Βρισκόμαστε πλέον στην «καρδιά» του Νοεμβρίου, όμως χειμώνα για να είμαστε ειλικρινείς, δεν έχουμε αντιληφθεί. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να θυμηθούμε τις πιο ξέγνοιαστες στιγμές που ζήσαμε το περασμένο καλοκαίρι και κάναμε μια βόλτα στην παραλία, με το Seat Arona.
Το μικρότερο crossover στη γκάμα της ισπανικής εταιρείας αποδεικνύει ότι είναι ιδανικός σύντροφος κάθε εποχή. Ο ήλιος του Νοέμβρη δεν είναι τόσο λαμπερός όσο του καλοκαιριού, ενώ συχνά κρύβεται πίσω από τα σύννεφα. Ωστόσο οι αλλαγές στην εξωτερική εικόνα του ανανεωμένου Arona παραμένουν ευδιάκριτες. Ας τις θυμηθούμε.
Εξωτερικό φρεσκάρισμα
Παρατηρήστε τους στρογγυλούς προβολείς ομίχλης που μετακόμισαν ψηλότερα, κάτω από τα ελαφρώς επανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι στάνταρ τεχνολογίας Led. Παράλληλα η μάσκα είναι μεγαλύτερη, ενώ οι γραμμές του προφυλακτήρα εντονότερες. Η νέα σκούρα πράσινη απόχρωση του αμαξώματος, ονόματι “dark camouflage”, σχηματίζει διχρωμία με τη λευκή οροφή.
Στο πίσω τμήμα τώρα, ελαφρώς τροποποιημένα είναι τα επίσης Led φωτιστικά σώματα, ενώ το όνομα Arona αναγράφεται χαμηλά στο κέντρο του πορτμπαγκάζ, με καλλιγραφικά πλέον γράμματα.
Εσωτερική ανάπλαση
Το «κύμα» των αλλαγών έσκασε με μεγαλύτερη ορμή στο εσωτερικό του Arona. Το ταμπλό χωρίζεται σε δυο επίπεδα, η κεντρική κονσόλα και η βάση της έχουν αλλάξει αρχιτεκτονική, ενώ οι ακριανοί αεραγωγοί έχουν πλέον στρογγυλό σχήμα και νέο διακοσμητικό περίγραμμα. Ευχάριστο στην αφή είναι το νέο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με επίπεδη βάση.
Η λεπτότερη κεντρική οθόνη αφής βρίσκεται ψηλότερα, έχει σχήμα tablet, είναι στάνταρ 8,25 ιντσών και προαιρετικά 9,2 ιντσών. Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα των υλικών, καθώς το επάνω τμήμα του ταμπλό καλύπτεται πλέον με μαλακό πλαστικό.
Αναφορικά με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες, αυτοί χαρακτηρίζονται επαρκείς (μεταξόνιο 2.566 χλστ.) για δυο ενήλικες, ενώ το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο θα εμποδίσει λίγο τα πόδια του μεσαίου επιβάτη. Ικανοποιητικό, με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και τη χωρητικότητα του, το πορτμπαγκάζ των 400 λίτρων.
Οικονομία χωρίς ρεύμα
Το ρεύμα του εξηλεκτρισμού δεν έχει φτάσει στο ανανεωμένο Arona, όμως οι αποδοτικοί του κινητήρες μπορούν να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό. Στην προκειμένη περίπτωση κάτω από το εμπρός καπό του Arona βρίσκεται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού «χιλιάρης» βενζινοκινητήρα ECO TSI, απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής.
Πρόκειται για την ενδιάμεση, από πλευράς ισχύος, βενζινοκίνητη εκδοχή του μοντέλου. Μόνο όταν ζοριστεί λίγο (π.χ σε μια ανηφόρα) θα προδώσει ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του, ενώ έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά και κινεί θαρραλέα το Arona.
Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων), το οποίο έχει σχετικά πυκνή κλιμάκωση και λεβιέ που εξασφαλίζει εύκολα κουμπώματα. Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Με χαλαρό στυλ οδήγησης μπορείς να πετύχεις μέση κατανάλωση καυσίμου 6,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,9 λίτρα/100 χλμ.).
Στο δρόμο
Το τιμόνι (με ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγίερα) δεν παραπλανά έχοντας συνολικά καλή αίσθηση και σωστό βάρος, ενώ τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και δίσκοι πίσω) κρίνονται αποτελεσματικά. Το Arona στον ανοιχτό δρόμο έχει σταθερό πάτημα και καλή ποιότητα κύλισης.
Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονα πίσω) φροντίζει για την άνεση, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει συγκρατημένες κλίσεις του αμαξώματος. Ο αεροδυναμικός θόρυβος βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο, από αυτό που περιμένεις, λόγω του μεγαλύτερου ύψους που έχουν τα crossover.
Παντός καιρού
Με καύσωνα ή παγωνιά, ηλιοφάνεια ή συννεφιά, το ανανεωμένο Arona παραμένει επίκαιρο. Η αρχική τιμή του με τον 1.0 ECO TSI βενζινοκινητήρα των 110 ίππων, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, διαμορφώνεται στα 20.790 ευρώ, στην εξοπλιστική έκδοση Style.