H Renault επέλεξε την «πρωτεύουσα» της Ε.Ε. για να μας συστήσει το ανανεωμένο Clio, με το οποίο είχαμε την πρώτη γνωριμία στις Βρυξέλλες.
Εκεί όπου λαμβάνονται οι σημαντικότερες αποφάσεις για το μέλλον της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς στην πρωτεύουσα του Βελγίου εδρεύει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για την ευρωπαϊκή ιστορία του Clio να πούμε ότι έχει ανακηρυχτεί δυο φορές «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ευρώπη, από τότε που ξεκίνησε η καριέρα του το 1990. Σε παγκόσμιο επίπεδο έχει καταφέρει 16 εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ πλέον βρίσκεται στην πέμπτη του γενιά. Στη χώρα μας κατέκτησε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» το 2014.
Renault Clio: Το άλλο πρόσωπό του
Το «νυστέρι» των σχεδιαστών μπήκε βαθύτερα στο μπροστινό τμήμα του ανανεωμένου Clio, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι πιο εκφραστικό και οι γραμμές να γίνονται πιο αιχμηρές.
Το νέο λογότυπο της Renault δεσπόζει στην πλατύτερη μάσκα, ενώ το Clio υιοθετεί πρώτο τα νέα, κάθετα τοποθετημένα, στα άκρα του προφυλακτήρα Led φώτα ημέρας και τους στάνταρ λεπτότερους full-LED προβολείς ενσωματώνοντας έως και πέντε μονάδες (τρεις στο απερχόμενο μοντέλο), προσαρμόζοντας αυτόματα την κατανομή φωτός.
Επανασχεδιασμένος εμφανίζεται και ο πίσω προφυλακτήρας με το κάτω άκρο του να είναι ματ μαύρο στις δυο πρώτες εξοπλιστικές εκδόσεις, μαύρο γυαλιστερό στην έκδοση Techno και γκρι ματ στην έκδοση Esprit Alpine. Ανάλογα με την έκδοση η εξάτμιση παραμένει ορατή ή κρύβεται από τον πίσω διαχύτη. Τα επίσης τεχνολογίας Led πίσω φωτιστικά σώματα διατηρούν το χαρακτηριστικό σχήμα “C”, ενώ έχουν πιο διάφανο περίβλημα.
Υπάρχουν συνολικά τέσσερα διαφορετικά σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου που φτάνουν σε διάμετρο έως 17 ίντσες. Για το αμάξωμα προσφέρονται οι επτά αποχρώσεις “Glacier White”, “Star Black”, “Shale Grey”, “Iron Blue”, “Flame Red”, “Valencia Orange” και η νέα τριπλής επίστρωσης “Rafale Grey”. Οι εξωτερικές διαστάσεις του Clio είναι αμετάβλητες, με μήκος 4.053 χλστ., πλάτος 1.988 χλστ. και ύψος 1.439 χλστ.
Γνώριμο σκηνικό
Σημαντικά λιγότερες είναι οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του ανανεωμένου Clio. Το υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ακόμα πιο ποιοτικά και βιώσιμα.
Στο τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι έχει τοποθετηθεί το νέο λογότυπο της γαλλικής εταιρείας, ενώ η κάθετη λεπτή κεντρική οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων Renault Easy Link έχει μέγεθος 7 ή 9,3 ιντσών. Επιτρέπει ασύρματη συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Android Auto και Apple CarPlay, και στο μεγαλύτερο μέγεθός της υποστηρίζει σύστημα πλοήγησης.
Ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση ο πίνακας οργάνων ενσωματώνει οθόνη 7 ή 10 ιντσών. Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών κρίνονται επαρκείς (μεταξόνιο 2.583 χλστ.), ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 391 λίτρα και 366 λίτρα στη full Ηybrid E-Tech 145 έκδοση.
Η αποδοτική υβριδική έκδοση
Αιχμή του δόρατος στη γκάμα του ανανεωμένου Clio παραμένει η full Hybrid Ε-Tech 145 έκδοση του, στην οποία η Renault από το 2020 έχει ενσωματώσει τεχνογνωσία από την εμπειρία της στη Formula 1, όπως για παράδειγμα στην ανάκτηση ενέργειας. Σημειώνεται ότι η full Hybrid Ε-Tech 145 έκδοση, διαθέτει πάνω από 150 πατέντες.
Συνδυάζει θερμικό τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, απόδοσης 94 ίππων, και δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος παράγει 49 ίππους, ενώ αποστολή του είναι να υποβοήθα τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο έργο του και να κινεί τους εμπρός τροχούς. Ο δεύτερος, με ισχύ 24 ίππους, λειτουργεί ως γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία. Συνδυαστικά το υβριδικό Clio παράγει 145 ίππους.
Το «παρών» δίνει επίσης μπαταρία χωρητικότητας 1.2 kWh (η υψηλότερη στην κατηγορία) και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών λειτουργιών, στο οποίο πρακτικά συνδυάζονται δύο κιβώτια ταχυτήτων σε ένα, ενώ προφέρει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς. Το ένα έχει τέσσερις σχέσεις και αφορά το βενζινοκινητήρα και το άλλο έχει δύο σχέσεις και αφορά τον ηλεκτροκινητήρα.
Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό Clio, απαλλάσσει τον οδηγό από το άγχος της φόρτισης, εκκινεί πάντα με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία χρησιμοποιείται σε ποσοστό 80% στις αστικές διαδρομές, επιτυγχάνοντας μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως 40% (4,2 λίτρα/100 χλμ.), σε σύγκριση με ένα συμβατικό βενζινοκινητήρα. Παράλληλα διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα τις εκπομπές C02, με τη Renault να ανακοινώνει μόλις 95 γρ./χλμ. Ο πίνακας επιδόσεων του υβριδικού Clio αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 174 χλμ./ώρα.
Βενζίνη, LPG και diesel, όλα τα έχει το Renault Clio
Διατηρητέος κρίθηκε στο ανανεωμένο Clio ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 λίτρου TCe 100 διπλού καυσίμου, ο οποίος μπορεί να καταναλώνει εκτός από βενζίνη και υγραέριο κίνησης (LPG).
Με γεμάτο το ρεζερβουάρ καυσίμου και τις δεξαμενές αποθήκευσης υγραερίου κίνησης εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 1.000 χλμ. Όταν καταναλώνει υγραέριο κίνησης παράγει 100 ίππους και 170 Nm ροπής, με βενζίνη 91 ίππους και 160 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο κινητήρας διπλού καυσίμου εκτός από χαμηλότερη κατανάλωση, επιτυγχάνει και 8% λιγότερες εκπομπές C02.
Κάτω από το εμπρός καπό του ανανεωμένου Clio μπορεί να τοποθετηθεί ο τρικύλινδρος turbo «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας TCe 90, απόδοσης 91 ίππων και 160 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Στη βάση της ιεραρχίας βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 SCe των 65 ίππων και 95 Nm ροπής, παρέα με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ο οποίος όμως δε θα διατίθεται στη χώρα μας.
Καλύπτοντας κάθε ανάγκη και πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της εποχής, το ανανεωμένο Clio συνεχίζει να προσφέρεται με πετρελαιοκινητήρα. Αναφερόμαστε στον αποδοτικό τετρακύλινδρο 1.5 Blue dCi, των 100 ίππων και 260 Nm ροπής, που συνοδεύεται από μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Και σε έκδοση Renault Clio Esprit Alpine
H νέα σπορτίφ έκδοση ονόματι Esprit Alpine της Renault, μετά τα Austral και Espace, βρίσκει πεδίο εφαρμογής και στο ανανεωμένο Clio. Η όψη του Clio Esprit Alpine δείχνει ακόμα πιο δυναμική χάρη στο διάκοσμο της μάσκας που στο κέντρο της έχει σκούρο χρώμιο, ενώ στα άκρα της γυαλιστερό.
Παρατηρήστε ακόμα τη μαύρη γυαλιστερή λωρίδα στο επάνω τμήμα που εφάπτεται στα εμπρός φωτιστικά σώματα και το ματ γκρι χρώμα στη βάση του προφυλακτήρα που δημιουργεί ένα τεντωμένο σχήμα “X”. Ασορτί είναι τα ένθετα χαμηλά στις πόρτες και στον πίσω διαχύτη.
Οι 17αρες ζάντες με διαμαντένιο φινίρισμα έχουν κεντρικά καπάκια μπλε ή γκρι χρώματος, ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος. Μαύρο γυαλιστερό χρώμα έχει αποκτήσει το όνομα του Clio που αναγράφεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ στα εμπρός φτερά έχει «καρφιτσωθεί» το λογότυπο Esprit Alpine.
Η «αύρα» της έκδοσης Esprit Alpine επεκτείνεται και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Clio, όπου συναντάμε σπορ εμπρός καθίσματα κατασκευασμένα από βιώσιμα υλικά, με ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος, με μπλε ραφές και το γράμμα “A” στις πλάτες τους. Υπάρχουν επίσης μπλε ραφές στις ζώνες ασφαλείας, μαρσπιέ θυρών με το όνομα Alpine, αλουμινένια πεντάλ, λογότυπα με τα χρώματα της γαλλικής σημαίας στα καθίσματα και στο ταμπλό απέναντι από το συνοδηγό.
Τα συνολικά 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), χωρίζονται στις κατηγορίες οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια. Ανάμεσα τους ξεχωρίζει το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης “Active Driver Assist” που διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας αυξομειώνοντας την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, η στάνταρ αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και η κάμερα 360°.
Οδηγώντας το Renault Clio
Στη διάθεση μας είχαμε αποκλειστικά το υβριδικό Clio, το οποίο οδηγήσαμε στους αυτοκινητόδρομους του Βελγίου, αλλά και μέσα στο κέντρο των Βρυξελλών. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι ο οδηγικός του χαρακτήρας δεν έχει μεταβληθεί, εκτός από την αναβάθμιση στο σύστημα διεύθυνσης, με το τιμόνι να προσφέρει πράγματι πιο ισορροπημένο βάρος και περισσότερη ακρίβεια.
Σε μεικτές συνθήκες και με τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα (στο Βέλγιο θερμοκρασίες κοντά σε αυτές της Ελλάδας), καταγράψαμε μέση κατανάλωση καυσίμου κοντά στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. Μέσα στην πόλη διατηρεί την ευελιξία του, με την ανάρτηση να ικανοποιεί σε άνεση. Στο ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό και με καλή ηχομόνωση, ενώ μόνο στις πιο έντονες επιταχύνσεις αυξάνεται λίγο ο θόρυβος από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Στη χώρα μας το ανανεωμένο Clio αναμένεται τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ σύντομα θα ανακοινωθούν και οι τιμές του. Το σίγουρο είναι ότι θα αποδείξει ότι όντως το καλό, πάντα μπορεί να γίνει καλύτερο…
Δείτε το βίντεο: