Η παραγωγή αυτοκινήτων με το σήμα Moskvich, της μάρκας που κυριάρχησε στη σοβιετική εποχή, ξεκίνησε και πάλι στη Ρωσία.
Αυτό έγινε γνωστό, την Τετάρτη, από την κατασκευάστρια φορτηγών Kamaz.
Το μετονομασμένο πρώην εργοστάσιο της Renault στη Μόσχας, σε Moskvich, αναμένεται να παράγει 600 αυτοκίνητα μέχρι το τέλος του 2022, εκ των οποίων τα 200 θα είναι ηλεκτρικά. Τα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα για αγορά το Δεκέμβριο, ανέφερε δελτίο τύπου της Kamaz. Το σχέδιο του αυτοκινήτου θα είναι κινέζικο και πολύ διαφορετικό από το πάλαι ποτέ Moskvich.
Το εργοστάσιο αποτελεί μέρος μιας οκταετούς συμφωνίας με την Kamaz για την κατασκευή των οχημάτων εγχώριας παραγωγής. Το 2023 θα συναρμολογηθούν τουλάχιστον 50.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 10.000 θα είναι ηλεκτρικά, σύμφωνα με τη δήλωση, ακολουθούμενα από 100.000, το ένα πέμπτο των οποίων θα είναι επίσης ηλεκτρικά, το 2024.
Η επανεκκίνηση έρχεται, καθώς η Ρωσία προσπαθεί για μια σχετική αυτάρκεια, την ώρα που τα οικονομικά της χώρας συνεχίζουν να πνίγονται από τις δυτικές κυρώσεις και άλλες συνέπειες της απρόκλητης εισβολής της στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τα πρότυπα της βιομηχανίας, το εργοστάσιο δεν θα παράγει αυτοκίνητα με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, τα επόμενα δύο χρόνια. Το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη πχ, αναμένεται να παράγει περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα το 2022, ενώ το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Toyota στο Κεντάκι είναι ικανό να παράγει 550.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Ο δήμαρχος της Μόσχας, Σεργκέι Σομπιάνιν, ανακοίνωσε το Μάϊο ότι το εργοστάσιο θα χρησιμοποιηθεί για την επανεκκίνηση των διάσημων αυτοκινήτων, αφού η Renault πούλησε τα ρωσικά περιουσιακά της στοιχεία στο κράτος.
Ο Γάλλος κατασκευαστής κατείχε το πλειοψηφικό μερίδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας Avtovaz , προτού να το πουλήσει για ένα μόνο ρωσικό ρούβλι και με εξαετή δυνατότητα επαναγοράς. Η Renault Ρωσίας πωλήθηκε επίσης στο κράτος για το ίδιο συμβολικό ποσό.
Ο Σομπιάνιν είπε ότι η απόφαση να αναλάβει το εργοστάσιο της Renault ήταν μια κίνηση για τη διατήρηση χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, είχε δηλώσει ότι η απόφαση για την πώληση ήταν «δύσκολη αλλά απαραίτητη» και ήταν «η υπεύθυνη επιλογή απέναντι στους 45.000 εργαζομένους στη Ρωσία».
Η μάρκα αυτοκινήτων Moskvich ήταν πηγή υπερηφάνειας για την πρωτεύουσα της Ρωσίας μεταξύ 1946 και 2001, με το όνομα να μεταφράζεται σε «Μοσχοβίτης» ή «Ιθαγενής της Μόσχας», αλλά η δημοτικότητα των αυτοκινήτων εξανεμίστηκε μετά την πτώση του κομμουνισμού και της Σοβιετικής Ένωσης. Στη συνέχεια, η εταιρία πτώχευσε, το 2006.