To 2017 ήταν η χρονιά που η Citroen «έριξε» στην αγορά την καινούργια γενιά του μοντέλου C3 με το οποίο γύριζε σελίδα, κυρίως σε ο,τι αφορά την αισθητική.
Το design στο πέρασμα των χρόνων είναι κάτι για το οποίο η Citroen ξεχωρίζει, με μερικές εξαιρέσεις, που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Airbump
Το C3 λοιπόν ήταν ένα έξυπνο σχεδιαστικά μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας με μήκος 3.996 χλστ. με εντυπωσιακή «μούρη» με τρείς σειρές φωτιστικών σωμάτων, και με τα προστατευτικά airbump, χαμηλά στις πόρτες, που είχαμε πρωτοδεί στο επίσης εντυπωσιακό cactus.
To αυτοκίνητο πέρα από τις διχρωμίες έκανε ένα τεράστιο άνοιγμα στην εξατομίκευση όπου πέρα από τους εξωτερικούς χρωματισμούς υπήρχε και μια μεγάλη σειρά από αξεσουάρ ώστε ο κάθε ιδιοκτήτης να δώσει το δικό του ύφος.
Κινητήρες βενζίνης PureTech και diesel BlueHDI κινούν το C3 το οποίο είναι διαθέσιμο μόνο με 5θυρο αμάξωμα.
Το 2020 υπέστη ένα διακριτικό face-lift διατηρώντας το στυλ του.
Το C3 ήταν και το «όπλο» της Citroen στο μαγικό κόσμο των αγώνων.
Το τελευταίο μοντέλο που συνδέει τη γαλλική εταιρία με το παγκόσμιο motorsport, καθώς το C3 WRC ήταν το μοντέλο με το οποίο συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι μέχρι και το 2019.
…και μετά ήρθε η Stellantis, η εταιρία που δημιουργήθηκε από τον γάμο των εταιριών PSA/FCA και η συμμετοχή πέρασε στα ντουλάπια της ιστορίας.
Συνεχίζει όμως να δίνει το «παρών» με την έκδοση C3 Rally2 με ιδιωτικές ομάδες που υποστηρίζονται από την εταιρία.
Είναι τελικά πρόκληση η νέα ιδέα της Citroen στα city-car με το Ami (video)
Το C3 κατασκευάζεται σε δύο εργοστάσια της PSA. Στην ουσία σε ένα, στην Τρνάβα της Σλοβακίας καθώς το άλλο εργοστάσιο βρίσκεται στο Ιραν για εγχώρια κατανάλωση.
Στην Τρνάβα λοιπόν η παραγωγή γιόρτασε το εκατομμυριοστό C3.
Ένα γαλαζωπό C3 με τον αριθμό παραγωγής 1.000.000 ήταν το μοντέλο-ορόσημο στη μέχρι τώρα καριέρα του γαλλικού μοντέλου.
Να σημειωθεί ότι το C3 έχει κατακτήσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2017 για την Ελλάδα».