Σε όποια γωνιά της Ελλάδας και αν ταξιδέψεις θα ανακαλύψεις «σημάδια» από τον ένδοξο αρχαίο της πολιτισμό, όπου γεννήθηκαν και άκμασαν η δημοκρατία, οι τέχνες και οι επιστήμες.
Την ιδέα για επίσκεψη σε ένα ιστορικό μέρος μας την έδωσε, άθελα του, το πετρελαιοκίνητο Renault Clio. Καθώς λοιπόν αναλογιζόμασταν ότι η ηλεκτροκίνηση έχει δημιουργήσει απλά μια νέα τάση στην αγορά και δεν έχει καταφέρει να γκρεμίσει το απόρθητο (λόγω χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, μεγάλης αυτονομίας και τιμής λίτρου) «κάστρο» των πετρελαιοκινητήρων, τότε μας ήρθε η ιδέα να επισκεφτούμε τον Ακροκόρινθο.
Ένας επιβλητικός βράχος ύψους 575 μέτρων, ο οποίος δεσπόζει περήφανος στην πεδιάδα της Κορίνθου. Η μορφολογία του επέτρεπε από τα αρχαία χρόνια τη χρήση του ως κάστρο-φρούριο (Ακρόπολη), από όπου επιβλέπονταν οι επιδρομές εχθρών από στεριά και θάλασσα. Ο Ακροκόρινθος οχυρώθηκε για πρώτη φορά από τον Κύψελο και τον γιο του τύραννο Περίανδρο τον 7ο-6ο αιώνα π.Χ. Οι Μακεδόνες τον 4ο αιώνα π.Χ. επισκεύασαν και ενίσχυσαν τα τείχη. Το 146 π.Χ. ο Ρωμαίος στρατηγός Λεύκιος Μόμμιος Αχαϊκός κατέστρεψε την Κόρινθο και την Ακρόπολή της, ενώ το 44 π.Χ ο Ιούλιος Καίσαρας επισκεύασε το κάστρο. Μία ακόμα επισκευή γίνεται τον 6ο αιώνα από τον Ιουστινιανό. Το 1210 το κάστρο καταλαμβάνεται από τους Φράγκους, οι οποίοι πραγματοποιούν πολλές επισκευές. Το 1458 ο Μωάμεθ Β’ ο Πορθητής κατέλαβε το κάστρο που το υπερασπιζόταν ο Βυζαντινός Ματθαίος Ασάν, ενώ το 1821 απελευθερώνεται από τους Έλληνες Αγωνιστές.
Από την πρωτεύουσα ο Ακροκόρινθος απέχει σχεδόν 86 χλμ, ενώ από το κέντρο της Κορίνθου μόλις 11 χλμ. Σημειώστε ότι η πρόσβαση εντός του κάστρου για τους επισκέπτες επιτρέπεται από 08:00 το πρωί μέχρι 15:00 το μεσημέρι. Η ανάβαση προς τον Ακροκόρινθο επιβάλει να ακολουθήσεις τον ορεινό δρόμο με τις αρκετές στροφές, ο οποίος σε πολλά σημεία έχει οδόστρωμα κακής ποιότητας, ενώ όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις τόσο μεγαλύτερο δέος σου προκαλεί η θέα.
Είναι μια ωραία πρόταση για μονοήμερη εκδρομή, ωστόσο οφείλουμε να αναφερθούμε στο σχετικά υψηλό κόστος των διοδίων μετ’ επιστροφής, αφού για μια διαδρομή ούτε καν 100 χλμ., πρέπει να σταματήσεις δυο φορές και να καταβάλεις συνολικά το ποσό των 7,80 ευρώ (2,10 ευρώ διόδια Ελευσίνας και 1,80 ευρώ διόδια Ισθμού). Το οδικό δίκτυο πάντως μέχρι την Κόρινθο είναι πολύ καλό, καθώς ταξιδεύεις με άνεση και ασφάλεια.
Σε αντίθεση με τα διόδια, πνεύμα οικονομίας χαρακτηρίζει τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.5 dCi πετρελαιοκινητήρα η κατανάλωση καυσίμου του οποίου κυμάνθηκε από 5,3 (με πατημένο το διακόπτη ECO) έως 6,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση μέτρηση 3,6-3,8 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 94 γρ./χλμ. επιτρέποντας ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο).
Αποδίδει 115 ίππους και 260 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, η κλιμάκωση του οποίου είναι πυκνή, με αποτέλεσμα το πετρελαιοκίνητο Clio να ξεπερνά με αποφασιστικότητα και θάρρος τις ανηφόρες προς τον Ακροκόρινθο.
Ικανοποιητικές χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις του με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 9,9 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 197 χλμ./ώρα. Υψηλή βαθμολογία λαμβάνει η ποιότητα κύλισης του πετρελαιοκίνητου Clio στην άσφαλτο, εμπνέοντας σταθερότητα και ασφάλεια, το σύστημα διεύθυνσης που παρέχει ακρίβεια και σωστό βάρος, ενώ η ανάρτηση ισορροπεί ανάμεσα σε άνεση και κρατήματα.
Στο εσωτερικό του Clio ο πήχης της ποιότητας ανεβαίνει με το μαλακό πλαστικό που σκεπάζει ολόκληρη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, ενώ το φινίρισμα όλων των υλικών είναι προσεγμένο. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η λεπτή οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Easy Link με πλοήγηση, ενώ ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων είναι ακόμα και έγχρωμη και διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών.
Στα πίσω καθίσματα οι χώροι για τα πόδια των επιβατών είναι απλά επαρκείς (μεταξόνιο 2.583 χλστ.), ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή ικανοποιεί. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 366 λίτρα και 1.044 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Στην έκδοση Dynamic το Clio με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 115 ίππων κοστίζει 19.970 ευρώ.
Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε εδώ.