Το νέο βραβευμένο Leon για πρώτη φορά στην ιστορία του, πέρα από την ήπια υβριδική έκδοση, είναι διαθέσιμο και ως plug-in hybrid.
Πριν όμως αναλύσουμε τα του Leon plug-in hybrid να αναφέρουμε σε τι βραβεύτηκε το ισπανικό μοντέλο.
Κατέκτησε τον τίτλο «Best Buy Car of Europe 2021» από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό δημοσιογραφικό οργανισμό AutoBest που απαριθμεί 31 μέλη-δημοσιογράφους από 31 χώρες . Μεταξύ αυτών και η Ελλάδα με τον υπογράφοντα.
Επιστροφή στο Leon e–Hybrid, όπως ονομάζεται η plug-in hybrid έκδοση, που το γκρι των φωτογραφιών είναι το Leon FR.
Αριστερά στο μπροστινό φτερό
Από σχεδιαστικής άποψης το αυτοκίνητο δεν φέρει καμία αλλαγή από τις άλλες εκδόσεις που είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Δηλαδή με κινητήρες βενζίνης, diesel, ήπιου υβριδικού συστήματος αλλά και με φυσικού αερίου, μια ενναλακτική μορφή καυσίμου που η Seat πιστεύει πάρα πολύ καθώς με CNG διαθέτει όλη σχεδόν τη γκάμα της.
Seat Leon: Τρεις μύθοι για τα plug-in υβριδικά μοντέλα (video)
Στο Leon e–Hybrid η μόνη σχεδιαστική διαφορά βρίσκεται στο μπροστινό αριστερό φτερό όπου εκεί είναι η παροχή ρεύματος.
Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, με τις διαφορές να τονίζονται μόνο στις ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων όσο και στην οθόνη αφής ενημερώνοντας τον οδηγό για το..ρεύμα.
Όμως, το πιο ενδιαφέρον σημείο του αυτοκινήτου είναι η τεχνολογία
Η «καρδιά»
Το Leοn e-Hybrid φέρει βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων TSI απόδοσης 150 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 75 kW, συνολικής ισχύος 204 ίππων, που μπορούν να εργαστούν ξεχωριστά ή μαζί, με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων.
Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13,2 kWh (9,8 kWh χρησιμοποιήσιμη). Ο χρόνος επαναφόρτισης από 0 έως 100% σε οικιακή πρίζα (κατανάλωση 2,3 kW) είναι περίπου 6 ώρες. Επομένως, κάθε ώρα επιτυγχάνονται περίπου 11 χλμ. αυτονομίας. Σε ταχυφορτιστή (περισσότερη ισχύ, περισσότερο ρεύμα κατανάλωσης, 3.6 kW) o χρόνος για πλήρη φόρτιση μειώνεται κατά δύο ώρες, υπολογίζοντας περίπου 17 χλμ. αυτονομίας ανά ώρα, βάσει των στοιχείων της εταιρείας, καθώς η εργοστασιακή τιμή είναι 64 χλμ. αποκλειστικά με ρεύμα.
Πόσα χλμ. καλύψαμε
Με την μπαταρία φορτισμένη 100% όπως έδειχνε το όργανο, η αυτονομία μας πρόσφερε 52 χλμ. έχοντας επιλέξει από το οδηγικό μενού την ηλεκτρική λειτουργία. Και μόλις το ρεύμα μας «εγκατέλειψε» επιλέξαμε από το οδηγικό μενού την ένδειξη sport…
Να σημειώσουμε ότι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο τρόπων τη διαχείριση του κινητήρα: Hybrid (υβριδική λειτουργία) και e-Mode (ηλεκτρική λειτουργία). Το αυτοκίνητο ξεκινά από το e-Mode (προεπιλογή), αρκεί να υπάρχει φόρτιση στην μπαταρία, διαφορετικά ξεκινά σε Hybrid. Στο e-Mode, ο ηλεκτροκινητήρας έχει τη δύναμη να μετακινεί το αυτοκίνητο αρκετά ζωηρά μέσα και έξω από την πόλη, με μέγιστη ταχύτητα σε ηλεκτρική λειτουργία τα 140 χλμ./ώρα. Στη λειτουργία Hybrid, το αυτοκίνητο διαχειρίζεται την παρέμβαση των κινητήρων με τον τρόπο που θεωρεί πιο αποδοτικό. Σε αυτή τη λειτουργία το πρόγραμμα οδήγησης μπορεί να ενεργοποιήσει δύο επιλογές. Συντήρηση μπαταρίας και φόρτιση μπαταρίας, με την πρώτη επιλογή να γίνεται από τον χρήστη.
Όμως η ουσία είναι ότι πίσω από τις λέξεις το Leon e–Hybrid σε ξεναγεί σε έναν άλλον κόσμο καθώς οδηγείς ένα αυτοκίνητο το οποίο σε ξεναγεί σε έναν διαφορετικό κόσμο μετακίνησης. Μπορεί να κινείσαι αθόρυβα(ηλεκτρικά) χωρίς το άγχος της ηλεκτρικής αυτονομίας καθώς οι όποιες μετακινήσεις συνεχίζονται με χαμηλή μάλιστα κατανάλωση αφού κατά τη χρήση δεν ξεπέρασε η μικτή κατανάλωση τα 6.8 λίτρα/100 χλμ.
Να προσθέσουμε επιπλέον το φροντισμένο εσωτερικό με τη γενική απουσία μπουτόν καθώς όλες οι λειτουργίες γίνονται ηλεκτρονικά από την οθόνη αφής (χρειάζεται εξοικείωση), το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τα 270 λίτρα χώρου αποσκευών , χωρίς ρεζέρβα λόγω των μπαταριών.
Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 220 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 7.5 δευτ. και 27 γρμ./χλμ. C02 σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, όπου εκτός των άλλων σταθμεύεται και δωρεάν, σύμφωνα με τη νέα τροπολογία, αρκεί να έχετε στο παρ-μπριζ το ειδικό αυτοκόλλητο.
Οι τιμές στο Leon FR e-Hybrid ξεκινούν από τα 33.490 ευρώ
Όμως πριν την αγορά της e–Hybrid έκδοσης θα πρέπει να έχετε φροντίσει για την τοποθέτηση φορτιστή (φορτίζει και με οικιακό ρεύμα).
Σε περίπτωση που αυτό είναι αδύνατον, τότε θα πρέπει να προσανατολιστείτε στην έκδοση του Leon με το ήπιο υβριδικό σύστημα, που είναι και πιο οικονομικό στην αγορά, ή μια από τις εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης ή diesel.