Το νέο Megane έχει γυρίσει σελίδα, δεν έχει καμία σχέση με το μοντέλο που γνωρίζαμε καθώς τώρα ακολουθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά μονοπάτια με τη νέα έκδοση που φέρει την ονομασία E-TECH Electric.
Είναι μάλιστα το πρώτο μοντέλο της εποχής Nouvelle Vague της Renault, με το οποίο συνεχίζει την παράδοση που έχει η γαλλική εταιρεία στις καινοτομίες.
Με το Renault Megane E-TECH Electric περισσότερες από 300 πατέντες έχουν κατατεθεί για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και της πλατφόρμας του.
Μάλιστα ένας ειδικός στη διαδικασία έγχυσης πλαστικού στο τμήμα μηχανικών παραγωγής και πρωτότυπων οχημάτων, μας μιλάει για το πώς το νέο Megane εξελίχθηκε, μέσω καινοτομιών όπως είναι η ελαφρύτερη πόρτα του χώρου αποσκευών.
Οι πλαστικές πόρτες του χώρου των αποσκευών χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στα μοντέλα της Renault, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου, ενώ, παράλληλα, έδωσαν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να ενσωματώσουν τα πίσω φώτα σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας.
Η νέα πίσω πόρτα του Megane E-TECH Electric είναι τεχνικά πιο απλή από πριν.
Ο συνδυασμός ενός νέου σχεδίου με μια νέα διαδικασία κατασκευής, σημαίνει ότι ορισμένα μεταλλικά στηρίγματα δεν χρειάζονται πλέον, ενώ απαιτούνται λιγότερα εξαρτήματα για την κατασκευή της.
Συνδυάζοντας το σχεδιασμό των προϊόντων, τις ψηφιακές προσομοιώσεις και τη μηχανολογία παραγωγής έγχυσης πλαστικού, η τελική ιδέα χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο πρωτότυπο Eolab που στόχευε στο ελάχιστο δυνατό βάρος οχήματος, προκειμένου η κατανάλωσή του να μην ξεπερνά το 1λ./100χλμ.!
Οι διάφορες εφευρέσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τη νέα πίσω πόρτα στο νέο Megane E-TECH, συμβάλλουν στη μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος, γεγονός που βοηθάει και στον περιορισμό της κατανάλωσης ρεύματος, καθώς αμιγώς ηλεκτρικό.
Επίσης, οδήγησαν στην κατάθεση δύο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που θα χρησιμοποιηθούν σε επτά ακόμα νέα μοντέλα της Renault, μεταξύ των οποίων και στο νέο Austral.
Τα πλεονεκτήματα της καινοτομίας
Τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά πλαστικών θυρών είναι σημαντικά:
- Επιτυγχάνεται μείωση του βάρους κατά 4,1 κιλά/μ2 (δηλ., -20%), ή αλλιώς κατά 5 κιλά ανά εξάρτημα
- Μειώνεται το κόστος ανά εξάρτημα κατά μερικές δεκάδες ευρώ
- Αναβαθμίζεται η στιβαρότητα της πίσω πόρτας
- Καθίσταται απλούστερη η διαδικασία κατασκευής, καθώς υπάρχουν λιγότερα εξαρτήματα για συναρμολόγηση (25 συνολικά)
Αυτά τα περί πίσω πόρτας…