Η Seat πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα έρευνα, με στόχο να διαπιστώσει σε ποιο βαθμό έχουν κυριαρχήσει ορισμένοι μύθοι σχετικά με την οδήγηση.
Η εν λόγω έρευνα της Seat έγινε με τη συμμετοχή 2.000 Βρετανών οδηγών, από 29 Μαρτίου μέχρι 4 Απριλίου, ενώ διευκρινίζουμε ότι έχει τοπικό χαρακτήρα και δε σχετίζεται με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύει στην Ελλάδα. Πάμε λοιπόν να μάθουμε ποιοι είναι οι πέντε μεγαλύτεροι μύθοι που έχουν γίνει πιστευτοί από τους Βρετανούς οδηγούς.
1. Το 52% πιστεύει ότι είναι παράνομο να οδηγείς ξυπόλητος, ωστόσο αυτό δεν ισχύει. Όμως, είναι ευθύνη του οδηγού να διασφαλίζει ότι έχει πάντα τον πλήρη έλεγχο του οχήματος. Οδηγώντας ξυπόλητος το πόδι δεν έχει την ίδια σταθερή αίσθηση με το παπούτσι, ενώ αν είναι βρεγμένη η πατούσα π.χ μετά την παραλία, τότε όντως υπάρχει κίνδυνος. Απλά όμως συνίσταται η οδήγηση με κατάλληλα υποδήματα.
2. Το 49% πιστεύει ότι δεν επιτρέπεται η οδήγηση με σαγιονάρες ή μπότες εργασίας, όμως με βάση και τον παραπάνω μύθο, ούτε αυτό ισχύει.
3. Το 47% πιστεύει ότι επιτρέπεται να εισέλθει στη λωρίδα κυκλοφορίας των λεωφορείων προκειμένου να ανοίξει χώρο για να περάσει ένα όχημα έκτακτης ανάγκης. Η αλήθεια όμως είναι ότι αν πράξουν κάτι τέτοιο κινδυνεύουν με πρόστιμο. Ο λόγος είναι ο εξής: Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το όχημα έκτακτης ανάγκης να χρησιμοποιήσει τη λωρίδα κυκλοφορίας των λεωφορείων για να αποφύγει το μποτιλιάρισμα, επομένως οι υπόλοιποι οδηγοί δεν πρέπει να εισέρχονται σε αυτήν.
4. Το 38% πιστεύει ότι τα παιδιά κάτω των 12 ετών πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο τα πίσω καθίσματα, όμως αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ο νόμος στη Βρετανία ορίζει ότι τα παιδιά κάτω των 12 ετών μπορούν να κάθονται είτε στο μπροστινό, είτε στο πίσω κάθισμα. Επιβάλλεται όμως η σωστή χρήση του παιδικού καθίσματος για κάτω των 12 ετών ή με ύψος κάτω από 1,35 μ. Σημειώνεται ακόμα ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την τοποθέτηση, με αντίθετη φορά, παιδικού καθίσματος στο εμπρός κάθισμα είναι να απενεργοποιηθεί ο αερόσακος συνοδηγού.
5. Το 37% πιστεύει ότι απαγορεύεται η οδήγηση με αναμμένο το εσωτερικό φως στη πλαφονιέρα του οχήματος. Πρόκειται για ακόμα έναν μύθο, όμως κατά τη διάρκεια της νύχτας το συγκεκριμένο φως μπορεί να επηρεάσει την ορατότητα του οδηγού, αν όμως δεν τον ενοχλεί τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.