Η Renault μας προσκάλεσε να συμβιώσουμε για λίγες ώρες με το νέο Symbioz, περίπου μια εβδομάδα πριν από τη σημερινή παγκόσμια πρεμιέρα του.
Ωστόσο, λόγω αυστηρού εμπάργκο, δε μας επιτρέπονταν να σας αποκαλύψουμε νωρίτερα όσα είδαμε στο ταξίδι «αστραπή» που κάναμε στο Παρίσι, για τη στατική παρουσίαση του νέου Symbioz. Ήρθε η ώρα όμως να του πούμε στα γαλλικά “salut” και να το καλωσορίσουμε.
Renault Symbioz: Έχει κάτι από Ελλάδα
Το όνομα Symbioz έχει ρίζα στην ελληνική λέξη συμβίωση, που σημαίνει «ζούμε μαζί», καθώς η γαλλική εταιρεία θέλησε να εκφράσει το στενό δεσμό μεταξύ μιας οικογένειας και του αυτοκινήτου της. Παράλληλα πρόκειται για μια λέξη που είναι παρόμοια σε πολλές βασικές γλώσσες, καθώς στα αγγλικά η αντίστοιχη είναι “symbiosis”, στα ιταλικά “simbiose” και στα ισπανικά “simbiosi”, καθιστώντας το όνομα Symbioz εύκολο να κατανοηθεί από ένα ευρύ κοινό.
Renault Symbioz: Γαλλική φινέτσα
Μετά το Arkana, το Megane E-Tech electric, το Austral και το Scenic E-Tech electric το νέο Symbioz ολοκληρώνει τη γκάμα συμπαγών οχημάτων τη Renault, ενώ αποτελεί ακόμα ένα ορόσημο στη στρατηγική “Renaulution” της γαλλικής εταιρείας, για την κατηγορία C. Έχει ανεγερθεί σε μια νέα εκτεταμένη εκδοχή της πλατφόρμας CMF-B που χρησιμοποιείται επίσης από τα Clio, Captur και Arkana.
Οι διαστάσεις του νέου Symbioz σε μήκος, πλάτος, ύψος και μεταξόνιο βρίσκονται στα 4.413 χλστ., 1.797 χλστ., 1.575 χλστ. και 2.638 χλστ., αντίστοιχα, ενώ απέχει από το έδαφος 169 χλστ.
Στα άκρα του προφυλακτήρα βρίσκονται κάθετα τοποθετημένα Led φώτα ημέρας σε σχήμα «βέλους», στο ψηλό εμπρός καπό εμφανίζονται δυο έντονες «νευρώσεις», ενώ η μάσκα έχει κυψελοειδές τρισδιάστατα αποτυπωμένο μαύρο πλέγμα και εισχωρεί μέσα της και το χρώμα του αμαξώματος.
Μια μαύρη λωρίδα ενώνει τα μπροστινά Led φωτιστικά σώματα, ενώ στο κέντρο της δεσπόζει το νέο λογότυπο της Renault. Το Symbioz πατάει σε ζάντες νέας αποκλειστικής σχεδίασης 18 ιντσών ή 19 ιντσών στις εξοπλιστικές εκδόσεις Esprit Alpine και Iconic.
Στο πίσω τμήμα συναντάμε επίσης Led οριζόντια φώτα που τονίζουν το πλάτος του οχήματος και τη φαρδιά κάθετη πόρτα του χώρου αποσκευών. Η παλέτα για το αμάξωμα του νέου Symbioz περιλαμβάνει συνολικά επτά αποχρώσεις (“Pearl White”, “Flame Red”, “Oyster Red”, “Starry Black”, “Gunmetal Grey” και “Iron Blue”), ενώ νέα είναι η απόχρωση “Mercury Blue”.
Renault Symbioz: Γνώριμο το εσωτερικό
Το σκηνικό στα ενδότερα θυμίζει αρκετά αυτό του πρόσφατα ανανεωμένου Captur. Από την εξοπλιστική έκδοση Techno και πάνω, το Symbioz διαθέτει το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένο λειτουργικό της Google, βασισμένο στο Android Automotive 12, χρησιμοποιώντας τη στάνταρ κεντρική κάθετη οθόνη αφής των 10,4 ιντσών, ενώ είναι συμβατό με Android Auto και το Apple CarPlay, για ενσύρματη ή ασύρματη συνδεσιμότητα των smartphones. Εκτός από τις υπηρεσίες της Google, όπως Google Maps και Google Assistant, περιλαμβάνονται πολλές άλλες εφαρμογές μέσω του Google Play, ενώ παρέχονται ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού.
Μέσω του Multi-Sense ρυθμίζονται πολλές παράμετροι του οχήματος, τόσο τεχνικής φύσης (όπως η αίσθηση του τιμονιού), μέχρι η ρύθμιση του ατμοσφαιρικού κρυφού Led φωτισμού 48 χρωμάτων της καμπίνας. Το προαιρετικό ηχοσύστημα Harman Kardon περιλαμβάνει 9 ηχεία (2 tweeter, 2 woofers μπροστά και πίσω, καθώς και ένα subwoofer στο πορτμπαγκάζ).
Renault Symbioz: Κορυφαία πρακτικότητα
Η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη σε μια διαδρομή 16 εκατοστών, αυξομειώνοντας έτσι την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 492 έως 624 λίτρα. Όταν η πίσω σειρά καθισμάτων είναι τραβηγμένη προς τα πίσω, οι επιβάτες απολαμβάνουν χώρο 221 χλστ. για τα γόνατά τους, ενώ σε αυτή την περίπτωση το πορτμπαγκάζ προσφέρει, 492 λίτρα. Όταν τώρα η πίσω σειρά καθισμάτων τραβηχτεί μπροστά, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 624 λίτρα.
Για αυξημένες μεταφορικές ανάγκες οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται, σε ποσοστό 60:40, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης που φτάνει τα 1.582 λίτρα. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού ή απλά περνώντας το πόδι σας κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα αφθονούν στην καμπίνα του νέου Symbioz, καθώς η συνολική τους χωρητικότητα είναι 24,7 λίτρα, εκ των οποίων 7 λίτρα προσφέρονται από το μεγάλο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Σημειώνεται ακόμα ότι υπάρχουν δυο θύρες USB-C για τους εμπρός επιβάτες και άλλες δυο για τους πίσω, ενώ σε όλες τις εξοπλιστικές εκδόσεις προσφέρεται επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση του smartphone. Πιάνοντας τα υλικά στο εσωτερικό διαπιστώσαμε ότι τα περισσότερα πλαστικά είναι μαλακά, με τη συναρμογή να δείχνει αρκετά στιβαρή.
Renault Symbioz: Ένας διαφορετικός ουρανός
Ειδική μνεία αξίζει στην πανοραμική οροφή με φιμέ κρύσταλλο της Solarbay, που έχουμε δει επίσης στα νέα Rafale και Scenic E-Tech. Χάρη στην τεχνολογία PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal) η μοριακή της δομή αντιδρά στο ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ μπορεί να σκουραίνει τμηματικά πατώντας ένα κουμπί ή δίνοντας φωνητική εντολή με το Google Assistant. Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τέσσερις διαμορφώσεις της πανοραμικής ηλιοροφής: Πλήρως διάφανη, πλήρως αδιάφανη, διάφανη εμπρός και αδιάφανη πίσω ή το αντίστροφο.
Παράλληλα η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή εξασφαλίζει την ιδανική θερμοκρασία καμπίνας το καλοκαίρι και το χειμώνα, ενώ δεν έχει την ανάγκη μηχανικού ή ηλεκτρικού σκίαστρου, εξασφαλίζοντας έτσι επιπλέον 30 χλστ. «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών. Εμείς διαπιστώσαμε ότι για κάποιον κανονικού αναστήματος πίσω επιβάτη υπάρχει ικανοποιητική απόσταση ανάμεσα στο κεφάλι και στην οροφή, ενώ παραπάνω από επαρκής είναι και ο χώρος για τα πόδια του.
Η εφαρμογή “My Renault”
Με την εφαρμογή “My Renault” για smartphones οι χρήστες μπορούν να ενεργοποιήσουν εξ αποστάσεως την κόρνα και τα αλάρμ ώστε να εντοπίσουν το όχημα σε έναν πολυσύχναστο χώρο στάθμευσης, να ελέγχουν τα χιλιόμετρα και την υπολειπόμενη αυτονομία σε πραγματικό χρόνο, να ενημερώνονται για το επόμενο προγραμματισμένο σέρβις και να κάνουν λήψη εφαρμογών από το σύστημα OpenR Link.
Renault Symbioz: Με υβριδικό σύστημα 145 ίππων
Υψηλή απόδοση υπόσχεται το νέο Renault Symbioz, χάρη στο full υβριδικό του σύστημα E-Tech, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του οχήματος, το οποίο είναι κάτω από 1.500 κιλά. Πάνω από 150 πατέντες έχουν κατατεθεί για το εν λόγω υβριδικό σύστημα, στο οποίο μάλιστα έχει μεταλαμπαδευτεί τεχνογνωσία από την Formula 1, ειδικά στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης.
Απαρτίζεται από τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, απόδοσης 94 ίππων, ενώ το «παρών» δίνει επίσης ηλεκτροκινητήρας 49 ίππων, μίζα/γεννήτρια 18 kW, μπαταρία χωρητικότητας 1.2 kWh και αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, με 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά παράγει 145 ίππους.
Όπως μας επισήμαναν, το Symbioz εκκινεί πάντα με ηλεκτρική ενέργεια, την οποία διατηρεί σε ποσοστό έως και 80% εντός της πόλης. Με τον τρόπο αυτό εξοικονομεί σχεδόν 40% καυσίμου, σε σύγκριση με ένα συμβατικό βενζινοκινητήρα. Η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου κάνει λόγο για μόλις 4,6 λίτρα/100 χλμ. (μέτρηση WLTP). Οι ιθύνοντες της Renault μας ενημέρωσαν ότι το 2025 η γκάμα κινητήρων του Symbioz θα διευρυνθεί.
Όπως τα Clio και Captur, το νέο Symbioz διαθέτει τη νέα λειτουργία “E-Save” που ενεργοποιείται με ένα κουμπί στα αριστερά του τιμονιού. Ο σκοπός αυτής της λειτουργίας είναι να βελτιώσει την οδηγική άνεση και να βελτιστοποιήσει την κατανάλωση καυσίμου, διατηρώντας τη φόρτιση της μπαταρίας σε επίπεδο τουλάχιστον 40%, ώστε να διασφαλίσει ότι το όχημα έχει πάντα επαρκή ισχύ για να εισέρχεται σε καμπές του δρόμου χωρίς να χάνει ταχύτητα, να προσπερνά λαμβάνοντας ενίσχυση από το ηλεκτρικό μοτέρ, ώστε να μην καταπονεί επιπλέον το θερμικό κινητήρα, μειώνοντας ταυτόχρονα το βουητό του kick-down από το αυτόματο κιβώτιο στην εντονότερη επιτάχυνση.
Το Symbioz διατίθεται επίσης με προγνωστική υβριδική οδήγηση, μια λειτουργία που μεγιστοποιεί τη χρήση της ηλεκτρικής ισχύος έναντι του θερμικού κινητήρα για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Χρησιμοποιώντας δεδομένα που παρέχονται από τη συνδεδεμένη λειτουργία χαρτογράφησης (Google Maps), λαμβάνει υπόψη την τοποθεσία (λόφοι, καταβάσεις κ.λπ.), το χρόνο ταξιδιού και την κυκλοφορία. Αυτά τα δεδομένα επεξεργάζονται εκ των προτέρων από το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας, επιτρέποντάς του να μεγιστοποιήσει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Renault Symbioz: Ασπίδα ασφαλείας
Από την έκδοση Iconic το Symbioz διαθέτει 6 αερόσακους και 29 νέας γενιάς προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS). Η πλούσια λίστα περιλαμβάνει αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης σε διασταυρώσεις, έλεγχο «νεκρής» γωνίας, ανίχνευση απόσπασης προσοχής του οδηγού, κάμερα 360 μοιρών, υποβοήθηση ασφαλούς εξόδου από το όχημα, αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 (συνδυάζει ενεργό cruise control, λειτουργία Stop & Go, αναγνώριση οδικής σήμανσης και υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας), αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης όταν το όχημα κάνει όπισθεν (με ταχύτητες 3-10 χλμ./ώρα), αισθητήρες στάθμευσης εμπρός, πίσω και πλευρικά του οχήματος.
Το Safety Coach παρέχει συστάσεις σε πραγματικό χρόνο και βαθμολογία (από 0 έως 100), ώστε ο οδηγός να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και να κινείται πιο προσεκτικά. Το νέο κουμπί (My Safety Switch) στα αριστερά του τιμονιού επιτρέπει στους οδηγούς να ενεργοποιούν ή να απενεργοποιούν, με ένα πάτημα, τις επιλεγμένες τους ρυθμίσεις για έως και έξι συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.
Renault Symbioz: Άφιξη-τιμές
Τέλος, να πούμε ότι στην ελληνική αγορά το Symbioz αναμένεται προς το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές οι τιμές του.