«Καθισμένο» στην άκρη της προβλήτας το ανανεωμένο Renault Captur «αντικρύζει» την πρόσφατα ανανεωμένη του εικόνα, η οποία αντικατοπτρίζεται στο νερό.
Το γαλλικό μικρομεσαίας κατηγορίας SUV «καμαρώνει» για την πιο εκλεπτυσμένη του σιλουέτα, η οποία το φέρνει ξανά στον αφρό της επικαιρότητας.
Renault Captur: Mε νέο «πρόσωπο»
Το μεγαλύτερο «κύμα» αλλαγών «έσκασε» στο μπροστινό τμήμα του ανανεωμένου Captur, καθώς απέκτησε νέους οριζόντιους προβολείς Led Pure Vision και νέα μάσκα, η οποία είναι πιο κλειστή και στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ στο κέντρο της ενσωματώνει το νέο λογότυπο της μάρκας. Έτσι εναρμονίζεται οπτικά με τα πιο πρόσφατα μοντέλα της Renault (βλέπε Rafale, Symbioz, Scenic).
Παρατηρήστε ακόμα τα νέα κάθετα τοποθετημένα Led φώτα ημέρας σε σχήμα βέλους στα άκρα του επανασχεδιασμένου προφυλακτήρα, το ψηλότερο και πιο επίπεδο καπό. Το προφίλ αναδεικνύουν οι μαύρες 18αρες ζάντες νέας σχεδίασης, ενώ διχρωμία και πιο νεανικό παρουσιαστικό δημιουργείται με το μαύρο χρώμα της οροφής που επεκτείνεται στην αεροτομή και στους πλευρικούς καθρέπτες. Στο πίσω τμήμα τώρα, τα Led φωτιστικά σώματα διατηρούν το χαρακτηριστικό σχήμα “C”, αλλά έχουν νέα 3D γραφικά.
Στην πόρτα του χώρου αποσκευών δεσπόζει και εδώ το νέο έμβλημα της Renault, ενώ από κάτω του αναγράφεται το όνομα του Captur με κεφαλαία γράμματα. Το αμάξωμα εξακολουθεί να προστατεύεται περιμετρικά από μαύρο πλαστικό υλικό, ενώ στάσιμες παραμένουν οι διαστάσεις του (μήκος 4.239 χλστ., πλάτος 1.797 χλστ., ύψος 1.575).
Renault Captur: Ποιότητα, χώροι, τεχνολογία
Οικείο χαρακτηρίζεται το εσωτερικό περιβάλλον στο ανανεωμένο Captur, καθώς το σκηνικό κρίθηκε διατηρητέο, με εξαίρεση τις νέες υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και στα πάνελ των θυρών. Στην εποχή της βιωσιμότητας το ανανεωμένο Captur «αρνείται» να χρησιμοποιήσει δέρμα και χρώμιο.
Σημείο αναφοράς παραμένει η κάθετη κεντρική οθόνη αφής των 10,4 ιντσών, η οποία υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Open R Link, ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay, ενώ ενσωματώνει υπηρεσίες της Google (Google Maps, Google Assistant, Google Play), όπως έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Renault.
Κάτω από την οθόνη αφής υπάρχει μια σειρά από διακόπτες για τη λειτουργία του κλιματισμού, όμως μας έλλειψε το παραδοσιακό στρογγυλό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης. Τα αντίστοιχα κουμπιά στην κορυφή της οθόνη δεν είναι και τόσο εργονομικά.
Πόντους τεχνολογίας προσθέτει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, από τον οποίο όμως θα θέλαμε πιο «ζωηρά» γραφικά και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης των προβολών του.
Στην υπερυψωμένη βάση της κεντρικής κονσόλας στέκει ο ψηλός λεβιές ταχυτήτων, ενώ φιλοξενούνται δυο θύρες USB-C (υπάρχουν ακόμα δυο για τους πίσω επιβάτες) και επιφάνεια για επαγωγική φόρτιση του smartphone. Αρκετά ψηλά κρατάει το ανανεωμένο Captur τον πήχη της ποιότητας με μαλακό πλαστικό να καλύπτει τα επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ συνολικά τα υλικά έχουν καλή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα.
Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκέστατο χώρο για τα πόδια τους και ικανοποιητική απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή, ενώ το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε θα ενοχλήσει ιδιαίτερα τον τρίτο της παρέας. Μάλιστα τα πίσω καθίσματα είμαι συρόμενα σε μια διαδρομή 16 εκ., όμως θα ήταν πιο πρακτικό αν αυτό γινόταν ξεχωριστά και όχι ενιαία για όλα τα καθίσματα. Με τον τρόπο όμως αυτό πάντως αυξομειώνεται, ανάλογα με τις ανάγκες, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 404-616 λίτρα.
Renault Captur: Με διπλό καύσιμο
Φυσικά το Captur δεν έχει απωλέσει από την πλούσια γκάμα κινητήρων του, τον τρικύλινδρο «χιλιάρη» turbo διπλού καυσίμου (βενζίνη και LPG), ο οποίος μας απέδειξε για ακόμα μια φορά της ικανότητές του. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η μέση τιμή του LPG διαμορφώνεται στα 0,908 ευρώ/λίτρο, άρα παραμένει το πιο οικονομικό καύσιμο στην ελληνική αγορά. Με ρεζερβουάρ βενζίνης 48 λίτρων και δεξαμενή LPG 40 λίτρων, το Captur ECO-G 100 υπόσχεται συνδυαστική αυτονομία έως 1.300 χλμ.
Ο οδηγός μπορεί να κάνει χειροκίνητα την εναλλαγή των καυσίμων από το κουμπί με την ένδειξη LPG που βρίσκεται στην αριστερή του πλευρά. Κινούμενοι με βενζίνη και LPG, εντός και εκτός πόλης, καταγράψαμε μέγιστη κατανάλωση 7,7 λίτρα/100 χλμ. και 11 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα (επίσημη μέτρηση για βενζίνη 6,1 λίτρα/100 χλμ. και για LPG 7,7 λίτρα/100 χλμ.). Πάντως με εκπομπές C02 στα 120 γρ./χλμ. το ECO-G 100 αποκτά ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Όταν χρησιμοποιεί βενζίνη ο κινητήρας παράγει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ με LPG 100 ίππους και 170 Nm ροπής. Στην πρώτη περίπτωση η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 14,3 δευτ και η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 168 χλμ./ώρα, ενώ με LPG οι αντίστοιχες επιδόσεις είναι 13 δευτ. και 173 χλμ./ώρα.
Renault Captur: Στο δρόμο
Σαφέστατα το Captur ECO-G 100 δεν έχει στόχο να κάνει τις μετακινήσεις ταχύτατες, αλλά οικονομικές και ξεκούραστες κάτι που σίγουρα καταφέρνει. Η πυκνή κλιμάκωση του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου κρατάει διαρκώς ψυχωμένο το ελαστικό μοτέρ και δεν το αφήνει να «κρεμάσει», έτσι δεν εισπράττεις νωθρότητα σε κανένα εύρος λειτουργίας,. Στο πρόγραμμα Sport η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη και οι ρυθμοί ανεβαίνουν πιο εύκολα, ενώ το τιμόνι αυξάνει το βάρος του για περισσότερη ακρίβεια, αν και γενικότερα το σύστημα διεύθυνσης είναι επικοινωνιακό.
Η ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή ορατότητα και σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες μικρές κλίσεις στις στροφές, το στιβαρό πλαίσιο και τα αποτελεσματικά φρένα η εμπιστοσύνη δε χάνεται. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά-ημιάκμπατος άξονας πίσω) εστιάζει στην άνεση χωρίς να είναι υπερβολικά μαλακή, με τις περισσότερες κακοτεχνίες να αποσιωπούνται, όπως και οι περισσότεροι εξωτερικοί θόρυβοι, χάρη στην καλά ηχομονωμένη καμπίνα.
Συμπέρασμα
Στη φρενίτιδα του εξηλεκτρισμού και της ηλεκτροκίνησης το Captur ECO-G 100 αποδεικνύει ότι υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές, που ταιριάζουν μάλλον καλύτερα σα υφιστάμενα δεδομένα της χώρας μας. Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του ανανεωμένου Captur ECO-G 100 είναι πλέον μειωμένη στα 21.950 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια.