Ο Όμιλος Renault και η Nissan συμφώνησαν σε ένα βασικό πλαίσιο για την εξισορρόπηση της δεκαετούς συμμαχίας τους.
Η Renault θα μειώσει το μερίδιο ελέγχου της στη Nissan στο 15% από 43%, ενώ η Nissan θα λάβει μερίδιο σε ένα νέο spin-off ηλεκτρικών οχημάτων από τη Renault.
Ειδικότερα, σε κοινές δηλώσεις τη Δευτέρα, η Nissan και η Renault δήλωσαν ότι η πρόταση εξακολουθεί να υπόκειται σε έγκριση από τα διοικητικά συμβούλιά τους και ότι μια επίσημη ανακοίνωση θα έρθει “αμέσως” μετά την έγκριση.
Άτομα που γνωρίζουν καλά τις μακροχρόνιες συνομιλίες, οι οποίες ξεκίνησαν στις αρχές του περασμένου έτους, είπαν ότι η τελική δομή της συμφωνίας αναμένεται να πάει στα διοικητικά συμβούλια για επανεξέταση και έγκριση, ήδη, αυτή την εβδομάδα.
Μια σχετική ανακοίνωση θα μπορούσε να βγει από τις 6 Φεβρουαρίου και μετά.
Δημιουργία αξίας
«Η φιλοδοξία είναι να ενισχυθούν οι δεσμοί της Συμμαχίας και να μεγιστοποιηθεί η δημιουργία αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη», ανέφεραν οι εταιρείες.
Σύμφωνα με την πρόταση, η Renault Και οι δύο πλευρές θα μπορούν να ασκήσουν δικαιώματα ψήφου έως και 15%. Επί του παρόντος, η Nissan δεν έχει δικαιώματα ψήφου που συνδέονται με το μερίδιό της – μια μακροχρόνια πηγή διαμάχης.
Ακόμη, η Renault θα μεταβιβάσει το 28,4% της μετοχής της σε ένα γαλλικό καταπίστευμα, όπου τα δικαιώματα ψήφου τους θα «εξουδετερωθούν» για «τις περισσότερες αποφάσεις», ανέφεραν οι εταιρείες. Ωστόσο, η Renault θα διατηρήσει τα δικαιώματα σε μερίσματα και έσοδα από πωλήσεις μετοχών, διατηρώντας έτσι την αξία της συμμετοχής.
Ο διαχειριστής θα πουλήσει τις μετοχές «εάν είναι εμπορικά εύλογο για τον Όμιλο Renault σε μια συντονισμένη και τακτική διαδικασία», αλλά δεν υπάρχει υποχρέωση πώλησης σε καθορισμένο χρονικό διάστημα.
Ταυτόχρονα, οι εταιρείες δήλωσαν ότι η Nissan θα επενδύσει στο Ampere, ένα προτεινόμενο spinoff της Renault που θα περικλείει την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Δεν αναφέρεται λεπτομερώς το μέγεθος αυτού του μεριδίου. Αλλά, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Nissan είναι έτοιμη να επενδύσει έως και 15%. Το ακριβές επίπεδο μπορεί να καθοριστεί αργότερα.
Η εταιρεία τεχνολογίας ημιαγωγών Qualcomm αναμένεται επίσης να λάβει μέρος σε αυτό το εγχείρημα.
Το spinoff EV θα επικεντρωθεί, κυρίως, στην ανάπτυξη και πώληση πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων που συμμορφώνονται με τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Η Nissan και ο Ιάπωνας συνεργάτης της Mitsubishi Motors θα έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία για χρήση στην ευρωπαϊκή αγορά τους. Η Nissan θα συνεχίσει να εργάζεται ξεχωριστά και στις δικές της τεχνολογίες EV, δήλωσε άτομο που γνωρίζει τις συζητήσεις.
Έργα από κοινού
Στο πλαίσιο της προβλεπόμενης εξισορρόπησης, οι εταιρείες έκαναν γνωστό ότι θα ενισχύσουν επίσης τη διεθνή συνεργασία τους με νέα επιχειρησιακά έργα στη Λατινική Αμερική, την Ινδία και την Ευρώπη.
Αυτά τα νέα έργα θα αφορούν τη διείσδυση στην αγορά, τα οχήματα και τις τεχνολογίες.
«Είμαστε κοντά σε μια μεγα-νέα εποχή», σημειώνουν στελέχη των δύο πλευρών. Ο ανασχηματισμός θα είναι η πρώτη σημαντική αναμόρφωση του όλου πλαισίου από τότε που η Renault έσωσε τη Nissan το 1999, -στα πρόθυρα της χρεωκοπίας-, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο των μετοχών στο τότε ιαπωνικό blue chip.
Η εξίσωση των συμμετοχών θα μπορούσε να αμβλύνει τις εντάσεις που έχουν πληγώσει τους δεσμούς μεταξύ των εταιρειών, ειδικά μετά τη σύλληψη του πρώην προέδρου της Συμμαχίας, Κάρλος Γκον, τον Νοέμβριο του 2018.
Η ενημέρωση μπορεί επίσης να περιλαμβάνει μια πιο διαφανή συμφωνία εταιρικής διακυβέρνησης για την αντικατάσταση της αδιαφανούς Επαναδιατυπωμένης Κύριας Συμφωνίας Συμμαχίας ή RAMA, η οποία υπήρξε επίσης μήλο της έριδος.
Η Renault και η Nissan μιλούν για «επαναστάθμιση» από τις αρχές του περασμένου έτους. Είχε προβλεφθεί μια συμφωνία τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά οι συνομιλίες τέλειωσαν λόγω ανησυχιών ότι η πνευματική ιδιοκτησία της Nissan θα μπορούσε να διαρρεύσει μέσω της Qualcomm σε άλλους ανταγωνιστές του κλάδου.
Αυτές οι ανησυχίες έχουν εκτοξευθεί, ανοίγοντας το δρόμο για μια συμφωνία, ανέφεραν αξιόπιστες πηγές.
Διαβάστε ακόμα: