Με μια κίνηση «ρουά ματ» η Renault «χτυπάει» ένα από τα βασικότερα «προβλήματα» της ηλεκτροκίνησης, που είναι το ακριβό κόστος κτίσης.
Η γαλλική εταιρεία λοιπόν επιβεβαίωσε τις φήμες και αποκάλυψε το Twingo της νέας εποχής, το οποίο θα λανσαριστεί το 2026 και θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο, με τιμή κάτω από τα 20.000 ευρώ (χωρίς να συνυπολογίζεται το όφελος από κρατικές επιδοτήσεις).
Έτσι το επερχόμενο Twingo θα είναι πιο προσιτό και από το πολυαναμενόμενο Renault 5 που θα έρθει το 2024 με τιμή κοντά στα 25.000 ευρώ. Οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες μας δείχνουν το ηλεκτρικό Twingo σε πρωτότυπη μορφή, ενώ είναι ολοφάνερο ότι πηγή έμπνευσης, για το ρετρό στυλ, αποτέλεσε η πρώτη γενιά του μοντέλου από τη δεκαετία του ’90.
Στο εμπρός τμήμα παρατηρούμε το νέο λογότυπο της Renault, την κλειστού τύπου μάσκα, την ελαφριά κλίση προς τα κάτω του εμπρός καπό και τα Led φώτα σε ημικυκλικό σχήμα, ενώ το ίδιο σχήμα επιλέχτηκε και για τα πίσω φώτα.
Σε αντίθεση με τον πρόγονό του, το νέο Twingo έχει πρακτικότερο πεντάθυρο αμάξωμα. Οι χειρολαβές των εμπρός θυρών εντάσσονται σε ένα κυκλικό – φωτιζόμενο πλαίσιο, ενώ των πίσω «κρύβονται» στην πίσω κολόνα, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση τρίθυρου αμαξώματος. Προσέξτε επίσης ότι κάτω από τα τονισμένα φτερά υπάρχουν συγκριτικά μεγάλοι τροχοί.
Προς το παρόν η Renault δεν αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού Twingo, ωστόσο επισήμανε ότι θα έχει την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία του με μέση κατανάλωση ενέργειας 10 kWh/100 χλμ. Επιπλέον θα επιτυγχάνει 75% μείωση των εκπομπών CO2 σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, σε σύγκριση με ένα μέσο ευρωπαϊκό όχημα με θερμικό κινητήρα που πωλήθηκε το 2023.
Πίσω από την ιδέα του ηλεκτρικού Twnigo βρίσκεται ο οξυδερκής Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, Λούκα Ντε Μέο, ενώ στόχος του σίγουρα είναι να χτυπήσει τον ανταγωνισμό των πολυπληθών και πιο οικονομικών ηλεκτρικών μοντέλων που έχουν φτάσει από την Κίνα στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο αυτό ίδρυσε την ομάδα Ampere, η οποία ασχολείται αποκλειστικά με ηλεκτρικά μοντέλα και με την ανάπτυξη λογισμικού. Τέλος, να πούμε ότι το Twnigo τέταρτης γενιάς θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα ανεγερθεί στην πλατφρόρμα AmpR Small, στην οποία θα βασιστεί και το Renault 5.