Το Τεχνικό Κέντρο της Seat που βρίσκεται στο Μαρτορέλ παρουσίασε το πρώτο του έργο το Δεκέμβριο του 1975.
Ο λόγος για το 1200 Sport, το οποίο ήταν ένα μικρό δίπορτο τετραθέσιο coupe, είχε την υπογραφή του Ιταλού σχεδιαστή Άλντο Σεσάνο, ενώ το αμάξωμα του κατασκευάστηκε από την Inducar.
Το 1200 Sport διακρίνονταν για το συντελεστή οπισθέλκουσας τoυ (Cd), ο οποίος ήταν 0,37. Το Τεχνικό Κέντρο ήταν περήφανο καθώς κατάφερε να «μεταμοσχεύσει» τον κινητήρα του Seat 124 στο εμπρός τμήμα του νέου 1200 Sport δίνοντας του κλίση 16 μοιρών.
Από το συγκεκριμένο τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.197 κ.εκ. το 1200 Sport πήρε το όνομά του. Απέδιδε 67 ίππους και 90 Nm ροπής, ενώ συνεργάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων, το οποίο μετέδιδε την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με βάρος 805 κιλά το 1200 Sport μπορούσε να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 14,5 δευτ. και να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 157 χλμ./ώρα. Το 1977 έκανε πρεμιέρα το ισχυρότερο και πιο σπορ Seat 1430 Sport με κινητήρα 1.438 κ.εκ., απόδοσης 77 ίππων και 111 Nm ροπής, ενώ μπορούσε να φτάσει τα 164 χλμ./ώρα.
Το ψευδώνυμο “Bocanegra”, που στα ισπανικά σημαίνει μαύρο στόμα, προήλθε από την όψη του, καθώς ο προφυλακτήρας δημιουργούσε ένα ενιαίο μαύρο πλαίσιο με το χείλος του εμπρός καπό, το οποίο «αγκάλιαζε» τα εμπρός τετράγωνα φωτιστικά σώματα και τη μάσκα. To 2008 η Seat παρουσίασε στο Σαλόνι της Γενεύης το πρωτότυπο Bocanegra, το οποίο τιμούσε το ιστορικό 1200 Sport με το μαύρο μπροστινό του τμήμα.
Από το Φεβρουάριο του 1976 μέχρι το Σεπτέμβριο του 1979 η Seat κατασκεύασε 19.322 συνολικά 1200 Sport και 1430 Sport. Διευκρινίζεται ότι τα δυο τρίτα όλης της παραγωγής προέρχονται από το 1200 Sport.
Γιώργο, χαίρομαι για την πρώτη (πιθανά στον Ελλαδικό χώρο) αναφορά στο SEAT 1200/ 1438 sport. Σχεδόν κανένας δεν το ήξερε ούτε στην εποχή του… πόσο μάλιστα σήμερα! Σχεδιαστικά, πριν το πάρει η SEAT, έχω την εντύπωση πως προοριζόταν σαν αντικαταστάτης του NSU, για αυτό τον λόγο έχει και τα “ξαπλωμένα Π” στο πίσω μέρος.
Ένας συνδυασμός από 127 – 128 3p – 124 – Autobianchi (μπροστινά αμορτισερ) – Lancia (χερούλια)
Πρωτοποριακό για την εποχή του… με πρεσαριστά τα τζάμια, αντί για λάστιχα!!!
Είμαι κάτοχος ενός τέτοιου… & αντιμετωπίζω τρομερό πρόβλημα ανταλλακτικών. π.χ. 90 χιλιόμετρα για να βρω πλατίνες – Ιδιοκατασκευή με ακρυλικά για το “ξαπλωμένα Π” κλπ κλπ κλπ
Επειδή,
ασχολησε με τον συγκεκριμένο τύπο… θα ήθελα να σε παρακαλέσω …ΑΝ γνωρίζεις κάποιον ή κάποιους για όλο το σετ ΦΛΑΝΤΖΕΣ & ΒΙΔΕΣ ΚΕΦΑΛΗΣ. Το ίδιο σετ φορούσε & το SEAT RONDA 1430 του 1981-185 & κάποια τελευταία FIAT 124.2
Φαντάζομαι, πως μπορεί να σε έπρηξα…
αλλά σκέψου, ένα τέτοιο μοναδικό κουκλάκι ότι δεν θα μπορεί να ξανακυλήσει!!!
Ακόμα κι αν η αξία του είναι τίποτα, είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟ!!!
Γιώργο, χαίρομαι για την πρώτη (πιθανά στον Ελλαδικό χώρο) αναφορά στο SEAT 1200/ 1438 sport. Σχεδόν κανένας δεν το ήξερε ούτε στην εποχή του… πόσο μάλιστα σήμερα! Σχεδιαστικά, πριν το πάρει η SEAT, έχω την εντύπωση πως προοριζόταν σαν αντικαταστάτης του NSU, για αυτό τον λόγο έχει και τα “ξαπλωμένα Π” στο πίσω μέρος – λογικά για εξαερισμό, ίσως λόγω πίσω κινητήρα.
Ένας συνδυασμός από 127 – 128 3p – 124 – Autobianchi (μπροστινά αμορτισερ) – Lancia (χερούλια)
Πρωτοποριακό για την εποχή του… με πρεσαριστά τα τζάμια, αντί για λάστιχα!!!
Είμαι κάτοχος ενός τέτοιου… & αντιμετωπίζω τρομερό πρόβλημα ανταλλακτικών. π.χ. 90 χιλιόμετρα για να βρω πλατίνες – Ιδιοκατασκευή με ακρυλικά για το “ξαπλωμένα Π” κλπ κλπ κλπ (το ένα το έκλεψαν – τό άλλο το έσπασαν)
Επειδή,
ασχολησε με τον συγκεκριμένο τύπο… θα ήθελα να σε παρακαλέσω …ΑΝ γνωρίζεις κάποιον ή κάποιους για όλο το σετ ΦΛΑΝΤΖΕΣ & ΒΙΔΕΣ ΚΕΦΑΛΗΣ. Το ίδιο σετ φορούσε & το SEAT RONDA 1430 του 1981-185 & κάποια τελευταία FIAT 124.2
Φαντάζομαι, πως μπορεί να σε έπρηξα…
αλλά σκέψου, ένα τέτοιο μοναδικό κουκλάκι ότι δεν θα μπορεί να ξανακυλήσει!!!
Μπορεί να μην έχει αξία… αλλά είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟ!!!