Για ακόμα μια φορά οδηγούμε την ενδιάμεση βενζινοκίνητη έκδοση του Renault Clio. Κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος turbo TCe βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου.
Αποδίδει 100 ίππους (5.000 σ.α.λ.) και 160 Nm ροπής (2.750 σ.α.λ.), ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές του οποίου προσφέρει ακριβέστατα κουμπώματα. Εξίσου αποτελεσματική και άμεση είναι η λειτουργία του συστήματος Start/Stop στα συνεχή «σταμάτα-ξεκίνα» χωρίς ενοχλητικές καθυστερήσεις.
Οικονομία
Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε εντός της πόλης δε ξεπέρασε τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση μέτρηση 4,4-4,7 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 99 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d Temp). Στον ανοιχτό δρόμο και με πατημένο το διακόπτη Eco, που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, σίγουρα ο οδηγός μπορεί να δει μικρότερο νούμερο στην ένδειξη κατανάλωσης καυσίμου.
Παράλληλα μπορεί να απολαύσει τις ικανοποιητικές για τα δεδομένα επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,8 δευτ.-τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα) του συγκεκριμένου βενζινοκινητήρα, πάντα όμως με σεβασμό του Κ.Ο.Κ και των ορίων ταχύτητας, καθώς πάνω από όλα είναι η ασφάλεια.
Οδηγώντας
Η ανέγερση του Clio πάνω στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault, έχει ωφελήσει σημαντικά την οδική του συμπεριφορά. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι απόφοιτη της γαλλικής σχολής, παρότι δεν είναι αρκετά μαλακή, ωστόσο λακκούβες, σαμαράκια και κακοτεχνίες γίνονται αντιληπτά μόνο όταν είναι αρκετά έντονα, ενώ ξέρει πως να συγκρατεί έντονες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. H ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση της καμπίνας, το βάρος και η αίσθηση του τιμονιού αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις.
Στα εντός
Στο εσωτερικό η σχεδιαστική ταυτότητα του Clio έχει αλλάξει ριζικά. Ο πήχης της ποιότητας ανεβαίνει με το μαλακό πλαστικό που σκεπάζει ολόκληρη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, ενώ το φινίρισμα όλων των υλικών είναι προσεγμένο. Εκτιμήσαμε την άνεση που προσφέρει το κάθισμα του οδηγού με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η λεπτή οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Easy Link με πλοήγηση, ενώ ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων είναι ακόμα και έγχρωμη και διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών.
Στα πίσω καθίσματα οι χώροι για τα πόδια των επιβατών είναι απλά επαρκείς (μεταξόνιο 2.583 χλστ.), ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή ικανοποιεί. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 391 λίτρα έως 1.069 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Συνοψίζοντας
Το Clio με τον ενδιάμεσο, από πλευράς ισχύος, βενζινοκινητήρα του ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες των οδηγών που δεν περιορίζονται μόνο σε αστικές μετακινήσεις, αλλά θέλουν και να ταξιδεύουν.
Στην έκδοση Authentic η τιμή του Clio 1.0 TCe, με τους 100 ίππους και το 5αρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, διαμορφώνεται στα 14.890 ευρώ.