Συχνότατα αναφερόμαστε στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μιλώντας για την χωρητικότητά τους και την αυτονομία που προσφέρουν.
Ωστόσο υπάρχουν πολλά πράγματα που αξίζει να μάθουμε για τις μπαταρίες, καθώς αποτελούν το βασικότερο ζωτικό όργανο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Συνοπτικά, αποστολή της μπαταρίας είναι να αποθηκεύει την ενέργεια τροφοδοτώντας τον ηλεκτροκινητήρα. Για τη δημιουργία των μπαταριών χρησιμοποιούνται τέσσερα βασικά ορυκτά υλικά, το λίθιο, το νικέλιο, το μαγγάνιο και το κοβάλτιο.
Μετά την εξόρυξή τους υποβάλλονται σε χημική επεξεργασία για να ληφθεί το ενεργό υλικό του οποίου οι αντιδράσεις καθιστούν δυνατή την αποθήκευση και παράδοση ενέργειας. Το εν λόγω ενεργό υλικό χρησιμοποιείται για τη δημιουργία των ηλεκτροδίων, δηλαδή των στοιχείων που αποθηκεύουν ενέργεια, τα οποία είναι εγκλωβισμένα σε κελιά.
Τι είναι κελιά; Πρόκειται για τις ελάχιστες μονάδες αποθήκευσης ενέργειας. Το θετικό ηλεκτρόδιο (άνοδος) και το αρνητικό ηλεκτρόδιο (κάθοδος) ομαδοποιούνται μαζί με ένα διαχωριστή που εμποδίζει την επαφή μεταξύ τους. Αυτά τα ηλεκτρόδια είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά της ενέργειας. Σημειώνεται ότι κάθε κελί έχει ηλεκτρική τάση 3,7 βολτ. Αυτή είναι για παράδειγμα η ποσότητα που απαιτείται για την τροφοδοσία ενός φακού Led.
Ωστόσο, για να κινηθεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεστε περίπου 400 βολτ, επομένως σχεδόν 300 κελιά πρέπει να συνδεθούν σε σειρά. Για τη σύνδεση των κελιών, τοποθετούνται μαζί σε ομάδες μονάδων, οι οποίες με τη σειρά τους σχηματίζουν το πακέτο μπαταριών. Έπειτα προστίθεται το σύστημα ψύξης, τα περιβλήματα και η μπαταρία είναι έτοιμη να τοποθετηθεί στο όχημα.
Tο Κέντρο Δοκιμών Ενέργειας της Seat είναι μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση 1.500 τετραγωνικών μέτρων που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα. Εκεί οι μπαταρίες καλούνται να αποδείξουν την αντοχή, την ποιότητα και την απόδοσή τους. Για το λόγο αυτό πραγματοποιούνται έως και 6.000 πλήρεις δοκιμές του συστήματος υψηλής τάσης κάθε χρόνο και οι μπαταρίες υποβάλλονται κατά μέσο όρο σε 17.500 ώρες δοκιμών και προσομοιώσεων. Αυτές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, κλιματικές δοκιμές με διαφορά θερμοκρασίας 80 βαθμούς Κελσίου.