Βαμμένο με το χρώμα του ηλιοβασιλέματος το νέο Renault Clio «βλέπει» από ψηλά την Αθήνα ένα απόγευμα το Ιουνίου, λίγο πριν δύσει ο ήλιος.
Ελάτε λοιπόν να απολαύσουμε παρέα τη θέα της πρωτεύουσας με τη ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Clio, το οποίο δείχνει ακόμα πιο δυναμικό, χάρη στη αμφίεση R.S. Line.
Το σπορ παρουσιαστικό του οφείλεται στις δίχρωμες με διαμαντένιο φινίρισμα 17αρες ζάντες, στους πιο εμφατικούς αεραγωγούς του εμπρός προφυλακτήρα, στο κυψελοειδές πλέγμα της μάσκας, στο λογότυπο R.S. Line στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στην επιχρωμιωμένη στρογγυλή εξάτμιση που «αγκαλιάζει» ο πίσω τύπου διαχύτης.
Παρατηρήστε ακόμα τους εμπρός προβολείς full Led Pure Vision σε σχήμα “C”, τα πίσω διαιρούμενα, επίσης τεχνολογίας Led, φωτιστικά σώματα και τις «κρυφές» χειρολαβές των πίσω θυρών.
Η σπορ αύρα της έκδοσης R.S. Line υπάρχει έντονη και στο εσωτερικό του Clio. Αρχικά να πούμε για τα εμπρός καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη, ενώ η θέση του οδηγού ρυθμίζεται με ακρίβεια και σε προδιαθέτει για έντονη «δράση» πίσω από τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη που απολαμβάνει το χέρι, ενώ στη βάση του υπάρχει το λογότυπο R.S. Line.
To σκηνικό γίνεται πιο μάχιμο χάρη στις κόκκινες κάθετες λωρίδες στα καθίσματα και στις ζώνες ασφαλείας, την επίσης κόκκινη διακοσμητική λωρίδα κατά μήκος του ταμπλό που διατρέχει τις γρίλιες των αεραγωγών και τα αλουμινένια πεντάλ. Παράλληλα υπάρχουν άφθονες κόκκινες και λευκές ραφές, στα καθίσματα, στο χειρόφρενο, στο υπερυψωμένο λεβιέ ταχυτήτων, στο τιμόνι και στα πάνελ των θυρών.
Το νέο Clio δε φοβάται την κριτική για την ποιότητα των υλικών στα ενδότερα του, καθώς το πλαστικό στο επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και στη φάτσα του, είναι αφρώδες. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η λεπτή, κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων Easy Link. Ακόμα μια οθόνη 7 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων βρίσκεται ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων.
Μεταφερθήκαμε και στα πίσω καθίσματα, όπου διαπιστώνεις ότι οι χώροι για τα πόδια των επιβατών είναι απλά επαρκείς (μεταξόνιο 2.583 χλστ.), ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή ικανοποιεί.
Σειρά είχε το πορτμπαγκάζ, το οποίο έχει βάθος, εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα, κάτω από το δάπεδο του υπήρχε κανονική ρεζέρβα, ενώ προσφέρει 391 λίτρα και 1.069 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Στη εισαγωγή σας είπαμε ότι στη διάθεση μας είχαμε την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Clio, καθώς κάτω από το εμπρός καπό στεγάζεται ο 1.3 ΤCe τετρακύλινδρος turbo κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (5.000 σ.α.λ.) και 240 Nm ροπής (1.600 σ.α.λ.).
Συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC, ενώ για τα δεδομένα οι επιδόσεις χαρακτηρίζονται κάτι παραπάνω από καλές. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 9 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 200 χλμ./ώρα.
Να ομολογήσουμε ότι δεν είμασταν ιδιαίτερα φρόνιμοι, καθώς από τα προγράμματα οδήγησης επιλέγαμε σχεδόν πάντα το Sport (προσφέρεται επίσης το My Sense και το Sport). Γλυκαθήκαμε βλέπετε από την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, τον ενισχυμένο ήχο που παρήγαγε ο κινητήρας και το πιο πληροφοριακό τιμόνι.
Έτσι όμως η μέση κατανάλωση καυσίμου έφτασε μέχρι και 8,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 118 γρ./χλμ). Με το πρόγραμμα Eco θα δεις σίγουρα μικρότερο νούμερο στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά θα πρέπει να συμβιβαστείς με το γκάζι που ατονεί.
Γενικότερα πάντως ο κινητήρας τραβάει γερά από χαμηλά, έχει γραμμική και ήσυχη λειτουργία, ενώ τον αναδεικνύει στο έπακρο το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο εκτελεί ανεπαίσθητα και έγκαιρα τη μετάβαση από τη μια ταχύτητα στην άλλη. Έχει πυκνή κλιμάκωση και φέρει paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων.
Η συμπεριφορά του νέου Clio στο δρόμο είναι σίγουρα ένα από τα προσόντα του, καθώς σε κερδίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα με το στιβαρό του πάτημα στην άσφαλτο, τη σταθερότητα του ανεξάρτητα από την ταχύτητα που κινείται και την ποιότητα κύλισης του, η οποία θα ικανοποιήσει τον ανήσυχο οδηγό, αλλά και αυτόν που αναζητά ξεκούραστες και ήρεμες διαδρομές.
Στην έκδοση R.S. Line βέβαια η ανάρτηση είναι λίγο πιο σκληρή, αλλά και πάλι δεν μειώνεται το επίπεδο της άνεσης, ούτε χτυπάει απότομα στις λακκούβες και συγκρατεί τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Το τιμόνι δίνει απλόχερα ακρίβεια, ενώ μας άρεσε και το καλοζυγισμένο του βάρος. Ασφάλεια εμπνέουν τα αποτελεσματικά φρένα.
Τόσο το «σώμα» όσο και η «ψυχή» του νέου Clio με το συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα 1.3 TCe των 130 ίππων στην έκδοση R.S. Line μπορούν να σου ξυπνήσουν, αν όχι άγρια ένστικτα, τότε σίγουρα έναν πιο δυναμικό εαυτό σου. Με τιμή 21.740 ευρώ αξίζει να ανακαλύψει κανείς και αυτή την πτυχή του…