Είναι η εποχή που η ηλεκτροκίνηση συγκεντρώνει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας.
Είναι κάτι καινούργιο στη χώρα μας που αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον με τα κίνητρα της πλατφόρμας «Κινούμαι ηλεκτρικά» που έχει θεσπίσει το υπουργείο (διαβάστε εδώ).
Το πρώτο λοιπόν ηλεκτρικό μοντέλο της Seat ήταν το Toledo που εμφανίστηκε αποκλειστικά για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992.
Το αυτοκίνητο είχε 16 μπαταρίες μολύβδου που αύξησαν το βάρος του από 1.015 κιλά στα 1.545 κιλά, με αυτονομία 55 χλμ.
Το Toledo, το οποίο για τις ανάγκες των αγώνων ήταν εξοπλισμένο με φαξ και τηλέφωνο και με ξύλινες επενδύσεις, άνοιγε το δρόμο στους μαραθωνοδρόμους κατά την τελευταία ημέρα των Ολυμπιακών Αγώνων.
Το ηλεκτρικό Toledo είναι ένα από τα 16 ξεχωριστά μοντέλα στην 70χρονη ιστορία της Seat.
Το 1956 ξεκινάει η ιστορία των ξεχωριστών Seat με το 1.400 Visitas . Χωρίς πόρτες, χωρίς οροφή, το 1400 Visitas ήταν ιδανικό για τη μεταφορά επιφανών επισκεπτών του εργοστασίου. Κατασκευάστηκε από τους ίδιους υπαλλήλους παραγωγής της σειράς (1.400), και ανακατασκευάστηκε το 2005, από πρώην συνταξιούχους υπαλλήλους της Seat.
To 1964 μικρό Seat 600 ήταν η βάση για το Savio. Η ιταλική εταιρεία Carrozzeria Savio έθεσε σε εφαρμογή τον εκπληκτικό σχεδιασμό του Pietro Frua. Αποτελείται από ένα μίνι βαν με τρεις σειρές καθισμάτων, σε μεταξόνιο μόλις 2 μέτρων, που επιτρέπει στο Savio να κινείται εύκολα κατά μήκος των γραμμών συναρμολόγησης. Η γυάλινη οροφή προσφέρει μεγάλη ορατότητα, αλλά κατόπιν αιτήματος της εταιρίας, ο ιταλικός οίκος το έκανε ακόμα πιο αποκλειστικό. Η οροφή είχε τη δυνατότητα να αφαιρεθεί.
Ένα κίτρινο 124 είναι το Seat με αριθμό παραγωγής 1.000.000 μονάδες
Το 1982 οι τεχνικοί της Seat δουλεύοντας ασταμάτητα για ένα 24ωρο ετοιμάζουν ένα όχημα βασισμένο στο Panda αποκλειστικά για τον Πάππα, καθώς το επίσημο αυτοκίνητο του Πάππα δεν χωρούσε στα στάδια της Ρεαλ και της Μπαρτσελόνα. Αφαίρεσαν τη οροφή, τα τζάμια και τοποθέτησαν μια δομή, όπου ο Πάππας μπορούσε να κρατήσει με το ένα χέρι και με το άλλο να χαιρετάει. Δεν ήταν θωρακισμένο και χρησιμοποιήθηκε μόνο μέσα στα στάδια για λόγους ασφαλείας.
Το 1968 κυκλοφόρησε το πιο αποκλειστικό Ibiza , το Ibiza Rey ή Ibiza King, αφιερωμένο στο Βασιλιά Φελίπε Στ΄.
Την ίδια εποχή ένας γενναιόδωρος καλλιτέχνης δημιούργησε ένα άλλο αποκλειστικό μοντέλο της Seat, το Leon Cupra “Pies Descalzos”. Ονομάστηκε από το ίδρυμα απροστάτευτων παιδιών στη Λατινική Αμερική που δημιουργήθηκε από την κολομβιανή τραγουδίστρια Shakira. Tο αυτοκίνητο ήταν επίσης γνωστό ως Sεατ Leon Shakira, καθώς ήταν διακοσμημένο σύμφωνα με τις προτιμήσεις της καλλιτέχνιδος σε χρώμα «λουλακί-βιολετί». Η μία από τις δύο μονάδες βρίσκεται στο μουσείο της Seat.
Το 1982 παρουσιάστηκε το Seat Ronda, ένα μοντέλο που είχε σαν βάση το Ritmo το οποίο αναπτύχθηκε μαζί με τον Rayton Fissore.
Όμως έμοιαζε με το ιταλικό Ritmo και η ιστορία πήγε στα δικαστήρια. Η Seat για να πείσει τα δικαστήρια ότι το Ronda ήταν ένα πραγματικό Seat παρουσίασε τις διαφορές βαμμένο σε κίτρινο χρώμα
Το Seat Marbella Pick Up ήταν μια απλούστερη και πιο εφικτή έκδοση από το Marbella Playa, που όμως δεν ακολούθησε το δρόμο της παραγωγής ούτε στην παραγωγή.
Το 1986 η Seat παρουσιάζει το Ibiza “bimotor” με δύο μοτερ 1.5 λίτρων απόδοσης 300 ίππων
Ο Ζορντί Ζενέ πίσω από το τιμόνι ενός καμουφλαρισμένου Cupra 280 ίππων εξοπλισμένου με προδιαγραφές Performance Pack σπάει το φράγμα των 8 λεπτών (7: 58.44) για αυτοκίνητα παραγωγής με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς.
Το 2017 το Ateca Snow Experience με 2λιτρο κινητήρα diesel 190 ίππων, εμφανίζεται με ερπύστριες αντί τροχών και με έγκριση για να κινείται στους δρόμους.
Τα ανοιχτά αυτοκίνητα είναι πιο ελκυστικά από τα 4θυρα, 5θυρα ή ακόμα και με τις 3θυρές εκδόσεις που σπανίζουν όλο και περισσότερο.
Στις κατηγορίες αυτές η Seat είχε τις δικές της προτάασεις. Όπως το Ibiza Cabrio βασισμένο στην πρώτη γενιά της Ibiza, 2 + 2 θέσεων, χωρίς κεντρικό roll-bar με υπογραφή από τον οίκο Ital Design του Giorgio Giugiaro, υπεύθυνο για το σχεδιασμό του Ibiza εκείνη την εποχή.
Το 2014 έφτασε το Ibiza Cupster, ένα εντυπωσιακό μοντέλο που έμοιαζε περισσότερο με ταχύπλοο με το πολύ χαμηλό παρμπρίζ .
Αυτό όπως που κυριολεκτικά έκλεψε την παράσταση είναι η τελευταία έκδοση του Leon, τυλιγμένο με διακοσμητικό μωσαϊκό με το οποίο ο Γκαουντί έφερε την τέχνη στην επαναχρησιμοποίηση σπασμένων πλακιδίων.
Το Seat Leon Trencadís είναι ένα καλλιτεχνικό καμουφλάζ, το οποίο εφαρμόστηκε στο τελευταίο στάδιο ανάπτυξης του τέταρτης γενιάς Leon.
Αν λοιπόν ο δρόμος σας βγάλει στη Βαρκελώνη και θέλετε να δείτε την ιστορία της Seat σε τροχούς, επισκεφτείτε το μουσείο Seat Heritage στην πόλη του Γκαουντί.