Το Σάββατο 14 Μαΐου, και ώρα 17:17 η ΟΜΑΕ ανάρτησε στον ιστότοπο της Ομοσπονδίας ανακοίνωση με τίτλο «τα τεκτενόμενα στους αγώνες αναβάσεων και ράλι», όπου στο τέλος μπορείτε να διαβάστε για τις θέσεις και τις αλλαγές, καθώς από τις «κινήσεις» όλα δείχνουν ότι η 5μελής επιτροπή έχει κερδίσει τη μάχη απέναντι στην ΟΜΑΕ.
Μάλιστα, Σάββατο απόγευμα η ανακοίνωση. Όχι ότι είναι απαγορευτικό, αλλά επ’ ουδενί δεν είναι κατάλληλη η μέρα και η ώρα, τη στιγμή μάλιστα που δεν υπάρχει ενημέρωση στα ΜΜΕ (εκτός εάν έγινε επιλεκτικά).
Αλλά γιατί να έγινε αυτό τέτοια ημέρα και αυτήν την ώρα, εντελώς στα «κρυφά», τι στιγμή που η ΟΜΑΕ θέλει διακαώς να ξεκινήσουν οι αγώνες, αφού κομβικό σημείο είναι το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Η ΟΜΑΕ δείχνει πελαγωμένη, με έναν διαρκή πονοκέφαλο, που δεν είναι άλλος από το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, με ημερομηνία διεξαγωγής 4-5 Ιουνίου.
Με αστοχία στη συνέντευξη Τύπου, όπου εξελίχθηκε σε μάζωξη φίλων και αγωνιζόμενων, για να δείχνει η αίθουσα ότι έχει κόσμο στην κάμερα του Cosmote TV, που είναι χορηγός επικοινωνίας, καθώς οι εκπρόσωποι του Τύπου δεν ήταν περισσότεροι από τα δάχτυλα του ενός χεριού.
Μάλιστα δύο εβδομάδες πριν τη διεξαγωγή του αγώνα, το σύστημα δεν έχει ανεβάσει τις μέχρι τώρα συμμετοχές για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ μέσα σε όλα αυτά ήρθε η ματαίωση του ράλι Κορίνθου, και για να συνεχίσουμε στο πρόγραμμα που αναγράφει ότι στις 28-29 Μάιου είναι προγραμματισμένη η ανάβαση Κύμης, για το ομώνυμο πρωτάθλημα, μια εβδομάδα πριν το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Ο Σ.Ο.Α.Α. με επιστολές καλεί τους αγωνιζόμενους να βάλουν μπροστά τα μοτέρ ώστε οι αγώνες να ξεκινήσουν ύστερα από τις ανακοινώσεις της ΟΜΑΕ.
Αυτό φυσικά θα το αποφασίσουν οι αγωνιζόμενοι, που πλέον έχουν δείξει τη πυγμή τους απέναντι στην ΟΜΑΕ, η οποία δύο εβδομάδες πριν τη διεξαγωγή του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις δεν έχει ανακοινώσει εάν υπάρχει χορηγός, οικονομικός υποστηρικτής δηλαδή, για έναν ακριβό αγώνα, με παρατηρητή FIA και σε εντελώς διαφορετικές διαδρομές από τον αγώνα regularity που είναι σε άσφαλτο, ενώ στην κατηγορία sporting (η γρήγορη κατηγορία με αντίπαλο τα χρονόμετρα στις Ειδικές Διαδρομές) διεξάγεται μόνο σε χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές. .
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο αγώνας πρέπει να γίνει για πολλούς λόγους και μάλιστα με επιτυχία.
Παρά το γεγονός ότι δε θυμίζει με τίποτα διεθνή «συνάντηση», αλλά ελληνικό αγώνα για το πρωτάθλημα των Ιστορικών, πρέπει να στεφθεί με επιτυχία, και η επιτυχία ξεκινάει αρχικά με τις συμμετοχές και στη συνέχεια με την οργάνωση καθώς το παιχνίδι της προβολής έχει χαθεί .
Οι επόμενες ημέρες είναι στην κόψη του ξυραφιού, με τον υδράργυρο να σκαρφαλώνει στα ύψη για την εποχή.
ΥΓ. θα ανακοινωθεί άραγε ο ισολογισμός του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις
Η ανακοίνωση της ΟΜΑΕ: .
Τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αναταραχή στις τάξεις κάποιων μορφών αγώνων, και συγκεκριμένα στους αγώνες Αναβάσεων και Rally. Σε συνέχεια αυτών, η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος αναφέρει τα εξής:
1. Η Ομοσπονδία ανακοίνωσε επανειλημμένα κατά το προηγούμενο διάστημα διευκρινίσεις σε σχέση με τους τεχνικούς κανονισμούς και τους κανονισμούς διεξαγωγής των αγώνων, πάντα με τη συνεργασία του ΣΟΑΑ και του ΣΟΑΑΒΕ.
2. Άκουσε τις απόψεις και συζήτησε με τους συνδέσμους οδηγών αγώνων, δεδομένου ότι εκπρόσωποί τους συμμετέχουν στο ΔΣ και την ΕΠΑ της ΟΜΑΕ.
3. Ανέστειλε χρονικά την εφαρμογή των κανονισμών, προκειμένου οι όποιες αλλαγές να γίνουν ομαλά για αγωνιζόμενους και μηχανικούς.
Αποτέλεσμα όλων των συζητήσεων της ΟΜΑΕ-ΕΠΑ με τους Συνδέσμους ΣΟΑΑ και ΣΟΑΑΒΕ, το διάστημα των προηγούμενων μηνών, είναι οι παρακάτω τροποποιήσεις οι οποίες αποτυπώνονται με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια.
Α. ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΨΙΛΟΝ
Με κίτρινο όσα ισχύουν στον τεχνικό κανονισμό της Ομάδας Ε 2022 με μπλε οι τροποποιήσεις
Αρθρο 1, Παράγραφος 2
Η μετάβαση ενός αυτοκινήτου από τις ομάδες Α ή / και Ν στην ομάδα Ε επιτρέπεται (δεν επιβάλλεται όμως) όταν το αυτοκίνητο συμπληρώσει δεκατέσσερα δεκαοκτώ (14) (18) έτη από την έκδοση του βασικού Δ.Α. της ομάδας Α (λαμβανομένης υπόψην της 31/12 του έτους συμπλήρωσης δηλ. αν το βασικό Δ.Α. έχει εκδοθεί στις 1/4/2000 η μετάβαση στην ομάδα Ε επιτρέπεται από την 1/1/2015 2019). Αυτό ασχέτως αν το βασικό Δ.Α. έχει πάρει παρατάσεις ισχύος του από τη FIA, που αυξάνουν την ισχύ του πέραν των 14 18 ετών.
Έλεγχος της τεχνικής λίστας μοντέρνων αυτοκινήτων Α,Ν,Ε,R,Rally,T 2022, σύμφωνα με τις λίστες παρατάσεων των Δ.Α. της FIA.
Άρθρο 1, Παράγραφος 4
Δεν επιτρέπεται η μετάβαση ενός αυτοκινήτου στην ομάδα Ε εφόσον το Δ.Α. έχει λήξει μετά την 31/12/2020 περιλαμβανομένης και της όποιας παράτασης.
Εξαιρούνται όσα αυτοκίνητα έχουν ήδη τροποποιήσει τα αυτοκίνητα τους και έχουν μεταβεί στην ομάδα Ε. Δίνεται η δυνατότητα δήλωσής τους έως 30/6/2022, πχ Opel Astra opc, Honda Civic Type R.
Άρθρο 2, παράγραφος 3
Επίσης, δεν επιτρέπεται η μετάβαση στην ομάδα Ε των ακόλουθων αυτοκινήτων:
Όλα τα αυτοκίνητα > 1600 cc και ≤ 2000 cc που το δελτίο αναγνώρισής τους συμπεριλαμβανομένων των παρατάσεων έχει λήξει μεταξύ 01/01/2015 και 31/12/2020.
(Δίνεται η δυνατότητα να εκδώσουν Δ.Τ.Τ με τις παραπάνω προϋποθέσεις έως 31/08/2022)
Όλα τα αυτοκίνητα ομάδας R δηλ. που διαθέτουν επέκταση “VK-R” του Δ.Α.
Ολα τα αυτοκίνητα Kit Car > 1400 cc και ≤ 1600 cc και τα αυτοκίνητα που
είναι όμοιο μοντέλο με τα Kit Car (π.χ. Peugeot 106), που διαθέτουν επέκταση “VK” του Δ.Α και το αρχικό Δ.Α. έχει εκδοθεί μετά την 01/01/1997. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα μπορούν να συμμετέχουν στην κατηγορία Ε με τις ακόλουθες προϋποθέσεις :
α) Πρέπει να είναι σύμφωνα με τον αντίστοιχο τεχνικό κανονισμό της ομάδος Α και το Δ.Α. .
β) Αυτοκίνητα για τα οποία εκδόθηκε ΔΤΤ έως 31/12/2021 και συμμετείχαν σε αγώνες με τις ελευθερίες του Τ.Κ. ομάδος Ε 2021 συνεχίζουν και συμμετέχουν στην ομάδα Ε αλλά με την προϋπόθεση να είναι σύμφωνα με τον τεχνικό κανονισμό της ομάδος Α ως προς το ελάχιστο βάρος και την διάσταση των ελαστικών. Δίνεται η δυνατότητα να εκδώσουν Δ.Τ.Τ με τις παραπάνω προϋποθέσεις από 01/01/2022 έως 28/02/2022.
(Δίνεται η δυνατότητα να εκδώσουν Δ.Τ.Τ με τις παραπάνω προϋποθέσεις έως 31/08/2022)
Από την 01/03/2022 δεν θα εκδίδεται ΔΤΤ στα ανωτέρω αυτοκίνητα που να αφορά την ομάδα Ε.
Από την 1/9/2022 δεν θα εκδίδεται ΔΤΤ στα ανωτέρω αυτοκίνητα που να αφορά την ομάδα Ε.
Από 1/1/2024 δημιουργείται η F2/Ε για τα δικίνητα αυτοκίνητα έως 2000 cc της Ομάδας ΕΨΙΛΟΝ, έως τότε προσμετρούν στην F2 όπως ισχύει.
Β. ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Εκπρόσωποι των Ιστορικών αυτοκινήτων θα είναι τα δύο μέλη των Επιτροπών Ράλλυ και Αναβάσεων με την προσθήκη ενός επιπλέον έμπειρου προσώπου που θα χαίρει της εκτίμησης του χώρου των Ιστορικών.
Γ. ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ–ΘΕΡΜΑΝΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Τα θερμαντικά μέσα των ελαστικών επιτρέπονται για το έτος 2022. Θεσπίστηκε το warm up ως χώρος διαδρομής και με μέτρα ασφαλείας αγωνιστικής διαδρομής, για να διευκολύνει τους αγωνιζόμενους. Η αποσαφήνιση της διαδικασίας εκκίνησης θα συζητηθεί εκ νέου με τους συνδέσμους ΣΟΑΑ και ΣΟΑΑΒΕ εντός των επόμενων τριών μηνών και σίγουρα μετά από δύο τουλάχιστον αναβάσεις. Η εμπειρία διοργανωτών και αγωνιζόμενων θα θέσει τις βάσεις της συζήτησης. Ό Αλυτάρχης του αγώνα μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις οι οποίες θα εξυπηρετούν την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα.
Δ. ΑΥΞΗΣΗ ΠΑΡΑΒΟΛΩΝ
Η Ομοσπονδία έκανε αποδεκτό το αίτημα των συνδέσμων ΣΟΑΑ και ΣΟΑΑΒΕ και μείωσε την αύξηση των παραβόλων κατά το ήμισυ. Στόχος της Ομοσπονδίας είναι να περιφρουρήσει την ασφάλεια των αγώνων και να στοχεύσει δυναμικά στην προβολή τους.
Η ΟΜΑΕ-ΕΠΑ θεωρεί παράγοντες του μηχανοκίνητου αθλητισμού τους αγωνιζόμενους, την πολιτεία, τα σωματεία-μέλη της, τους μηχανικούς, τους εμπόρους αγωνιστικών ειδών, τους χορηγούς, τους φίλους και θεατές, τις εκατοντάδες των στελεχών των αγώνων, τις τοπικές κοινωνίες, τους δημοσιογράφους, τους φωτογράφους, τις περιφέρειες και τους Δήμους.
Με σεβασμό στο σύνολο των 3.141 ενεργών αγωνιζόμενων, στο θεσμικό πλαίσιο, όπως αυτό ορίζεται από τους νόμους και τις διατάξεις της χώρας μας, στους κανονισμούς της FIA, κυρίως στα μέτρα ασφαλείας αγωνιζομένων και θεατών και πάνω από ΟΛΑ, στην ιδανική συγκυρία για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως αυτή εκφράσθηκε από την πολιτεία με τις παρεμβάσεις και τις πρωτόγνωρες επιτυχίες σε διεθνές επίπεδο στην ιστορία του motorsport στη χώρα μας, ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ να δώσουν όλη τους την ενέργεια και να συμμετάσχουν όλοι, από το δικό τους τομέα, στους αγώνες Αναβάσεων και Rally.