Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας (πανδημία) επιστρέφει και πάλι στην πρωτεύουσα της παγκόσμιας ωρολογοποιίας.
Έχει προγραμματιστεί για τις 28 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου 2024, με την 26η να είναι η press day ώστε τα νέα να κυκλοφορήσουν μέσα από τα διεθνή ΜΜΕ, και η 27η για τους VIP με προσκλήσεις.
Αλλά τα νέα δεν είναι και τόσο ευχάριστα καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η άλλοτε Νο1 έκθεση αυτοκινήτων όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και του κόσμου από πλευράς image, θα χαρακτηριστεί από την απουσία των μεγάλων εταιριών, κυρίως γερμανικών.
Σαλόνι αυτοκινήτου Γενεύης: Σημαντικές απουσίες που προβληματίζουν
Ήδη οι εταιρίες BMW, Mercedes, Volkswagen δε θα συμμετέχουν στην έκθεση του 2024.
Ενώ σε αυτό το πλαίσιο να προσθέσουμε τις εταιρίες Smart, Mini, Audi, Bentley και Lamborghini, ενώ η πιθανότητα να συμμετέχουν Porsche, Skoda και Cupra παραμένει πολύ χαμηλή.
Αμφίβολη είναι η συμμετοχή της Stellantis με τις παραδοσιακές μάρκες, Citroen, Peugeot, Opel, DS, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth.
Ενδεχομένως να δώσει έμφαση στην παρουσία της Leapmotor, της κινέζικης εταιρίας κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, όπου πριν από λίγα 24ωρα ανακοινώθηκε ότι ο όμιλος Stellantis επένδυσε 1.5 δις Ευρώ για να αποκτήσει κάτι περισσότερο από το 20% των μετοχών.
Μιας εταιρία που ο επικεφαλής της Stellantis, o δαιμόνιος Πορτογάλος Κάρλος Ταβάρες, σκέπτεται την αγορά της Ευρώπης με τα φθηνά (;) αυτά κινέζικα οχήματα.
Ο βασικός λόγος που οι εταιρίες δεν δείχνουν πλέον ενδιαφέρον για τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων είναι ένα ευρύτερο πλαίσιο αναδιοργάνωσης κόστους και διαχείρισης εκδηλώσεων.
Για παράδειγμα, η BMW έχει γνωστοποιήσει ότι δεν λαμβάνει πλέον μέρος στις εκθέσεις κάτω από τη γνωστή μορφή διεξαγωγής, όπου εκτός από τη Γενεύη δεν θα είναι και στις αντίστοιχες εκθέσεις σε Παρίσι και Ντιτρόιτ, και θα στραφούν στο online streaming και στην πλατφόρμα NextGen.
Να θυμίσουμε ότι το 2023 η έκθεση της Γενεύης «μετακόμισε» στο Κατάρ, όπου τα αυτοκίνητα τα οποία υπήρχαν εκεί δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με αυτά που οι αυτοκινητοβιομηχανίας αποκαλύπτουν και παρουσιάζουν στις εκθέσεις της Ευρώπης, και ας πέρασαν 180.000 επισκέπτες από της έκθεση στο Κατάρ.
Και ποιοι θα είναι τελικά οι συμμετέχοντες στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης το 2024.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από τους διοργανωτές, υπάρχει προσδοκία για μια σειρά από παρουσίες μεταξύ 30 και 40, με την τελική λίστα συμμετεχόντων να δημοσιεύεται ένα μήνα πριν την έναρξη της εκδήλωσης.
Προς το παρόν, σίγουρα υπάρχει μόνο ο όμιλος Renault, ο οποίος έχει ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή του και στο Παρίσι, ενώ γίνονται εργασίες για μια ισχυρή εκπροσώπηση των κύριων κινεζικών εμπορικών σημάτων, που έχουν αρχίσει με πάθος να φλερτάρουν με την αγορά της Ευρώπης.
Η «επιστροφή» λοιπόν στο PalExpo μετά από 4 χρόνια απουσίας, δείχνει ότι ο δρόμος έχει πολύ ανηφόρα, παρά το γεγονός ότι η έκθεση το 2024 θα γιορτάσει τα 100 χρόνια.
Αλλάζουν τα πράγματα, αλλάζει ο κόσμος, αλλάζουν οι συνήθειες ακόμα και για το Geneva International MotorShow.
Μια έκθεση που έχει χαρακτηριστεί ως η καλύτερη στην Ευρώπη, ο χώρος απέχει γύρω στα 15 λεπτά με τα πόδια από το αεροδρόμιο, ενώ η Γενεύη με τη λίμνη και τον εμβληματικό πίδακα με το νερό να εκτινάσσεται σε ύψος άνω των 100 μέτρων αποτελεί πρόκληση, ενώ το βράδυ είναι μαγική.
Από την άλλη είναι ο μόνος τρόπος για τον καταναλωτή να δει από κοντά το αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει, να συγκρίνει, να ρωτήσει, να μάθει και να αποφασίσει, καθώς πλέον το σερβιρισμένο «φαγητό» από τις εταιρίες όπως αυτές θέλουν, δεν είναι καθόλου εύπεπτο για τους καταναλωτές.
Μπορεί οι εκθέσεις, ειδικά οι ευρωπαϊκές να έχουν υψηλό κόστος, αλλά ο σνομπισμός των εταιριών προς τους καταναλωτές με τη μη συμμετοχή τους, όπως λέει και ο σοφός οδεύει προς άγνωστους ατραπούς για την αγορά αυτοκινήτου…