Εδώ και δύο μήνες οι πληροφορίες για τη νέα γενιά του Renault Espace δίνονταν με δόσεις -συνηθίζεται, άλλωστε- και, τώρα, ήρθε η ώρα της αποκάλυψης.
Η Renault επαναδιατυπώνει την πρότασή της για το Espace, το πρώτο μεγάλο MPV ενός όγκου της Ευρώπης που κυκλοφόρησε το 1984, ως ένα μεσαίου μεγέθους SUV, πλέον, με έμφαση στην απόδοση και την ευελιξία του εσωτερικού.
Στην 6η πια γενιά του το νέο Espace, θα λανσαριστεί αυτό το καλοκαίρι στη Γαλλία, όπως δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα -επί του παρόντος χωρίς στοιχεία για την τιμή.
Θα αντικαταστήσει επί της ουσίας το Koleos στη γκάμα της Renault. Οι πωλήσεις του Koleos μειώθηκαν σε 4.708 το 2022, σύμφωνα με την Dataforce, και ήταν 5.840 το 2021.
Το Espace, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε διαμορφώσεις πέντε και επτά θέσεων, σχετίζεται στενά με το συμπαγές νέο SUV της εταιρία, το Austral. Το Espace και το Austral κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο στην Βαλένθια της Ισπανίας.
Όπως το Austral, έτσι και το Espace χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση της πλατφόρμας CMF-C/D της Συμμαχίας Renault-Nissan, η οποία έχει βελτιστοποιηθεί για ένα πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Με μήκος 4.722 χλστ , το Espace είναι 140 χλστ μακρύτερο από το Austral συνολικά. Το μεταξόνιο είναι 2.738 χλστ, 70 χλστ μακρύτερο από εκείνο του Austral.
Υβριδική λογική
Τα δύο μοντέλα θα μοιράζονται συστήματα μετάδοσης κίνησης, με κύριο κινητήρα να είναι το πλήρως υβριδικό E-Tech της Renault, που βασίζεται σε έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με 130 ίππους. Συνδυάζεται με το κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη της Renault με δύο ηλεκτροκινητήρες — ο ένας εκκινητής/γεννήτρια -για συνολική ισχύ 200 ίππων.
Η Renault δεν έχει πει εάν θα προσφέρει μη υβριδικές εκδόσεις του Espace, αλλά το Austral έχει μια επιλογή ήπιου υβριδικού βενζινοκινητήρα 48 volt.
Αλλά, οι βασικές διαφορές που πρέπει να αξιολογηθούν είναι μεταξύ του Espace πέμπτης γενιάς και του νέου μοντέλου: Το Espace 6 είναι 140 χλστ μακρύτερο από την τρέχουσα έκδοση και 60 χλστ στενότερο. Ωστόσο, το εσωτερικό είναι 40 χλστ μακρύτερο.
Η νέα έκδοση είναι 215 κιλά ελαφρύτερη, με εξοικονόμηση βάρους στο σύστημα μετάδοσης κίνησης (50 κιλά), στην πλατφόρμα (43 κιλά), στο αμάξωμα (38 κιλά) και στις συνολικά μικρότερες διαστάσεις (84 κιλά).
«Βάζουμε το Espace σε δίαιτα», είπε ο Μπρούνο Βανέλ, επικεφαλής απόδοσης προϊόντων της μάρκας Renault, σε μια προεπισκόπηση, την περασμένη εβδομάδα στο Παρίσι. Η αεροδυναμική είναι βελτιωμένη, εν μέρει επειδή το νέο μοντέλο είναι 32 χλστ χαμηλότερο και έχει πολύ πιο κομψούς καθρέπτες.
Η εστίαση στην απόδοση καυσίμου απέδωσε καρπούς, με εκπομπές CO2 104 γμ/χλμ, 35% λιγότερες από το νυν Espace, το οποίο δεν προσέφερε υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η κατανάλωση καυσίμου είναι 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ, 40% καλύτερη από το τρέχον μοντέλο diesel, που σημαίνει ότι το νέο Espace μπορεί να διανύσει 1.100 χλμ με ένα μόνο ρεζερβουάρ βενζίνης -σημειωτέον ότι στη Γαλλία, την κύρια αγορά της Renault, το Espace δεν θα υπόκειται σε περιοριστικά μέτρα εκπομπών ρύπων.
Η Renault υποστηρίζει ότι το υβριδικό σύστημα επιτρέπει στο Espace να λειτουργεί μόνο με μπαταρία για το 80% της κίνησης στον αστικό κύκλο.
Διαδικτυακό κρεσέντο
Στο εσωτερικό, το Espace έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με το Austral, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος infotainment OpenR Link της Renault που βασίζεται στην Google. Το OpenR Link περιλαμβάνει τώρα 39 προσαρμοσμένες εφαρμογές που αναπτύχθηκαν για τη Renault, πολλές από τις οποίες είναι δωρεάν, αν και ορισμένες βασίζονται σε συνδρομή μετά από μια δωρεάν δοκιμή, λέει η Renault. Επιτρέπει επίσης τις ενημερώσεις over the air (ασύρματα μέσω διαδικτύου) των χαρτών Google και άλλων υπηρεσιών.
Θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το βασικό επίπεδο Techno, το σπορ Esprit Alpine και το πολυτελές Iconic. Ο Βανέλ σημειώνει ότι η Renault αναμένει το 80% των αγοραστών να επιλέξουν τα δύο υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού. Ένα βασικό ατού πώλησης, λέει η εταιρεία, είναι η μεγαλύτερη σταθερή γυάλινη ηλιοροφή στην αγορά, με μήκος 1.330 χλστ και πλάτος 840 χλστ.
Οι πωλήσεις, πάντως, αναμένεται να κατανεμηθούν ομοιόμορφα μεταξύ ιδιωτών και εταιρικών πελατών. Θα υπάρχει και ένα επαγγελματικό μοντέλο για τη Γαλλία.
Το προηγούμενο Espace ήταν βασικός πυλώνας της κατηγορίας MPV και ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό «πολιτικό» βαν όταν κυκλοφόρησε η πινακίδα το 1984 ως όχημα που αρχικά αναπτύχθηκε από τον εξειδικευμένο Γάλλο κατασκευαστή Matra. Αλλά, η κατηγορία έχει σε μεγάλο βαθμό εξαφανιστεί, καθώς οι αγοραστές στράφηκαν στα SUV. Μερικοί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές του Espace, συμπεριλαμβανομένου του Peugeot 5008, έχουν επανασχεδιαστεί ως SUV, ενώ άλλοι, όπως το Ford S-Max, έχουν αποσυρθεί από την αγορά.