτα LED να είναι από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία.
Συμπέρασμα – Τιμή
Το Renault Captur ξεκινά από τα 19.130 ευρώ και σε αυτή την τιμή προσφέρει ένα crossover με ψηλή θέση οδήγησης, καλή περιμετρική ορατότητα το οποίο νιώθει κάπως πιο άνετα μέσα στην πόλη, όμως δε θα φανεί κατώτερο των περιστάσεων στο ταξίδι.