Είναι εντυπωσιακό το όλο εγχείρημα, που εισάγει τη γαλλική εταιρία σε μια εντελώς νέα εποχή και δείχνει το παρόν και το μέλλον.
Χρειάστηκαν επτά εβδομάδες κατασκευής, 38.000 τετραγωνικά μέτρα ελεύθερου χώρου, 100 μονάδες βαρέων μηχανημάτων (ρομπότ και συναφής εξοπλισμός) και 400 επανατοποθετημένοι σταθμοί εργασίας.
Αυτή είναι μια εικόνα για την έκταση της πρόκλησης όσον αφορά την εγκατάσταση της νέας γραμμής συναρμολόγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Alliance Standard Line στο Douai , όπου, από το 1975, έχουν κατασκευαστεί τα κύρια στοιχεία της σειράς μοντέλων της Renault, όπως τα 5, 14, 19, 21, Megane και Scenic.
Και κάθε μέρα που χανόταν λόγω διακοπής λειτουργίας έπρεπε να γίνει μεγάλη προσπάθεια να αποφευχθεί με κάθε κόστος. Εάν κάθε τμήμα της παλιάς γραμμής συναρμολόγησης έμπαινε σε σειρά, το νέο σύστημα συναρμολόγησης, με και τους 400 σταθμούς εργασίας, θα είχε μήκος σχεδόν 1.700 μέτρα!
Στα χαρτιά, όπως λένε οι ιθύνοντες της Renault, ο στόχος ήταν ξεκάθαρος: να δημιουργηθεί μια ολοκαίνουργια γραμμή συναρμολόγησης χρησιμοποιώντας τεχνολογία μέσα από τη Renault Nissan Mitsubishi Alliance, διατηρώντας παράλληλα οτιδήποτε μπορούσε να διατηρηθεί. Αυτό σήμαινε πλήρες άδειασμα του κτιρίου και αφαίρεση του πρώτου ορόφου και στη συνέχεια αντικατάσταση των μονάδων που προαναφέρθηκαν.
Χρειάστηκε ένας χρόνος για να ετοιμαστεί το εργοτάξιο. Μετά από προσεκτική ανάλυση, προσδιορίστηκε ότι το 20% της παλιάς γραμμής παραγωγής μπορούσε να διατηρηθεί. Οι εργοστασιακές γραμμές λαμαρίνας και συναρμολόγησης Douai είναι πλέον συμβατές με την Alliance Standard Line – το πιο προηγμένο πρότυπο παραγωγής εντός της συμμαχίας. Το εξαιρετικά ευέλικτο εργοστάσιο μπορεί τώρα να παράγει οχήματα με θερμικούς κινητήρες και με ηλεκτρικά μοτέρ στην ίδια γραμμή, σε τρεις διαφορετικές πλατφόρμες, με τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα ασφάλειας και απόδοσης.
Η παραγωγική ικανότητα στο εργοστάσιο Douai δεν ήταν ο λόγος πίσω από την πρόσφατη αναβάθμιση, καθώς η παραγωγή 60 οχημάτων ανά ώρα πριν από την ανανέωση παρέμεινε αμετάβλητη. Το βασικό σκεπτικό πίσω από την αναβάθμιση του εργοστασίου ήταν η βελτίωση της αποδοτικότητας της παραγωγικής διαδικασίας για βελτιωμένη εργονομία των σταθμών εργασίας και βελτιωμένη ασφάλεια χειριστή.
Αυτή η τεράστια αναβάθμιση ήταν μια μοναδική ευκαιρία για τους ειδικούς εργονομίας του Ομίλου Renault να βελτιώσουν ή να βελτιστοποιήσουν πλήρως τους σταθμούς εργασίας, ώστε οι εργασίες συναρμολόγησης να μπορούν να πραγματοποιούνται με ευκολότερο και πιο ρέοντα τρόπο.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι η πρόσφατη αναβάθμιση έφερε και εξοικονόμηση ενέργειας με την τοποθέτηση φώτων LED. Η χρήση, δε, ολοκληρωμένων κιτ για κάθε όχημα σημαίνει ότι είναι πλέον ταχύτερο και πιο αποτελεσματικό να αποκτούν οι χειριστές τα εξαρτήματα που χρειάζονται.
Οι εργασίες χρειάστηκαν λιγότερο από δύο μήνες για να ολοκληρωθούν, από τις 25 Νοεμβρίου 2020 έως τις 18 Ιανουαρίου 2021, όταν ξεκίνησε η παραγωγή ξανά. 1.200 άτομα εργάστηκαν για την αναβάθμιση, ακόμη και μέχρι την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι πραγματικές εργασίες για την αναβάθμιση διήρκεσαν μόνο επτά εβδομάδες.
Η νέα γραμμή συναρμολόγησης είναι πιο «συμπαγής» από την προηγούμενη και 20.000 τμ δαπέδου που απελευθερώθηκε από τις εργασίες έχουν αξιοποιηθεί για ένα τομέα συναρμολόγησης μπαταριών.
Τα εξωτερικά και εσωτερικά logistics έχουν επίσης επανασχεδιαστεί πλήρως, έτσι η αποθήκη φορτηγών και το τμήμα logistics ανταλλακτικών είναι πλέον δίπλα στη γραμμή συναρμολόγησης. Η (συνήθης πλέον) χρήση ολοκληρωμένων κιτ για κάθε όχημα σημαίνει ότι είναι πλέον ταχύτερο και πιο αποτελεσματικό να αποκτούν οι χειριστές τα εξαρτήματα που χρειάζονται.
Από τότε που άρχισε να λειτουργεί η νέα μονάδα έχουν κατασκευαστεί 3.000 Megane E-Tech Electrics.