Η Renault, αντίθετα με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους δημιουργούν δυσκολίες, λόγω των αυξημένων επενδύσεων που απαιτούν, βλέπει την ηλεκτροκίνηση ως μία διέξοδο για να πάει μπροστά.
Αυτό ισχυρίζεται ο Λούκα ντε Μέο, ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής μάρκας, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα πριν από μερικούς μήνες, κάνοντας τη μετάβαση από τη SEAT.
Σύμφωνα με τον Ιταλό CEO, όταν είδε την πλατφόρμα που έχουν οι Γάλλοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπόρεσε να διαπιστώσει ότι δεν υστερεί σε τίποτα συγκριτικά με την MEB που έχει αναπτύξει το Volkswagen Group. Αν και ο ντε Μέο δεν είπε σε ποια πλατφόρμα αναφερόταν, πιθανότατα πρόκειται για την CMF-EV.
Βασικό χαρακτηριστικό της CMF-EV είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ποικιλία μοντέλων, καθώς είναι σπονδυλωτή. Κατά συνέπεια είναι εφικτό να τη χρησιμοποιήσουν μοντέλα διαφόρων μεγεθών.
Κατά πάσα πιθανότητα πάνω σε αυτή θα βασίζεται και το νέο Renault 5, η αναβίωση του θρυλικού μοντέλου των Γάλλων, σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Ωστόσο, πριν από αυτό, το πρώτο μοντέλο που θα τη χρησιμοποιήσει θα είναι το Nissan Ariya, ¨ενα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που ανέπτυξαν οι Ιάπωνες.
Αυτό είναι το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5
Όταν ο ντε Μέο ανακοίνωσε το πλάνο Renaulution, το οποίο αφορά την επαναφορά της Renault σε θετική πορεία, δεν έκανε καμία αναφορά στις Nissan και Mitsubishi, δηλαδή τους άλλους δύο πόλους της συμμαχίας των τριών εταιρειών. Αυτό έδωσε αφορμή για σκέψεις ότι σκέφτεται να αποκόψει τη Renault από τη συμμαχία. Ωστόσο, αυτό μάλλον δεν ισχύει, τουλάχιστον όχι για τα επόμενα χρόνια. Οι τρεις μάρκες έχουν πολλά κοινά προγράμματα. Aκόμα και αν ήθελαν να τα διακόψουν,λοιπόν, θα έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια.
Πέραν της πλατφόρμας, ο ντε Μέο αναφέρθηκε και στα ηλεκτρικά που η Renault διαθέτει ήδη στην γκάμα της. Σχετικά με αυτά, δήλωσε ευχαριστημένος καθώς είπε πως ήδη οι πωλήσεις τους αποφέρουν κέρδος στην εταιρεία. Μάλιστα, είπε ότι το κέρδος που αφήνουν είναι αντίστοιχο με τα μοντέλα συμβατικών καυσίμων.
Προχωρώντας την κουβέντα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, ο CEO θεωρεί ότι μέσα στους επόμενους 18 μήνες τα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα θα αποφέρουν περισσότερο κέρδος στην εταιρεία, συγκριτικά με εκείνα που έχουν συμβατικά καύσιμα. Μέχρι τα μισά της δεκαετίας επιθυμεί το 70% των πωλήσεων να αποτελείται από υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Τέλος, η Renault θα σταματήσει εντελώς την παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες μέχρι το 2035, αν όχι μέχρι το 2030.
Ο ντε Μέο έκανε αναφορά και στα εργοστάσια που έχει η Renault στην πατρίδα της, τη Γαλλία, λέγοντας ότι μειώνουν την κερδοφορία της λόγω κακής οργάνωσης. Φυσικά δε γίνεται να απολύσει 50.000 ανθρώπους που εργάζονται σε αυτά. Έτσι, άφησε να αιωρείται μια πρόταση για αναδιοργάνωσή τους. Με αυτόν τον τρόπο θα συνεχίσουν να υπάρχουν, αλλά με ελαφρώς διαφορετικό αντικείμενο. Πρόκειται για μία πρόταση, όμως, η οποία δεν αποσαφηνίστηκε.
Τα ηλεκτρικά, λοιπόν, αποτελούν τη λύση σε όλα τα προβλήματα της Renault. Περιμένουμε να δούμε τις κινήσεις του Ιταλού διευθύνοντος συμβούλου γύρω από αυτά, μέσα στα επόμενα χρόνια.