Ένα από τα ζωτικά «όργανα» στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, αλλά και στα υβριδικά μοντέλα, είναι σίγουρα η μπαταρία τους.
Η Seat το γνωρίζει αυτό πολύ καλά, καθώς ήδη έχει μπει στην πρίζα με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Mii. Παράλληλα θα συνεχίσει να εξηλεκτρίζει τη γκάμα της μέσα από τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του Leon, το οποίο θα προσφέρεται από τη Seat, αλλά και από την αυτόνομη πλέον εταιρεία επιδόσεων Cupra.
Σημειώνεται επίσης ότι plug-in υβριδική έκδοση θα αποκτήσει το Tarraco και το επερχόμενο Formentor, το οποίο είναι το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από την Cupra. Υπενθυμίζουμε ακόμα ότι αναμένουμε και το el-Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Cupra.
Απαραίτητη λοιπόν έκρινε η Seat τη δημιουργία ενός νέου εργαστηρίου μπαταριών, το οποίο ονομάζει TCE (Test Center Energy). Εκεί θα δοκιμάζονται διάφορα ενεργειακά συστήματα για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, με τη δυνατότητα δοκιμών να μπορεί να φτάνει τα 1.3MW ταυτόχρονα.
Θα περιλαμβάνει διαφορετικούς χώρους δοκιμών για μονάδες κυψελών με τεχνολογία ιόντων λιθίου, μπαταρίες μέσης και υψηλής τάσης καθώς και για διαφορετικούς φορτιστές που χρησιμοποιούνται σε ολόκληρη τη γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Θα υπάρχουν επίσης σχέδια για αρκετούς κλιματικούς θαλάμους που θα επιτρέπουν τη δοκιμή μπαταριών και μονάδων υπό ακραίες θερμικές συνθήκες, προσομοιώνοντας τα διαφορετικά περιβάλλοντα που μπορεί να βρεθεί ένα αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.
Επίσης θα διαθέτει ένα υψηλής τεχνολογίας εργαστήριο ηλεκτρονικών για τη σχεδίαση και τη δημιουργία πρωτοτύπων και interfaces συστημάτων δοκιμών. Σε ειδικό χώρο θα διεξάγονται οι δοκιμές των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων (μέχρι και έξι οχήματα ταυτόχρονα), οι οποίες θα σχετίζονται με την απόδοση του ενεργειακού συστήματος και τη λειτουργική τους ασφάλεια.
Η ανέγερση του εργαστηρίου μπαταριών θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2021, θα καταλαμβάνει μια έκταση 1.500 τ.μ., ενώ θα συστεγάζεται με το κεντρικό εργοστάσιο Μαρτορέλ της Seat, το οποίο βρίσκεται στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Ισπανία. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η σχετικό κόστος ξεπερνά τα 7 εκατομμύρια ευρώ, ενώ εντάσσεται στο επενδυτικό πλάνο των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ που ανακοίνωσε πρόσφατα η Seat.