Στο «Μαραθώνιο» που τρέχουν οι περισσότεροι οδηγοί δεν προσπαθούν να κατακτήσουν «μετάλλιο» στις επιδόσεις, αλλά στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Στην «κούρσα» έχουν μπει δυναμικά οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας, ωστόσο πρέπει να διευκρινίσουμε ότι τα υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα δεν είναι οι μοναδικές επιλογές.
Διπλό καύσιμο
Κάπου εδώ λοιπόν ήρθε η ώρα να σας μιλήσουμε για το Renault Clio, το οποίο προσφέρεται και με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης (LPG). Το μικρομεσαίο γαλλικό μοντέλο στην προκειμένη περίπτωση τροφοδοτείται από το γνωστό «χιλιάρη» turbo TCe κινητήρα, ο οποίος όμως εκτός από βενζίνη μπορεί να καταναλώσει και υγραέριο κίνησης. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 100 ίππους (5.000 σ.α.λ.) και 160 Nm ροπής (2.750 σ.α.λ.).
Στο πόστο του παραμένει και το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων, η σχετικά μακριά κλιμάκωση του οποίου συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ο λεβιές του είναι ψηλά τοποθετημένος, βολεύοντας το δεξί χέρι, ενώ τα κουμπώματα του δεν προβληματίζουν.
Τη στιγμή που γράφονται αυτές εδώ οι γραμμές η μέση τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα είναι 0,732 ευρώ/λίτρο και της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων 1,420 ευρώ/λίτρο. Κινηθήκαμε κυρίως εντός της πόλης με το Clio καταγράφοντας μέση κατανάλωση 8,0 λίτρα/100 χλμ. και 7,2 λίτρα/100 χλμ. για το υγραέριο κίνησης και τη βενζίνη αντίστοιχα.
Μπορείς να διαλέξεις
Αριστερά από τον οδηγό βρίσκεται η ειδική ένδειξη που προβάλει το απόθεμα του υγραερίου κίνησης και το κουμπί που επιτρέπει τη χειροκίνητη εναλλαγή ανάμεσα στα δυο καύσιμα. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς σε άλλα εργοστασιακά συστήματα με εναλλακτικά καύσιμα δε δίνεται τέτοια επιλογή, αφού η μετάβαση γίνεται μόνο όταν εξαντληθεί το απόθεμα.
Ανεφοδιασμός
Πού αποθηκεύει το Clio το υγραέριο κίνησης; Σε μια έξτρα δεξαμενή χωρητικότητας 32 λίτρων, η οποία έχει κάνει «κατάληψη» στο διαμέρισμα της ρεζέρβας. Ανεπηρέαστος μένει ο χώρος των αποσκευών προσφέροντας 391 λίτρα και 1.069 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Μειωμένο λίγο σε χωρητικότητα είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου, καθώς αντί για 42 δέχεται 39 λίτρα. Όταν είναι γεμάτη η δεξαμενή υγραερίου κίνησης και το ρεζερβουάρ βενζίνης η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνά τα 1.000 χλμ. Πίσω από την τάπα, όπου παραδοσιακά βρίσκεται το στόμιο πλήρωσης βενζίνης, υπάρχει ακόμα ένα δίπλα του, το οποίο είναι για τον ανεφοδιασμό υγραερίου κίνησης.
Οδηγώντας
Σχεδόν αμετάβλητες παραμένουν οι επιδόσεις του Clio, καθώς όταν συνδυάζεται με το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης, επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 12,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Τα αντίστοιχα νούμερα του «σκέτου» 1.0 ΤCe βενζινοκινητήρα είναι 11,8 δευτ. και 187 χλμ./ώρα.
Στην πράξη τώρα δεν αισθανθήκαμε καμία απώλεια δύναμης όταν κινούμασταν με το υγραέριο κίνησης. Το μόνο που έχουμε σημειώσει είναι μια ελάχιστα πιο τραχεία χροιά στο ξεκίνημα όταν η τροφοδοσία γίνεται με υγραέριο κίνησης.
Η ανέγερση του Clio πάνω στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault, έχει ωφελήσει σημαντικά την οδική του συμπεριφορά. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι απόφοιτη της γαλλικής σχολής, παρότι δεν είναι αρκετά μαλακή, ωστόσο λακκούβες, σαμαράκια και κακοτεχνίες γίνονται αντιληπτά μόνο όταν είναι αρκετά έντονα, ενώ ξέρει πως να συγκρατεί έντονες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. H ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση της καμπίνας, το βάρος και η αίσθηση του τιμονιού αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις.
Το Clio 1.0 ΤCe με το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης ζυγίζει 1.206 κιλά και χωρίς αυτό 1.178 κιλά, ωστόσο ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται κανένα «λαχάνιασμα» από την αύξηση του βάρους.
Συμπέρασμα
Αν διανύετε καθημερινά πολλά χλμ. και δε θέλετε να μπλέξετε με πρίζες, φορτιστές, με το άγχος της αυτονομίας και της φόρτισης, τότε το Clio με το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης σας κλείνει πονηρά το μάτι. Η αρχική τιμή του στην έκδοση Authentic διαμορφώνεται στα 15.690 ευρώ, είναι δηλαδή μόλις 800 ευρώ από το Clio 1.0 TCe των 100 ίππων.