Αναμφισβήτητα ανάμεσα στο Seat 1400 και στο σύγχρονο Leon υπάρχει ένα χάσμα γενεών, καθώς τα χωρίζουν σχεδόν επτά δεκαετίες.
Η ισπανική εταιρεία έφερε κοντά το εμβληματικό Seat 1400 και το νέο Leon για να μας δείξει ότι η τεχνολογία έχει προχωρήσει με αλματώδεις ρυθμούς, όχι όμως γενικά, αλλά ειδικά σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι.
Αγγίζοντας την τεχνολογία
Τα τελευταία δέκα χρόνια οι οθόνες έχουν εισβάλει και κατακτήσει τις ζωές μας μέσα από τα smartphones, τα tablet, τα smartwatch και τα laptop. Τα αυτοκίνητα δεν αποτέλεσαν εξαίρεση, καθώς πλέον από κανένα δεν απουσιάζει η κεντρική οθόνη αφής, από την οποία ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται σχεδόν κάθε λειτουργία.
Το θρυλικό Seat 1400 ούτε που μπορούσε να φανταστεί τότε ότι οι απόγονοι του θα διαθέτουν οθόνες και μάλιστα αφής. Στο σπαρτιάτικο ταμπλό του ακόμα και το ραδιόφωνο άνηκε στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Εξέλιξη
Με το πέρασμα των χρόνων η κεντρική κονσόλα στα αυτοκίνητα εμπλουτίστηκε με ραδιόφωνα που είχαν ψηφιακές ενδείξεις, ενώ άρχισαν να πολλαπλασιάζονται τα κουμπιά και οι διακόπτες. Σήμερα οι οθόνες αφής τα «απορροφούν» από την κεντρική κονσόλα συμβάλλοντας σημαντικά στην εργονομία και στο μινιμαλισμό.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε σύγκριση με το προηγούμενο Leon η τέταρτη γενιά του έχει περίπου 20 κουμπιά λιγότερα, ενώ έχουν διατηρηθεί μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
Σύμφωνα με τη Seat η οθόνη αφής 10 ιντσών του νέου Leon περιλαμβάνει έως 2.000 εικονίδια, τα οποία είναι ειδικά σχεδιασμένα για κάθε λειτουργία του οχήματος. Το μενού της οθόνης αφής είναι αποτέλεσμα εργασίας τεσσάρων ετών, ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος προσανατολισμός και η αποτελεσματικότερη αλληλεπίδραση.
Η αρχική οθόνη διαθέτει τρία πλήρως προσαρμόσιμα πεδία, μια γραμμή εφαρμογών και άμεση πρόσβαση στον έλεγχο του κλιματισμού. Η οθόνη αφής πλέον είναι ψηλότερα τοποθετημένη, παράλληλα σχεδόν με το τιμόνι, ώστε τα χέρια του οδηγού να μη χρειάζεται να «διανύσουν» μεγάλη απόσταση.
Στο μέλλον οι οδηγοί θα μπορούν να επικοινωνούν με τα συστήματα πολυμέσων του αυτοκινήτου, όχι μόνο μέσα από τις οθόνες αφής, αλλά μέσω διαλόγου και φωνητικών εντολών.
Τέλος, για την ιστορία να πούμε ότι το Seat 1400 έκανε πρεμιέρα το μακρινό 1953. Στο εργοστάσιο Zona Franca παράγονταν μόλις πέντε Seat 1400 την ημέρα, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 98.978.
Δείτε ακόμα