Την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας σε ο,τι αφορά τη Volkswagen τη γνωρίσαμε κυρίως με το ID.3. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που αναπτύχθηκε πάνω σε μια εντελώς διαφορετική βάση μετακίνησης.
Το δεύτερο μοντέλο είναι το ID.4 που έρχεται με μεγαλύτερες εξωτερικές διστάσεις και μεγαλύτερους χώρους.
Στη γλώσσα των αριθμών, οι εξωτερικές διαστάσεις μήκος/πλάτος/ύψος, 4.584 χλστ./1.852 χλστ./1.640 χλστ., αντίστοιχα, με 543 λίτρα αποσκευών.
Οι αντίστοιχες εξωτερικές διαστάσεις του ID.3 είναι 4.261 χλστ./1.809 χλστ./1.568 χλστ. με 385 λίτρα αποσκευών.
Ελαστικά
Από σχεδιαστικής άποψης το ID.4 μας δείχνει κατά κάποιον τρόπο τη νέα φιλοσοφία μετακίνησης, όπου πέρα από το σχήμα, το αύριο έρχεται μέσα από τις χειρολαβές, τα φώτα Led,τη φωτιζόμενη μάσκα, την έλλειψη εξάτμισης αλλά και τους μεγάλους τροχούς 21 ιντσών με ελαστικά 235/45 για μπροστά και 255/40 για πίσω.
Στο εσωτερικό, απλά ξεχάστε αυτά που ξέρατε.
Όλα γίνονται από δύο οθόνες και έναν περιστροφικό διακόπτη στη δεξιά μεριά του πίνακα οργάνων.
Δεν υπάρχουν μοχλοί για το χειρόφρενο, ούτε επιλογέας ταχυτήτων.
Το ρόλο του επιλογέα (κιβώτιο μονής σχέσης, μια επιλογή για μπροστά και μια για την όπισθεν) έχει ο περιστροφικός διακόπτης.
Το τι έχετε επιλέξει εμφανίζεται και στον πίνακα οργάνων.
Αυτό είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό Volkswagen (video)
Επίσης δεν υπάρχει μπουτόν ή κλειδί για να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας.
Με το που θα επιλέξετε να ξεκινήσετε ο ηλεκτροκινητήρας έρχεται στη ζωή και η μετακίνηση ξεκινάει αθόρυβα.
Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που επιταχύνει, όχι μόνο το ID.4, αλλά και κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το λευκό ID.4 με τα λευκή οροφή έφερε τη μεγάλη μπαταρία τοποθετημένη στον πίσω άξονα. Χωρητικότητας 77 kWh αποδίδει 204 ίππους με ροπή 310 Nm, με αυτονομία 493 χλμ.
Δύο είναι τα πράγματα που βιώνεις οδηγώντας το ID.4.
To πρώτο είναι η απίστευτη ακτίνα στροφής, καθώς δεν υπάρχουν τα μηχανικά μέρη, κάτι που επιτρέπει στους μπροστινούς τροχούς να στρίψουν περισσότερο από ένα συμβατικό μοντέλο, και το δεύτερο η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα.
Αυτή η ησυχία σε συνδυασμό με την άμεση απόκριση του ηλεκτρικού συνόλου είναι κάτι που σου ανεβάζει τη διάθεση πίσω από το τιμόνι.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η περιμετρική ορατότητα, κάτι σημαντικό καθώς το ID.4 φέρει πλούσιες διαστάσεις. Η άνεση μεταξύ οδηγού-συνοδηγού σημείο αναφοράς με πολλές θήκες μικροαντικειμένων μεταξύ τους, αλλά γενικά η άνεση βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και για τους πίσω επιβάτες, ασχέτως σωματικής διάπλασης του οδηγού.
Παρά τις μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις, τα περισσότερα χλμ. τα γράψαμε εντός των τειχών. Όπου το ID.4 θα το χαρακτηρίζαμε ιδιαίτερα ευέλικτο, αλλά αυτή η ηρεμία –επαναλαμβάνουμε- μας κέρδισε. Φυσικά η βελόνα του Hi-Fi ήταν κολλημένη συνεχώς στους 104,9, στον Over FM, απολαμβάνοντας τον ήχο από το υψηλής απόδοσης Hi-Fi.
Το ID.4 έδειξε κατανάλωση ρεύματος 18.7 kWH/100 χλμ. έχοντας ενεργοποιήσει τη λειτουργία Β, που ανακτά ενέργεια.
Παρά το ελαφρύ μπροστινό μέρος το αυτοκίνητο είναι σταθερό μεν δεν σε προκαλεί όμως για απότομες αλλαγές πορείας, (φλερτάραμε πάντως με την τελική που βρίσκεται στα 160 χλμ./ώρα) αφού με το ID.4 δεν είναι για να «παλεύεις» με το τιμόνι αφού η ουσία βρίσκεται στη χαλαρότητα και στην άνεση, οδηγώντας κάτι ιδιαίτερο και φουτουριστικό.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 46.800 ευρώ χωρίς να έχει υπολογιστεί η έκπτωση από το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά».