Μια από τις βασικότερες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων είναι η υπερβολική ταχύτητα που αναπτύσσουν οι οδηγοί.
Η Volvo ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που αποφάσισε στις αρχές του 2020 να περιορίσει ηλεκτρονικά τη μέγιστη ταχύτητα όλων των οχημάτων της στα 180 χλμ./ώρα. Η σουηδική εταιρεία επιθυμεί να μην υπάρχει κανένας σοβαρός τραυματισμός ή απώλεια ζωής από δικό της όχημα που εμπλέκεται σε τροχαίο ατύχημα.
Το παράδειγμα της Volvo για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας φαίνεται ότι είναι διατεθειμένες να ακολουθήσουν η Renault και η θυγατρική της Dacia. Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, Luca de Meo, δήλωσε στους μετόχους κατά τη διάρκεια συνάντησης στο Παρίσι την περασμένη εβδομάδα, ότι η υψηλή ταχύτητα είναι ο κύριος λόγος που πολλοί άνθρωποι αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο.
Στο πλαίσιο αυτό επιθυμία του είναι να τοποθετηθεί εργοστασιακός «κόφτης» στα νέα Renault και Dacia, ώστε να μη μπορούν να ξεπεράσουν το τεχνητό φράγμα των 180 χλμ./ώρα. Κομβικό ρόλο στο στόχο αυτό θα παίξει το σύστημα ονόματι “Safety Coach”, το οποίο θα παρακολουθεί με κάμερα τα τοπικά όρια ταχύτητας και τις συνθήκες στους δρόμους, ώστε αυτόματα να προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα του οχήματος.
Renault Captur 1.0 TCe LPG: Mε δυο καύσιμα δε σταματάς να ταξιδεύεις
Προς το παρόν δεν είναι γνωστό πότε θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται αυτό το μέτρο στα νέα Renault και Dacia. Αναρωτιέται όμως κανείς κατά πόσο αποδοτικό θα είναι αυτό το μέτρο. Αρχικά να πούμε ότι βελτιωτικοί οίκοι μπορούν να καταργήσουν τον εργοστασιακό «κόφτη» της τελικής ταχύτητας.
Οποιοδήποτε όχημα συγκρουστεί με 150, 160, 170 ή 180 χλμ./ώρα είναι πάρα πολύ δύσκολο να επιβιώσουν οι επιβάτες τους. Μήπως το όριο ταχύτητας στα αυτοκίνητα πρέπει να μειωθεί ακόμα περισσότερα; Π.χ στα 100 χλμ./ώρα. Επίσης πρέπει να αναρωτηθούμε αν σκοτώνουν τα γρήγορα αυτοκίνητα από μόνα τους ή φταίνε αποκλειστικά οι επιπόλαιοι οδηγοί που μετατρέπουν δημόσιους δρόμους σε πίστες;