Η Renault αποκάλυψε το νέο Master, ένα πραγματικό «πολυεργαλείο» για τους επαγγελματίες οδηγούς.
Στην τέταρτη πλέον γενιά του, το γαλλικό βαν διακρίνεται για την πιο εκλεπτυσμένη και αεροδυναμικά βελτιωμένη σιλουέτα του, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα. Στο εμπρός του τμήμα ξεχωρίζει η μεγάλη κάθετη μάσκα που ενσωματώνει το ανανεωμένο λογότυπο της Renault, ενώ τα full-Led φώτα είναι σχήματος “C”.
H πλευρική συρόμενη πόρτα είναι φαρδύτερη κατά 40 χλστ. και στο πίσω τμήμα υπάρχουν δυο κάθετες πόρτες. Η προηγμένη αεροδυναμική σχεδίαση Aerovan που εφάρμοσε η Renault στο νέο Master έφερε μείωση 20% στο συντελεστή οπισθέλκουσας, σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, ωφελώντας τον περιορισμό κατανάλωσης καυσίμου.
Έχει αναγερθεί στην πλατφόρμα Multi-Energy Platform, διατίθεται με 20 διαφορετικούς τύπους αμαξώματος, με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός ή πίσω τροχούς και όγκους φορτίου που κυμαίνονται από 11 έως 22 κυβικά μέτρα, ενώ το ωφέλιμο φορτίο του φτάνει τους 2 τόνους.
Η στάνταρ κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, το οποίο έχει ενσωματωμένες λειτουργίες της Google, είναι συμβατό ασύρματα με Android Auto και Apple CarPlay. Η πλάτη του μεσαίου μπροστινού καθίσματος μετατρέπεται σε τραπέζι και το έδρανο ανασηκώνεται, καθώς από κάτω του υπάρχει κρυφός αποθηκευτικός χώρος. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι οι εσωτερικοί αποθηκευτικοί χώροι έχουν αυξηθεί κατά 25%, φτάνοντας συνολικά τα 135 λίτρα.
Renault Master: Diesel και ηλεκτρικό
Οι θερμικοί κινητήρες που τροφοδοτούν το νέο Master είναι diesel και συνολικά τέσσερις σε αριθμό. Οι Blue dCi πετρελαιοκινητήρες αποδίδουν 105, 130, 150 ή 170 ίππους, ενώ επιτυγχάνουν χαμηλότερη κατά 1,5 λίτρο ανά 100 χλμ. κατανάλωση καυσίμου και 39 γραμμάρια λιγότερες εκπομπές CO2. Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο ή με το νέο αυτόματο 9 σχέσεων (EAG9).
Παράλληλα το νέο Master θα διατίθεται και με δυο ηλεκτρικές εκδόσεις, 96 kW (130 ίπποι) ή 105 kW (142 ίπποι) και ροπή 300 Nm. Υπάρχουν δυο μεγέθη μπαταρίας, χωρητικότητας 40 και 87 kWh, προσφέροντας αυτονομία 180 και 410 χλμ. αντίστοιχα (μέτρηση WLTP). Από ταχυφορτιστή DC 130 kW μπορεί να ανακτήσει 229 χλμ. αυτονομίας σε 30 λεπτά, ενώ από Wallbox AC 22 kW η μπαταρία φορτίζει από 10 έως 100% σε λιγότερο από 4 ώρες. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του ηλεκτρικού Master είναι 1.625 κιλά και έχει ικανότητα ρυμούλκησης 2,5 τόνους.
Το λανσάρισμα του νέου Master αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2024, ενώ η παραγωγή του θα γίνεται στη Γαλλία. Αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα του και μια υδρογονοκίνητη έκδοση.