Αποφασίσαμε να αποχαιρετήσουμε οδηγικά το 2020 (τί έτος ήταν αυτό;) με το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021 για την Ελλάδα», το οποίο είναι το Renault Captur.
Υπενθυμίζουμε ότι πριν από μόλις δυο μέρες το γαλλικό crossover κατέκτησε τον επίζηλο τίτλο συγκεντρώνοντας συνολικά 405 βαθμούς κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής ψηφοφορίας (λόγω Covid-19) από τους 27 δημοσιογράφους-μέλη του θεσμού.
Πάμε τώρα να δούμε τι βαθμό θα βάλουμε εμείς στην ενδιάμεση βενζινοκίνητη, από πλευράς ισχύος, έκδοση του Captur. Ο λόγος για το γνωστό τετρακύλινδρο υπερτροφοδούμενο άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα 1.3 TCe (για την ακρίβεια 1.332 κ.εκ.), απόδοσης 130 ίππων (διατίθεται και με 155 ίππους) και 240 Nm ροπής.
Η πλούσια ροπή εμφανίζεται νωρίς, με την απόκριση στο γκάζι να είναι άμεση και το τράβηγμα να είναι γερό από χαμηλά. Το επίπεδο θορύβου που παράγει είναι αρκετά περιορισμένο, σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών του. Ανεβάζει ρυθμούς γραμμικά, αλλά κυρίως πρόθυμα.
Οι επιδόσεις του για τα δεδομένα θα τολμούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε magnifique, καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,6 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 195 χλμ./ώρα.
Στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο EDC 7 σχέσεων), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, έχει σχετικά πυκνή κλιμάκωση, δεν αφήνει το μοτέρ να «τεμπελιάσει» και ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές έχει άψογα κουμπώματα.
Παρότι δε δείχναμε οίκτο στο γκάζι η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε δε ξεπέρασε τα 7,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,6 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 112 γρ./χλμ.) ενώ για καλύτερο σκορ ο οδηγός μπορεί να πατήσει το διακόπτη με την ένδειξη Eco.
Το Captur δεύτερης γενιάς βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, την οποία χρησιμοποιεί και ο μικρός του αδελφός, το νέο Clio. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι τη στιβαρότητα του αμαξώματος και την υποδειγματική ποιότητα κύλισης, η οποία οφείλεται και στη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (ΜακΦέρσον μπροστά-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που ξέρει πως να «φιμώνει» τις αναταράξεις όταν οι τροχοί περνάνε πάνω από λακκούβες, ενώ διατηρεί πάντα συγκρατημένες τις κλίσεις στις στροφές.
Στην ευθεία οποιαδήποτε τάση πλεύσης λάμπει με την απουσία της, καθώς το νέο Captur παραμένει πάντα σταθερό.
Την ήρεμη οδήγηση ενισχύει η αρκετά καλή ηχομόνωση της καμπίνας, ενώ εκτιμήσαμε μέσα στην πόλη την καλή περιμετρική ορατότητα της ψηλής θέσης οδήγησης. Το νέο Captur αντιδράει πάντα προβλέψιμα, χωρίς άγαρμπα ξεσπάσματα, ακόμα και υπό πίεση.
Με απουσία τετρακίνησης και απόσταση αμαξώματος 210 χλστ. από το έδαφος το νέο Captur δε θα ρισκάρει σε απαιτητικές off-road διαδρομές, όπως άλλωστε τα περισσότερα σύγχρονα crossover. Τα φρένα σε πείθουν για την αποτελεσματικότητα τους, παρότι μόνο μπροστά έχουν τοποθετηθεί αεριζόμενοι δίσκοι, ενώ πίσω ταμπούρα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ελαφρύ, ενώ το επίπεδο πληροφόρησης που παρέχει δεν ενθουσιάζει, αλλά ούτε και απογοητεύει.
Ήρθε και η ώρα να θαυμάσουμε διεξοδικά το élégant νέο Captur, το οποίο διαθέτει εντονότερες καμπύλες, μυώδες εμπρός καπό, εμπρός-πίσω φωτιστικά σώματα σχήματος “C”, διχρωμία ανάμεσα στο αμάξωμα την οροφή, τους πλευρικούς καθρέπτες και τις εμπρός κολόνες.
Το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 110 χλστ. φτάνοντας πλέον τα 4.227 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος του βρίσκονται στα 1.797 χλστ. και 1.576 χλστ. αντίστοιχα.
O ήπιος περιπετειώδης χαρακτήρας του γίνεται αντιληπτός από τις αλουμινένιες προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω, από τις ράγες οροφής και από το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος.
Καμία σχέση με το παρελθόν δεν έχει το εσωτερικό του νέου Captur, το οποίο είναι πιο ευρύχωρο, πιο μοντέρνο και αναβαθμισμένο τεχνολογικά.
Tα βλέμματα μαγνητίζει αρχικά η κεντρική λεπτή και κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής σε σχήμα tablet του συστήματος πολυμέσων EASY LINK, η οποία είναι πλέον 7 ή 9,3 ιντσών. Ακριβώς από κάτω της υπάρχουν κουμπιά τύπου πιάνου και χαμηλότερα τα στρογγυλά περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού.
Τεχνολογικό highlight αποτελεί επίσης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη 7 έως 10,2 ιντσών, ενώ το μενού των προβολών του είναι διαμορφώσιμο. Η ποιότητα των υλικών δεν τίθεται προς αμφισβήτηση, καθώς αφρώδες πλαστικό σκεπάζει ολόκληρη την επάνω επιφάνεια και τη «φάτσα» του ταμπλό.
Η Renault διατήρησε το μεγάλο συρτάρι, που αντικαθιστά το παραδοσιακό ντουλαπάκι του συνοδηγού. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν το μεγαλύτερο κατά 17 χλστ. χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.639 χλστ.), ενώ άφθονος είναι ο αέρας ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή.
Πρακτικότητα και αύρα πολυχρηστικού μοντέλου έρχεται από τα συρόμενα, ενιαία όμως, πίσω έδρανα των καθισμάτων σε μια διαδρομή έως και 16 εκ., ανάλογα με τις ανάγκες για μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ (από 422 έως 536 λίτρα) ή για ευρυχωρία των πίσω επιβατών.
Η τιμή του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2021 για την Ελλάδα», με το βενζινοκινητήρα 1.3 ΤCe των 130 ίππων και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινάει από τα 20.520 ευρώ, στην έκδοση Expression. Όσο για τη δική μας ψήφο; Θα τη δώσουμε στη «γλώσσα» του Captur και θα πούμε Τrès bien!