Ολοταχώς προχωρεί το project Horse της Renault, μαζί με τα μεγαθήρια Geely και Aramco, για παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το τρομερό παιδί της αυτοκινητοβιομηχανίας Λούκα ντε Μέο οραματίστηκε ξανά και, ήδη, το όλο έργο λειτουργεί με 9.000 υπαλλήλους, οκτώ εργοστάσια παραγωγής και τρία ερευνητικά κέντρα.
Το Horse ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2022, με τον όμιλο Zhejiant Geely Holding ως αρχικό συνεργάτη 50/50 μέσω της μονάδας κινητήρων Aurobay της κινεζικής εταιρείας. Η Aramco, η εθνική ενεργειακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, υπέγραψε μια επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το Μάρτιο, για ένταξη στο joint venture.
Ως μέρος μιας σαρωτικής αναδιοργάνωσης που ανακοίνωσε ο ντε Μέο, οι δραστηριότητες της Renault για EV θα επικεντρωθούν στη Γαλλία σε μια ξεχωριστή εταιρεία με την ονομασία Ampere, που αναμένεται να μπει στο χρηματιστήριο το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Ταυτόχρονα, οι δραστηριότητες της Horse θα είναι εκτός Γαλλίας , σε χώρες με χαμηλότερους μισθούς όπως η Αργεντινή, η Ρουμανία, η Ισπανία και η Τουρκία (άλλως πως «φτηνά εργατικά χέρια»).
Renault: Η αγορά κινητήρων εσωτερικής καύσης παραμένει ισχυρή
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σταθμίζουν επίσης το πώς θα διαχειριστούν τις επιχειρήσεις για κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς τα EV κερδίζουν μερίδιο αγοράς. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν λιγότερα κινούμενα μέρη και απαιτούν λιγότερους εργάτες για την κατασκευή, εγείροντας ανησυχίες για μαζικές απολύσεις στις επόμενες δεκαετίες…
Η Horse εδρεύει στη Μαδρίτη και διευθύνεται από τον Πατρίς Χαετέλ, δήλωσε η Renault. Ο Χαετέλ, βετεράνος στέλεχος παραγωγής της Renault, είπε ότι η Horse θα έχει ακόμα μια μεγάλη αγορά με δυνατότητα λειτουργίας το 2040, όταν το 50% όλων των πωλήσεων αυτοκινήτων θα εξακολουθεί να αφορά κινητήες εσωτερικής καύσης.
Η νέα οντότητα συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής της Geely θα δημιουργηθεί «τις επόμενες εβδομάδες», όπως έγινε γνωστό. Όσο για την Aramco, το σχετικό δελτίο τύπου ανέφερε ότι «αξιολογεί μια στρατηγική επένδυση» για να υποστηρίξει την ανάπτυξη της εταιρείας και την έρευνα σε συνθετικά καύσιμα και υδρογόνο.
Αρχικά, τα εργοστάσια κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης της Renault θα προμηθεύουν αυτοκίνητα από τις Renault, Dacia, Nissan και Mitsubishi, με πιθανές πωλήσεις τρίτων στο μέλλον.
Τα εξαρτήματα περιλαμβάνουν κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και υβριδικά συστήματα, καθώς και εκείνα που υιοθετούνται για εναλλακτικά καύσιμα όπως ηλεκτρονικά καύσιμα, υδρογόνο, αιθανόλη και υγραέριο.
Renault: 5 εκατομμύρια συστήματα μετάδοσης κίνησης ετησίως
Μόνο τα εργοστάσια του Ομίλου Renault αναμένεται να παράγουν 3,2 εκατομμύρια συστήματα μετάδοσης κίνησης ετησίως, ενώ με τη συμμετοχή της Geely στα εργοστάσιά της στη Σουηδία και την Κίνα, ο αριθμός αυτός θα ανέλθει σε 5 εκατομμύρια.
Η Aurobay προμηθεύει κινητήρες για μάρκες όπως η Volvo, η Lynk &CO, η Proton και η ομώνυμη επωνυμία της Geely.
Τα έσοδα θα είναι 15 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, δήλωσε η Horse στη νέα της ιστοσελίδα, horse.cars. Η τελική οντότητα θα έχει συνολικά 19.000 εργαζόμενους σε 17 εργοστάσια και πέντε κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης.
Η συνεργασία με την Aramco θα επικεντρωθεί στα συνθετικά καύσιμα, τα οποία έλαβαν εξαίρεση από την ΕΕ από τους κανόνες του 2035 που ορίζουν ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Αν και οι τελικοί κανόνες δεν έχουν δημοσιευθεί, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Porsche και η Ferrari θα μπορούσαν να συνεχίσουν να κατασκευάζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης για τα σπορ αυτοκίνητά τους, ο δε ντε Μέο είπε ότι θα μπορούσαν να ταιριάζουν καλά τα θερμικά μοτέρ στη μάρκα Dacia, η οποία θα πάει πλήρως ηλεκτρικά «όσο πιο αργά γίνεται» για να διατηρεί τα αυτοκίνητά της προσιτά.