Ο Όμιλος Renault συνεργάζεται με την Engie για την ανάπτυξη ενός έργου απόδοσης γεωθερμικής ενέργειας στο εργοστάσιο Douai.
Σε ανακοίνωσή της, η Renault έκανε γνωστό ότι μια θυγατρική της Engie θα ξεκινήσει, στα τέλη του 2023, τις εργασίες γεώτρησης στο Douai, το οποίο ιδρύθηκε το 1970 και επικεντρώνεται στη συναρμολόγηση αμαξωμάτων -το πρόγραμμα θα διαρκέσει 15 χρόνια.
Το σχέδιο αφορά τη λήψη ζεστού νερού από βάθος 4.000. Σύμφωνα με τη Renault, αυτό το νερό θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη των βιομηχανικών αναγκών και των αναγκών θέρμανσης της μονάδας. Η θερμοκρασία του νερού θα κυμανθεί από 130 έως 140 βαθμούς Κελσίου.
«Μόλις εφαρμοστεί, αυτή η γεωθερμική τεχνολογία θα παρέχει ισχύ σχεδόν 40 MW συνεχώς», δήλωσε η εταιρεία. «Το καλοκαίρι, όταν η ανάγκη για θερμότητα είναι χαμηλότερη, η γεωθερμική ενέργεια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς άνθρακα».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, περιέγραψε το πρόγραμμα που σχεδιάστηκε για το Douai ως «ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές σε μια ευρωπαϊκή βιομηχανική περιοχή».
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η γεωθερμία αναφέρεται στην «ενέργεια διαθέσιμη ως θερμότητα που περιέχεται ή εκκρίνεται από τον φλοιό της γης», η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και την παροχή άμεσης θερμότητας.
Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, ωστόσο, αναφέρει ότι η γεωθερμική ενέργεια «παρέχει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όλο το εικοσιτετράωρο και εκπέμπει ελάχιστα ή καθόλου αέρια θερμοκηπίου».
Οι ειδήσεις σχετικά με το έργο γεωθερμίας της Renault με την Engie συνοδεύτηκαν από λεπτομέρειες άλλων έργων που επικεντρώθηκαν στις εργασίες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές σε ορισμένες βιομηχανικές εγκαταστάσεις του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Κοιτάζοντας τη μεγαλύτερη εικόνα, η Renault λέει ότι στοχεύει στην ουδετερότητα του άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και παγκοσμίως έως το 2050.
Παρά τους στόχους αυτούς, ένα κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας είπε πρόσφατα πως η εταιρεία θεωρεί ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα συνεχίζει να παίζει κρίσιμο ρόλο στις δραστηριότητές της τα επόμενα χρόνια.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ανακοινώθηκε ότι ο Όμιλος Renault και η κινεζική εταιρεία Geely είχε υπογράψει μια μη δεσμευτική συμφωνία-πλαίσιο για την ίδρυση εταιρείας που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη, παραγωγή και προμήθεια «υβριδικών κινητήρων και θερμικών κινητήρων υψηλής απόδοσης.