Αδιάψευστοι μάρτυρες τα στοιχεία για την πορεία του Κάλε μέχρι τη στιγμή εκείνη που σήκωσε τον παγκόσμιο τίτλο:
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2022: Συνολικοί βαθμοί στο πρωτάθλημα: 255, Νίκες σε ειδικές διαδρομές: 69, Συνολικοί βαθμοί στην power stage: 50, Εκκινήσεις: 13, Πόντιουμ: 8, Νίκες : 6, Παγκόσμιοι τίτλοι : 2.
Ο νεώτερος όλων
Ο Ροβάνπερα έσπασε ένα απίστευτο ρεκόρ ή μάλλον …δύο. Από τη μια έγινε ο μικρότερος σε ηλικία οδηγός αγώνων, που κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο στο WRC και από την άλλη έφερε το βαρύτιμο τρόπαιο πίσω στην πατρίδα του, τη Φινλανδία, μετά από 20 πέτρινα χρόνια.
Τα τελευταία τρόπαια, τα είχαν φέρει οι Γκρένχολμ-Πιετιλάινεν οδηγώντας, τότε, για την Peugeot. O ψηλός δεν είχε καταφέρει να κατακτήσει ξανά τον τίτλο -οδηγώντας για την Ford- παρ’ όλο που έφτασε πολύ κοντά.
Ο Λεμπ κυριάρχησε τότε, για μια ολόκληρη δεκαετία, δίνοντας τα σκήπτρα, αμέσως μετά, στο συμπατριώτη του Σεμπαστιάν Οζιέ, για να γράψει και αυτός με χρυσά γράμματα σε ακόμα μια δεκαετία του WRC το ονοματεπώνυμό του. Για 20 χρόνια πάνω στο τρόπαιο με μια εξαίρεση -το 2019 που το κατέκτησε ο Τάνακ- η γλώσσα «χάραξης» των πρωταθλητών ήταν η γαλλική. ΄Ωσπου, φέτος, ήρθε η ώρα να πάρει το αίμα της πίσω η μεγάλη φινλανδική σχολή, που οι απόφοιτοι της έχουν γράψει ιστορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Ιστορικά ονόματα
Πάρτε μια γεύση: Χάνου Μίκολα, Τίμο Σάλονεν, Άρι Βάτανεν, Γιούχα Κάνκουνεν, Τόμι Μάκινεν, Μάρκους Γκρένχολμ, Μάρκου Άλεν. Ο τελευταίος είναι κυπελούχος, αλλά πολλοί τον λογίζουν για παγκόσμιο πρωταθλητή. 6+1, λοιπόν, δικαιώνουν την άποψη ότι η Φινλανδία είναι η πατρίδα των παγκόσμιων πρωταθλητών. Μπορεί να πέρασαν 20 χρόνια, αλλά, να που ο Κάλε ήρθε για να ταράξει τα νερά. Ο νεαρός Ροβάνπερα, γιος του Χάρι -βετεράνου οδηγού αγώνων-, ήταν έτοιμος από την παιδική του ηλικία για να κατακτήσει αυτόν τον τίτλο. Και το έκανε.
Α, θα ήταν παράλειψη να μη θυμίσουμε και πάλι πως τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος των συνοδηγών τον κατέκτησε ο Γιόνε Χάλτουνεν.
Διαβάστε ακόμα: