Με φόντο το Στάδιο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του νέου Renault Austral-σε εγχώριο επίπεδο-στο πλαίσιο συνεργασίας της Teoren Motors με την ΠΑΕ Ολυμπιακός.
Ωστόσο το νέο Austral δε «χρωματίζεται» οπαδικά και επιθυμεί να σκοράρει στην κατηγορία των C-SUV. Στη χώρα μας έφτασε έχοντας στη φαρέτρα του τον επίζηλο τίτλο “Best Buy Car of Europe 2023” που του απένειμε ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός δημοσιογραφικός οργανισμός AutoBest.
O διάδοχος του Kadjar είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που έχει αναγερθεί στην πλατφόρμα CMF-CD, με τις διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος να διαμορφώνονται στα 4.510 χλστ., 1.825 χλστ. και 1.644 χλστ. αντίστοιχα, ενώ απέχει 170 χλστ. από το έδαφος. Με κόσμημα μοιάζει το νέο λογότυπο της γαλλικής εταιρείας που δεσπόζει στη μάσκα, ενώ το χαρακτηριστικό σχήμα “C” έχουν τα εμπρός και πίσω Led φωτιστικά σώματα.
Ένα από τα μεγαλύτερα ψηφιακά κόκπιτ σε σχήμα ξαπλωμένου “L” συναντάμε στο εσωτερικό του Austral, καθώς εφάπτονται οι δυο οθόνες 12 ιντσών, του πίνακα οργάνων και του openR Link με ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων της Google. High-tech νότα αποτελεί και το head-up display με μεγάλη προβολή 9,3 ιντσών σημαντικών ενδείξεων στο εμπρός παρμπρίζ.
Πρακτικότητα και εργονομία εξασφαλίζουν τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων με ρυθμιζόμενη κλίση για τις πλάτες τους, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι τα 575 λίτρα.
Το ρεύμα του εξηλεκτρισμού ακολουθεί η γκάμα του Austral, στην οποία πραγματοποιεί ντεμπούτο το νέο προηγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα 130 ίππων της Renault, το οποίο «παντρεύει» τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων και μπαταρία ιόντων λιθίου 48V.
Το επόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων, μπαταρία ιόντων λιθίου 12V και αποδίδει 160 ίππους. Στην κορυφή της ιεραρχίας βρίσκεται το Full Hybrid με τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων (130 ίππων) και ηλεκτροκινητήρα 50 kW, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει μέχρι 200 ίππους.
Το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL, ανάλογα με την ταχύτητα του Austral επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν προς την ίδια ή την αντίθετη κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, ενισχύοντας σημαντικά την ευελιξία και την πρόσφυση. Μέχρι τα 50 χλμ./ώρα στρίβουν έως και 5 μοίρες αντίθετα από τους μπροστινούς, ενώ όταν ξεπεραστεί αυτή η ταχύτητα στρίβουν μέχρι και 1 μοίρα προς την ίδια κατεύθυνση. Παράλληλα το σύστημα 4CONTROL συνοδεύεται από πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενισχύοντας το επίπεδο της άνεσης.
Πλούσια είναι η λίστα με τα προηγμένα του συστήματα ασφαλείας, καθώς περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Adaptive Cruise Control, περιοριστή ταχύτητας, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, εντοπισμό πινακίδων με όρια ταχύτητας, κάμερα 360 μοιρών, έλεγχο «νεκρής» γωνίας, επτά αερόσακους συμπεριλαμβανομένου και του νέου κεντρικού, e-call που ενημερώνει αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος και αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης.
Το νέο Austral είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με αρχική τιμή τα 38.450 ευρώ. Σημειώνεται όμως ότι στο λανσάρισμά του θα συνοδεύεται από προωθητική εκπτωτική ενέργεια (από 1.800 – 2.200 ευρώ), από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Ακολουθεί ο αναλυτικός του τιμοκατάλογος (δεν περιλαμβάνεται η προωθητική εκπτωτική ενέργεια).
Mild Hybrid (Ήπιο Υβριδικό)
1.2 Equilibre Mild Hybrid Advanced 130PS-38.450 ευρώ
1.3 Techno Mild Hybrid Auto 160PS-42.950 ευρώ
1.3 Techno Esprit Alpine Mild Hybrid Auto 160PS-44.250 ευρώ
Υβριδικό (Hybrid E-Tech)
1.2 Techno Ε-Tech Full Hybrid 200PS-49.700 ευρώ