Λίγες μέρες πριν εκπνεύσει το 2024 η Seat και η θυγατρική της Cupra, κάνουν τον απολογισμό στο ηλεκτρικό τους μετασχηματισμό.
Η ισπανική εταιρεία έχει θέσει ως στόχο να καταστεί κόμβος ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ευρώπη και για το λόγο αυτό εκσυγχρόνισε το 2024 τις διαδικασίες παραγωγής των ηλεκτρικών της οχημάτων.
Σύμφωνα λοιπόν με την Seat, φέτος πραγματοποιήθηκε σημαντική πρόοδος, εντός μόλις ενός έτους, στην ανέγερση εργοστασίου 64.000 τ.μ. για την κατασκευή μπαταριών, με τη σχετική επένδυση να αγγίζει τα 300 εκατομμύρια ευρώ. Το εν λόγω εργοστάσιο θα έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει 1.200 μπαταρίες καθημερινά, μία κάθε 40 δευτερόλεπτα. Οι μπαταρίες αυτές θα τοποθετούνται στα επερχόμενα αστικά ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου Volkswagen, που θα παράγονται στο κεντρικό εργοστάσιο Μαρτορέλ της Seat.
Ήδη βρίσκεται σε λειτουργία η προηγμένη πρέσα PXL για την κατασκευή εξαρτημάτων αμαξώματος του Cupra Raval και των υπολοίπων αστικών ηλεκτρικών οχημάτων του Ομίλου Volkswagen. Aυτό το σύστημα 6 πιεστηρίων είναι πιο ισχυρό με δύναμη 81.000 kN και ρυθμό παραγωγής έως και 4 εκατομμυρίων εξαρτημάτων ετησίως.
Ειδική μνεία γίνεται στο νέο φούρνο KTL του εργοστασίου Μαρτορέλ. Πρόκειται για τον πρώτο εγκάρσιο φούρνο στεγνώματος βαφής του Ομίλου Volkswagen, ενώ είναι 42% πιο χαμηλός από ένα συμβατικό φούρνο, ελαχιστοποιώντας την απώλεια θερμότητας και εξοικονομώντας 2.500 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως.
Κατά τη διάρκεια του 2024 τα Ibiza και Arona μεταφέρθηκαν στη γραμμή παραγωγής 3, προκειμένου να προετοιμαστεί και να προσαρμοστεί η γραμμή παραγωγής 1 για την άφιξη του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης.
Για τη βελτιστοποίηση των ηλεκτρονικών των αστικών ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούνται στον ηλεκτρονικό κόμβο P-Bootcamp εργαλεία όπως το P-Golden Car, ένα πρωτότυπο που προσομοιώνει τη συμπεριφορά του λογισμικού και επιτρέπει τη διαμόρφωση και ανάλυση ολόκληρου του προγραμματισμού του οχήματος πριν αυτό φτάσει στη γραμμή παραγωγής.
Τέλος, η προετοιμασία των εργαζομένων της Seat για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό το 2024, με περισσότερες από 170.000 ώρες εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα.