Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το Clio Rally3, δεν θα είναι επιλέξιμο για Junior WRC. Εκεί παίζει αποκλειστικά το Ford Fiesta Rally3.
Ωστόσο, μπορεί να αγωνιστεί στην κατηγορία WRC3. Αγωνιστικό ντεμπούτο θα κάνει την Άνοιξη του 2023 –η έγκριση της FIA έχει οριστεί για τον Απρίλιο. Επίσης η Renault προσφέρει, μια έκδοση Rally4 και Rally5 του Clio.
Το Clio Rally3 ολοκλήρωσε την τελική του, δοκιμή εξέλιξης. ΄Εχει «γράψει» 4.500 συνολικά χιλιόμετρα στη Γαλλία και την Ισπανία, 2.500 χλμ σε άσφαλτο και 2.000 χλμ σε χώμα.
Αρκετοί οδηγοί πήραν μέρος στις δοκιμές εξέλιξης, με τον φετινό Ιταλό πρωταθλητή Ράλι, Aντρέα Γκρουνιόλα και τους Ζαν Μπαπτίτ Φραντσέσι και Ζαν Εμπαστιάν Βιγιόν, πίσω από το τιμόνι του γαλλικού αυτοκινήτου.
Πρωτιά για τη Renault
Θα παρουσιαστεί, επίσημα, στις 15 Ιανουαρίου στο Pas de la Casa Circuit στην Ανδόρα. Είναι το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο ράλι, που έχει αναπτύξει ποτέ η Renault και έχει μπει στην παραγωγή.
Ο Γιαν Παρανθέν, επικεφαλής μηχανικός της Renault Customer Racing, είπε στο DirtFish: «Ξεκινήσαμε τη σχεδίαση του αυτοκινήτου το Σεπτέμβριο του 2021, αλλά φυσικά ήταν μια δύσκολη περίοδος για να αποκτήσουμε κάποια υλικά, όπως αλουμίνιο και ατσάλι. Ξεκινήσαμε τις δοκιμές στη Νότια Γαλλία σε χώμα, στα τέλη Μαΐου και τελειώσαμε την περασμένη εβδομάδα στην Ισπανία».
Αυτή η πρώτη δοκιμή ήταν μια δοκιμή αξιοπιστίας σε πολύ τραχύ χώμα, καθώς η Renault ήθελε να δοκιμάσει την ανθεκτικότητα του Clio Rally3.
«Θέλαμε, όχι να καταστρέψουμε, αλλά να βελτιώσουμε την αξιοπιστία, έτσι είχαμε πολύ άγχος κατά την πρώτη δοκιμή. Σίγουρα είχαμε κάποια προβλήματα και κάποιες ρωγμές σε ορισμένα εξαρτήματα, κάποιες αστοχίες σε άξονες μετάδοσης κίνησης, κάποιες αστοχίες στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά όχι πάρα πολύ σοβαρές, οπότε δεν ήταν τόσο κακό, βασικά ήταν απλώς προβλήματα νεότητας. Δεν είχαμε συνηθίσει να έχουμε τετρακίνηση, οπότε το άγχος και η εφαρμογή ήταν λίγο διαφορετικά από την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Ασφαλώς, η κύρια δουλειά μας, ήταν να βελτιώσουμε τη θωράκισή του, στις χωμάτινες επιφάνειες. Η έκδοση του Clio, που οδηγήθηκε την περασμένη εβδομάδα, είναι «πολύ διαφορετική» από αυτή που οδηγήθηκε τον Μάιο. Το κύριο σημείο είναι το πίσω φτερό. Μπορείτε να δείτε, ότι είχαμε το νέο πίσω φτερό κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων δοκιμών και, φυσικά, μια άλλη αλλαγή ήταν ο κινητήρας. Άλλαξε πολύ η χαρτογράφησή του, μεταξύ της πρώτης δοκιμής και της τελευταίας. Δοκιμάσαμε, τουλάχιστον, 250 διαφορετικές χαρτογραφήσεις μεταξύ της πρώτης δοκιμής και της τελευταίας δοκιμής, επομένως υπάρχει μεγάλη διαφορά, όσον αφορά τη χαρτογράφηση και επομένως την απόδοση του κινητήρα. Και φυσικά βελτιώνουμε πολύ τις αναρτήσεις και τη ρύθμισή τους, αλλά ας πούμε, ότι το πρώτο αυτοκίνητο, στην αρχική δοκιμή, δεν ήταν τόσο κακό. Βελτιώσαμε το μονοθέσιο, αλλά η αξιοπιστία και οι επιδόσεις δεν ήταν τόσο κακές στην αρχή, οπότε η αρχική δουλειά είχε γίνει καλά, πριν από τη δοκιμή και προσπαθήσαμε να βελτιωθούμε ακόμα περισσότερο».
Από την Alpine Formula 1
Το πίσω φτερό είναι ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό στο Clio Rally3, καθώς αναπτύχθηκε από την ομάδα Alpine Formula 1 στο Enstone.
«Το Μάρτιο τους ζητήσαμε να σχεδιάσουν και να υπολογίσουν το πίσω φτερό. Αναμφισβήτητα είναι πολύ επικεντρωμένοι στη σεζόν της Formula 1, επομένως δεν μπορούμε να ζητήσουμε πολλά πράγματα, αλλά το έκαναν πολύ καλά. Είχαμε πολλή συζήτηση με το γραφείο σχεδιασμού της ομάδας της Formula 1. Ήταν πολύ ενδιαφέρον να δουλέψω μαζί τους. Ήταν πολύ συγκεντρωμένοι σε αυτό, οπότε ήταν χαρά μου, να συνεργαστώ μαζί τους. Η συμβολή τους, είχε μεγάλο αντίκτυπο στο αυτοκίνητο, το οποίο είναι εξαιρετικά θετικό και μας εξέπληξε με την καλή έννοια.»
Συνολικά, 31 οδηγοί έχουν κάνει μια δοκιμή πίσω από το τιμόνι του Clio Rally3 και 16 από αυτούς εξέφρασαν την πρόθεση να αγοράσουν το αυτοκίνητο, ενώ άλλοι 14 να ενδιαφέρονται έντονα.
«Βλέπουν» ένα best seller
«Αισθανόμαστε ότι το αυτοκίνητο είναι καλά σχεδιασμένο και οι επιδόσεις θα είναι καλές, είναι απλώς ένα συναίσθημα, αλλά ναι, πιστεύουμε ότι το Clio θα είναι best seller για αυτήν την κατηγορία και οι πελάτες θα είναι ευχαριστημένοι», δήλωσε ο Παρανθέν.
«Στόχος μας είναι, να έχουμε ικανοποιημένους πελάτες και πιστεύουμε, ότι αυτό το αυτοκίνητο, θα είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για πελάτες με επιδόσεις, με αξιοπιστία και το κόστος λειτουργίας θα είναι αρκετά χαμηλό σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο Rally2. Έτσι, η αναλογία απόδοσης και κόστους θα είναι καλή».
Ήδη, ορισμένες ομάδες έχουν παραγγείλει αυτοκίνητα και ο Παρανθέν παραδέχεται πως: «Αν κατασκευάσουμε περισσότερα από 30 αυτοκίνητα το επόμενο έτος, θα είναι μια καλή χρονιά».
Διαβάστε ακόμα: